آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۴:۳۰
مسئول كميته اعزام ستاد بزرگداشت ارتحال امام خميني(ره) فارس گفت: امسال شعار «راه شهيدان راه بصيرت» براي كاروان هاي ميثاق با ولايت ...

سيدرضا متولي ديروز در نشست خبري ستاد بزرگداشت ارتحال امام خميني(ره) در شيراز اظهار داشت: امسال شعار « راه شهيدان راه بصيرت» براي كاروان هاي ميثاق با ولايت در نظر گرفته شده است كه از 12 خرداد اولين اعزام صورت مي گيرد تا در مراسم بزرگداشت شركت كنند.


 مسئول كميته اعزام ستاد بزرگداشت ارتحال امام خميني(ره) فارس اضافه كرد: زائر پياده امام خميني (ره) كه از 15 ارديبهشت سفر خود را آغاز كرده است امروز بعد از گذشت 25 روز از شهر قم گذشته است و امسال 33 هزار و 500 نفر از فارس براي حضور در جمع دو ميليون نفري عزاداران حضرت روح الله اعزام مي شوند.

احمد خواست خدايي، رئيس پايانه هاي حمل و نقل استان فارس نيز گفت: 500 دستگاه اتوبوس از واحد ناوگان حمل و نقل عمومي جهت اعزام زائران تهيه شده است كه در اين جهت به شركت هاي مسافربري ابلاغ شده است تا از بيمه سرنشين و بيمه زائران استفاده كنند و رانندگان نيز در طول مسير لوح هاي فشرده مربوط به شهدا و ارتحال امام خميني (ره) پخش كنند.

وي گفت: تمام امكانات خود را براي بهتر خدمات رساندن به زائران بسيج كرده ايم و اين در حالي است كه اعزام كاروان ها از 12 خردادماه آغاز مي شود و تا 13 خردادماه ادامه دارد.

احمد احمدي زاده، رئيس كميته امنيتي نيز با بيان اينكه اكيپ امنيتي همراه كاروان ها خواهند بود، افزود: اين حركت براي نخستين بار در كشور صورت گرفته است و اميدواريم كه كارهاي صورت گرفته در خور و شان نام بنيانگذار انقلاب اسلامي باشد.

 وي بيان كرد: با تعامل و همكاري خوب دستگاه هاي امنيتي و نظامي استان تصميم گيري هاي مطلوب و خوبي اتخاذ شده كه به شهرستان ها ابلاغ شده است.

دكتر قاسم ايزدي، رئيس كميته بهداشت و درمان گفت: رابط بهداشتي براي نظارت بيشتر و آمبولانس و پرستار همراه كاروان هاي اعزامي هست و از زائران درخواست مي شود اگر داروي خاصي استفاده مي كنند آنرا با دفترچه بيمه خود همراه داشته باشند.

در ادامه عباس فخاري، رئيس كميته پشتيباني نيز گفت: ايستگاه هاي صلواتي براي زائران در طول مسير ايجاد مي شود و پشتيباني لازم در قرارگاه حضرت روح الله در دروازه قرآن شيراز در نظر گرفته شده است و در همين جهت قرارگاه ولايت تهران در ضلع شرقي حرم امام خميني (ره) براي پشتيباني كاروان هاي اعزامي استان فارس در نظر گرفته شده است.

وي ادامه داد: 500 كيلو گلاب ناب ميمند فارس توسط 10 نفر از بسيجيان استان فارس براي شست و شو و عطر افشاني مرقد بنيانگذار جمهوري اسلامي ارسال شده است.

محمد جليلي، معاون كميته تبليغات گفت: برنامه هاي متنوع فرهنگي، معنوي مذهبي در ايام ارتحال امام خميني (ره) در شيراز برگزار مي شود و بسته هاي فرهنگي حاوي نشريات، نرم افزار صبح فراق، عطر و چفيه بين زائران حضرت روح الله توزيع خواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: