آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۰۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
در سومین حرم اهل بیت(ع)؛
کنگره شعر فرهنگیاران سپاه با عنوان «مامن خونین»، شعر انقلابی رسالت‌محور، تجلی‌گاه معنویت در حرم مطهر احمدبن‌موسی شاهچراغ(ع) با حضور مسئولین کشوری و استان، خانواده‌های معظم شهدا، و شاعران داخلی و‌جبهه مقاومت برگزار شد.
  آئین اختتامیه یازدهمین کنگره شعر فرهنگیاران سپاه با عنوان «مامن خونین»، شعر انقلابی رسالت‌محور، تجلی‌گاه معنویت در حرم مطهر احمدبن‌موسی شاهچراغ(ع) با حضور مسئولین کشوری و استان، خانواده‌های معظم شهدا، و شاعران داخلی و‌جبهه مقاومت  برگزار شد.

سردار حسین محبی معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این‌مراسم با بیان اینکه این کنگره به میزبانی سپاه فجر فارس برگزار می‌شود، اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با برخورداری از قریب به یک هزار نفر شاعر میان پایوران، یکصد شاعر میان سربازان و تعداد قابل توجهی شاعر میان خانواده‌ها و منتسبین، افتخار دارد که اشعار پرمحتوا و اثرگذاری را تولید و در راستای تعالی فرهنگ جامعه گام برمی‌دارند.

وی با بیان اینکه همه ساله با توجه به مقتضیات جامعه و منطقه محورهای کنگره‌ها تعیین می‌شود، تصریح کرد: با وقوع حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ ، محور ویژه‌ای به این کنگره افزوده شد که مورد استقبال شاعرتن قرار گرفت و یکی از اساسی‌ترین محورهای کنگره شد.

محبی گفت: یک هزار و ۱۹۳ با ۴۷۶اثر در موضوع جهاد تبیین، ۵۷اثر در موضوع امربه معروف، ۱۲۶اثر در موضوع شهدای شاهچراغ و ۸۶اثر با موضوع طنز اجتماعی به دبیرخانه ارسال شد.

وی با بیان اینکه ۲۳نفر در رتبه‌های اول تا سوم و شایسته تقدیر معرفی شده‌اند، گفت: از ویژگی‌های خاص این کنگره که در واقع آن را به یک کنگره بین‌المللی تبدیل کرده، دعوت از شاعران جبهه مقاومت است که شاعرانی از عراق، لبنان ، سوریه، افغانستان ، پاکستان و یمن در این کنگره حضور دارند.

به گفته وی، از ویژگی‌های دیگر این‌ کنگره، این است که  برای تحقق اوامر مقام معظم رهبری در امر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ با هنر شعر، همچون عاشورا قدم برداشته است.

محبی ادامه داد: پوشش ادبی و هنری شهر شیراز، از دیگر ویژگی‌های یازدهمین دوره کنگره است که شب گذشته محافل شعر در مساجد مرکزی شیراز با حضور شاعران ملی و بین‌المللی برگزار شد.

در ادامه، سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس هم ضمن ایام اعیاد شعبانیه، و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع)، اظهار داشت: وجه تمایز این کنگره با دوره‌های قبل این است که در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی و در شهر شیراز، شهر شاعرانی که اشعارشان ریشه در قرآن دارد،  برگزار می شود.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: