آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۹۹۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
فرمانده سپاه ناحیه لارستان:
فرمانده سپاه لارستان با تأکید بر اینکه بسیج یک نهاد خدمتگزار از جنس مردم و برای مردم است که همیشه در خط اول خدمت رسانی قرار داد، گفت: در هفته بسیج امسال ۲۳۰ ویژه برنامه با اولویت محرومیت زدایی و جهادگری در لارستان اجرا می‌شود.
سرهنگ پاسدار عیسی افسری در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج برپا شد، اظهار کرد: تشکیل بسیج تشکیل یک تشکل خدمتگزار است، تشکلی که در زمان جنگ خودش را ثابت کرد از جنس مردم، با مردم و برای مردم است و در زمان صلح هم بسیج خودش را ثابت کرده، با خدماتی که به مردم ارائه کرده و نشان داده بسیج خدمتگزار ملت است.

افسری افزود: اگرچه بعضی بدخواهان برای ملت ایران زمان و مکان و عصر نمی شناسند، سعی می کنند خدمتگزار را در مقابل مردم قرار دهند و آن شیرینی خدمت را ضایع کنند چون دشمنان ایران هستند، به تعبیر مقام معظم رهبری اینها دشمن جمهوری اسلامی نیستند؛ دشمن ایران هستند، ایرانِ مستقل.

فرمانده سپاه لارستان با اشاره به توطئه و خباثت دشمن در آشوب های اخیر، اظهار داشت: نقشه دشمن این روزها جدید نیست، در حین جنگ جهانی اول، قراردادی میان وزرای خارجه فرانسه و انگلیس نوشته شد که اینها امپراتوری قدرتمند و وسیع عثمانی را بین خود تقسیم کردند و تجزیه قدرتهای اسلامی در دستور کار بود.

وی اضافه کرد: امروز هم همین نقشه تجزیه را برای ایران دارند چون کشوری مثل ایران مؤلفه های مختلفی مثل جمعیت، وسعت، موقعیت استراتژیک دارد، و در منطقه حساسی هم قرار دارد.

افسری ادامه داد: کشور ما مؤلفه های قدرت را دارد، در جنگ پیروز شده است، در دیپلماسی موفق عمل کرده و مردم جمهوری اسلامی و مشی اسلامی را قبول دارند.

فرمانده سپاه ناحیه لارستان در تبیین ساختار بسیج بیان داشت: بسیج وظیفه جذب، آموزش و سازماندهی این ده ها میلیون جوانی که عضو او هستند را دارد، جذب یعنی آحاد ملت ایران که اعتقاد به کشور و نظام دارند می توانند وارد نهاد بسیج شوند، از سن ۹ سالگی می توانند به بسیج وارد شوند و در سن ۱۵ سالگی به عنوان بسیجی فعال شناخته شوند.

شاکله بسیج؛ خدمت بی حد و بی منت
فرمانده سپاه لارستان حوزه های خدمت رسانی بسیج را شامل حوزه های مختلف فرهنگی، عمرانی، اجتماعی دانست و بیان کرد: در حوزه فرهنگی آنچه به مقوله فرهنگ برمی گردد در بسیج جای دارد از ساخت یک کلیپ و انیمیشن، موشن گرافیک گرفته تا تهیه فیلم کوتاه تدوین کتاب.
وی گفت: سازندگی و محرومیت زدایی جزئی از خدمات بسیج است، که بسیج هم در حوزه ساخت و ساز وارد می شود و هم در حوزه محرومیت زدایی، در حوزه اجتماعی مسائلی مثل حاشیه نشینی، طلاق، بِزِه و ناملایمات اجتماعی بررسی و پیگیری می شود .

بسیج لارستان پیشگام در خدمت‌رسانی
افسری، بسیج لارستان را بسیج پیشگام در عرصه های خدمت و کسب رتبه های برتر استانی و کشوری برشمرد و اظهار داشت: بسیج لارستان در برابر مؤلفه های ارزیابی مانند نظارت های بالادستی و جشنواره هایی مانند جشنواره های اسوه و مالک اشتر که در بسیج یک نوع مسابقه و رقابت پایگاه ها و معاونت های نواحی است، خوش درخشیده است و بیش از ۱۰ قسمت ناحیه مقاومت لارستان و همچنین تعدادی از حوزه ها و پایگاه ها در جشنواره مالک اشتر شایسته تقدیر شدند و در طرح اُسوه بسیج نیز پایگاه امام حسین (ع) لارستان پس از کسب رتبه برتر در مرحله استانی به نمایشگاه کشوری طرح اُسوه بسیج که در تهران در حال برگزاری است راه یافت.
بسیج پرچم دار خدمت به مردم است/اجرای ۲۳۰ ویژه برنامه هفته بسیج در لارستان

اجرای 230 ویژه برنامه در هفته بسیج
فرمانده سپاه لارستان در ادامه به تشریح ویژه برنامه های هفته بسیج در لارستان پرداخت و گفت: تعداد ۲۳۰ ویژه برنامه را در هفته مقدس بسیج داریم که مهم ترین آنها به این شرح است: گردهمایی بزرگ بسیجیان،صبحگاه مشترک بسیجیان، ناجا و مسئولین لارستان،در فضای مجازی که یکی از عرصه های فعالیت بسیج است برنامه هایی مانند نقاشی دیجیتال از شهدا را داریم. تهیه آلبوم و خاطرات شهدا و اهدا به خانواده شان، تجلیل از ۲۰ بسیجی زمان جنگ، برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی ۲ این رزمایش ان شاءالله در اواخر آبان است که جهادگران فاطمی به یاد شهید مدافع حرم ابوذر فرح بخش در عرصه های مختلف عمرانی به محرومیت زدایی از منازل مددجوها و افراد بی بضاعت می پردازند، کلاس های آموزشی و توانمند سازی، توزیع بسته های معیشتی، آموزش تحصیلی رایگان و حتی در صنف آرایشگران هم گروه های جهادی ما به خدمت می پردازند برای افراد بی بضاعت، گروه های پزشکی برای خدمت اعزام می شوند، کلاس های آموزشی تربیتی برای والدین توسط این گروه جهادی برگزار می شود.
وی گفت: برگزاری مراسم چهلم شهادت شهدای مدافع امنیت را داریم که در بیرم و بالاده انجام می شود، افتتاح طرح های اقتصادی مقاومت، برگزاری میز خدمت از دیگر برنامه های هفته بسیج است.
 
افسری به برخی از برنامه های محرومیت زدایی، اشتغال زایی و رفع مشکلات اجتماعی که در طول نیمه دوم سال ۱۴۰۰ و نیمه ابتدایی سال ۱۴۰۱ در لارستان انجام شده است اشاره کرد و تصریح کرد: 10 منزل نیازمند را در سال ۱۴۰۱ در دست ساخت داریم که ۵ منزل اکنون در حال ثبت است، گروه های جهادی در تعطیلات و استراحت مشغول ساخت و تکمیل اینها هستند، در کنار تمام کارهای جهادی عَلَم تربیتی را هم داریم حتمأ سرکشی از خانواده شهدا، برگزاری نماز جماعت، کلاس های توانمند سازی و غیره هم همزمان پیش می رود.

اشتغال‌زایی و خودکفایی توسط بسیج
وی افزود: در عرصه محرومیت زدایی و سازندگی ابتدا تسهیلات اشتغال زایی را از محل تبصره ۱۶ است پرداخت می کنیم که در سال ۱۴۰۰ دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از این تسهیلات پرداخت شده است، همچنین ۴۳ کارگاه و محل کسب در سال ۱۴۰۰ ایجاد شده است تا اشتغال زایی شود. صندوق های قرض الحسنه و تعاونی های فعالی داریم که بر اساس آن وام پرداخت می کند برای مشکلات درمان، تأمین جهیزیه و اشتغال.۶۲ فرصت شغلی در سال ۱۴۰۱ ایجاد کردیم، در سال ۱۴۰۰ یک نیروگاه خورشیدی داشتیم که امیدواریم راه اندازی شود.
افسری در ادامه افزود: در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، سیزده هزار و دویست بسته معیشتی توزیع کردیم که هدف ما افراد کم برخوردار بودند، در این دو سال ۲۶۵۰ نفر روز اردوی جهادی برگزار شد از طیف های مختلف ساخت و ساز تا درمان رایگان و واکسیناسیون را داشتیم.

وی با اشاره به چند اقدام کلان بسیج در اینده نزدیک، اظهار داشت: در پروژه های محرومیت زدایی یک کف شکنی چاه در بخش صحرای باغ را داریم که خط انتقال آب از سد کوثر را به روستاها تقویت می کند، یکی از اقدامات ما در هفته بسیج این ویژه برنامه است، در راستای آبرسانی به مناطق محروم یک مخزن آب در علی آباد زاهد محمود توسط نیروهای بسیج تعویض شده است، سه کیلومتر راه جاده روستایی استاس را آسفالت کردیم و در همین هفته بسیج سه کیلومتر دیگر از آن آسفالت می شود، راه دسترسی به گلزار شهدای بیرم هم توسط بسیج در همین هفته آسفالت خواهد شد.

فرمانده سپاه لارستان با اشاره به فعالیت بسیج در برگزاری کلاس های کاهش معضلات اجتماعی عنوان داشت: در زمینه خدمات اجتماعی به ویژه در حوزه طلاق کارهایی را انجام دادیم، ۳۲ جلسه دوره تاب آوری و سازش را با مشارکت بیش از ۷۰۰ نفر تشکیل دادیم، مشاوره های انفرادی در حوزه طلاق داشتیم. در بحث مقابله با اعتیاد برای ۱۳۵۰ نفر کلاس های ۷۰ جلسه ای برگزار کردیم که همچنان هم به این امور می پردازیم. در این جلسات افرادی که به کمپ ترک اعتیاد اعزام می شدند ما طرح صیانت از خانواده آنها را داشتیم که دچار مشکلات نشوند.

وی گفت: اجرای برنامه ها با موضوعات امر به معروف و نهی از منکر بیش از ۱۸۰ جلسه داشته ایم، بحث مهارت فرزند پروری که به مدت ۶۰ جلسه تشکیل دادیم، جلسات با موضوع قدرت نه گفتن در برابر رفتارهای پرخطر برای جوانان را نیز برگزار کردیم.

افسری بر اجرا و تداوم طرح کرامت در سه محله کم برخوردار در لار و بنارویه تأکید کرد و عنوان داشت: سه محله کم برخوردار در شهر لار و بخش بنارویه مشمول اجرای طرح کرامت داریم که به دلیل بافت فرسوده و مشکلات اجتماعی مشمول این طرح هستمد، ما وارد شده ایم صندوق های فرض الحسنه برپا کرده ایم، کلاس های آموزشی مختلف برگزار کرده ایم و ادارات مختلف را فعال کرده ایم که مشکلات این محلات حل شود.

فرمانده سپاه لارستان با تأکید بر نقش ارزنده بسیج در خدمت به مردم گفت: آنچه را در توان داریم برای خدمت به مردم با فرهنگ خطه لارستان دریغ نمی کنیم چرا که مردم ولی نعمت ما هستند و امیدواریم این خدمات مقبول درگاه حق و مورد رضایت مردم باشد.
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: