آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۴:۳۰
امام جمعه كازرون گفت: بدحجابي بحران بزرگي در خانواده و جامعه به ‌وجود مي‌آورد

حجت‌الاسلام محمد خرسند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در كازرون اظهار داشت: انسان به طور طبيعي دوست دارد در بين مردم خودش را زيبا جلوه دهد و جنس زنان گرايش بيشتري به آراستن خود دارند كه اسلام اين آراستن و خودنمايي را در قالب و چارچوب خانواده آورده است.
وي بدحجابي را از عوامل بحران در جامعه و خانواده دانست و افزود: بي‌عفتي، بي‌حجابي و آرايش براي نامحرم موجب تزلزل خانواده و شكستن حريم آن مي‌شود.
خرسند با بيان اينكه يكي از كمالات زن حجاب است اضافه كرد: اكثر آزار و اذيت‌ها نسبت به بانواني است كه حجاب مورد نظر اسلام را رعايت نمي‌كنند.
وي با بيان اينكه خانواده اساسي‌ترين بنياد اجتماعي در اسلام شناخته شده است، افزود: در اسلام خانواده با ازدواج زن و مرد شكل مي‌گيرد.
اين مقام مسئول بيان داشت: خانواده كانون گرم تربيت است كه زن و مادر نقش مهمي در اين كانون گرم دارد.
خرسند نمونه يك خانواده الگو را خانواده اميرمؤمنان معرفي و تصريح كرد: اساس خانواده و ارتباط زن و مرد محبت است.
وي اساس تربيت جامعه را تربيت خانواده برشمرد و خاطرنشان كرد: در صورت وجود صفا و صميميت در كانون خانواده، فرزندان شايسته‌اي تربيت مي‌شوند.
نماينده ولي فقيه در كازرون، مادر را مدير خانواده دانست و افزود: يكي از جنبه‌هاي تربيتي مادر در خانواده اهميت دادن به عبادت است كه هنگامي فرزند دريابد كه والدين به ويژه مادر توجه بسياري به عبادت دارند، اين عبادت در روح و جان فرزند نفوذ مي‌كند.
خرسند با بيان اينكه حضرت زهرا تربيت شده وحي بود و خانواده را يك سنگر بزرگ مي‌دانست، ادامه داد: از اين رو آن حضرت كار در خانه را زشت نمي‌پنداشت و تربيت فرزندان را مهمترين وظيفه مي‌دانست و از نظر كمالات كسي مانند حضرت زهرا(س) در گذشته نبوده و نمي‌آيد.
وي با بيان اينكه زنان، همسرداري، تربيت فرزندان و انجام كارهاي منزل را زشت نپندارند افزود: هرچه مادر در خانه بيشتر وقت بگذارد فرزندان از لحاظ روحي بيشتر تربيت مي‌شوند.
امام جمعه كازرون تصريح كرد: فرزند نبايد نسبت به والدين احساس كمبود كند.
خرسند با اشاره به فرا رسيدن ايام تعطيلات تابستان، مسئولان و خانواده‌ها را به تلاش بيشتر براي غني‌سازي اوقات فراغت فرزندان و آينده‌سازان كشور ترغيب و خاطرنشان كرد: مساجد، پايگاه‌هاي مقاومت بسيج و دستگاه‌هاي فرهنگي بايد فعال شوند كه البته اين مسئله نياز به اعتبارات لازم را دارد.
وي با اشاره به اينكه اسلام براي زن ارزش قايل است بيان داشت: الگويي كه غرب از زن معرفي مي‌كند الگوي بي‌عفتي، برهنگي، بي‌قيدي و لاابالي‌گري است كه خود آنها در اين منجلاب گرفتار شده‌اند.
انتهاي پيام/10

نام:
ایمیل:
* نظر: