شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۶:۰۹:۱۱
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
بدون اجازه آمریکا یک تیر هم شلیک نمی‌کنیم
اعترافات تکان‌دهنده یک فرمانده ارتش آزاد؛
boletبدون اجازه آمریکا یک تیر هم شلیک نمی‌کنیم
کادرسازی منافقین با نقاب شبکه «جم»
تلاش برای بازسازی سازمان نفاق؛
boletکادرسازی منافقین با نقاب شبکه «جم»
کد خبر: ۱۳۱۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳
معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس در بازدید از شبیه سازی عملیات کربلای ۵ گفت: در دوران دفاع مقدس ما تجهیزات محور نبودیم بلکه جوانان ما متکی به ایمان و معنویت بودند.

سرهنگ پاسدار قاسم علیپور معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس در جمع پرشور مردم ولایتمدار، انقلابی و شهیدپرور شهرستان ارسنجان ضمن تشکر وقدردانی از دست اندرکاران برنامه شبیه سازی عملیات کربلای 5 گفت: برنامه شبیه سازی کربلای 5 در سطح کشوری در شهرستان ارسنجان برنامه ریزی شده و مشخص است بابت چنین رزمایشی زحمات زیادی کشیده شده است.

سرهنگ علیپور ضمن اشاره به جنگ جهانی دوم گفت: علی رغم اینکه در آن زمان ما اعلام بی طرفی کردیم ولی به علت بی کفایتی پادشاهان وقت، بیشترین آسیب را دیدیم.

وی افزود: به علت چپاول کشور توسط نظامیان بیگانه حدود 15 میلیون نفر از مردم این سرزمین به علت قحطی ازبین رفتند که به این موضوع مهم در تاریخ کمتر پرداخته شده است. سرهنگ علیپور اظهار داشت قبل از انقلاب ما ژاندارم منطقه معرفی شده بودیم اما لوازم نظامی جهت دفاع از خود در اختیار نداشتیم، و تجهیزات نظامی که به قیمت گزافی خریداری شده بود نیز از امکانات پیشرفته برخوردار نبود و مثل تانکها در اول دفاع مقدس زمین‌گیر شدند.

سرهنگ علیپور ضمن اشاره به وسعت کشور ایران تصریح کرد: نقشه کشور از چیزی که امروز است خیلی بزرگتر بوده، بطوری که از سیستان و بلوچستان و آذربایجان و ترکمنستان و قرقیزستان و بندر فیروزه و آخرین آن کشور بحرین که با یک امضای ساده بخشیده شد،جزو کشور ایران بودند ولی به علت بی کفایتی پادشاهان در هر دوره ای قسمتی از خاک ایران جدا شد. معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس اظهار داشت:رزمندگان اسلام در دوران طلایی دفاع مقدس با اخلاص و جوانمردی، مردانه ایستادند و تنها جنگی که دشمن نتوانست یک وجب از خاک ایران را بگیرد ٨ سال دفاع مقدس بود.

سرهنگ علیپور افزود: اگر قرار بود ما با ادبیات و دکترین نظامی می جنگیدیم باید روی تجهیزات تکیه می کردیم ولی ما تجهیزات محور نبودیم و جوانان ما متکی به ایمان و معنویت و اصول اخلاقی بودند، بطوری که از همان اوایل دفاع مقدس پروتکل اسیران جنگی در ایران تهیه و اجرا شد.

وی در ادامه بیان کرد: آمریکا در طول چهل سال چهار استراتژی در مقابله با شوروی به کار برد یعنی هر ده سال یک استراتژی اما در مواجهه با ما تا الان یازده استراتژی استفاده کرده، یعنی هر چهار سال یک استراتژي که شما ملت غیور وانقلابی محاسبات شرق و غرب را به هم زدید.

­مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و دومین شب شبیه سازی عملیات کربلای ۵ در شهرستان ارسنجان

سرهنگ علیپور اظهار داشت: به علت ایمان و استقامت ملت بزرگ ایران و جبهه مقاومت فاصله شکست دشمن در حال کوتاه‌تر شدن است، در حالی که زمانی کسی جرأت نمی‌کرد با اسرائیل مورد حمایت آمریکا و غرب مواجه شود، اما جریان های مقاومت شکست آنها را به 33 روز سپس 23روز و در نهایت به 7 روز رساندند و الان اسرائیلی‌ها پیغام می دهند که ما خلع سلاح هستیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس ضمن تشریح جنگ ترکیبی دشمن اظهار داشت: به یاری خدا ما از این جنگ پیچیده هم به سلامتی عبور خواهیم کرد، وتاریخ در آینده باید بیان کند که مردم ایران چگونه ایستادگی کرده و دشمن مستکبر را سر جای خود نشاندند.

سرهنگ علیپور ضمن تقبیح کسانی که با هزینه این کشور و تریبون‌های رسمی کشور و صدا وسیما به جایی رسیدند ودر خدمت دشمن قرار گرفتند گفت: ملت بزرگ ایران و تاریخ هرگز این افراد خودفروخته را فراموش نخواهد کرد.

وی در ادامه فضای مجازی را توپخانه دشمن دانسته و افزود: فضای مجازی تا محرمانه ترین جای زندگی ما نفوذ کرده، بطوری که کشور ژاپن با دویست میلیون جمعیت، یک سوم ما عضو اینستاگــــــرام ندارد و ما با هزینه خود اینترنت تهیه کرده و در اختیار دشمن قرار دادیم و بیشتر مشکلات امروز جامعه ما به علت ولنگاری فضای مجازی است.

سرهنگ علیپور در پایان با اشاره به بدعهدی دشمن در مذاکرات هسته ای و وارونه جلوه دادن آن گفت: مسائل و تاریخ کشور ما را به راحتی در فضای مجازی تحریف می کنند، وجوان ما که آن دوران را ندیده و کسی هم برایش تشریح نکرده باور می‌کند.

در ادامه این مراسم، فرهنگیار پاسدار مهدی شادکام به اجرای نماهنگ دفاع مقدس پرداخت و یادگار هشت سال دفاع مقدس و رزمنده‌ گردان حمزه سیدالشهداء حاج حسین زارع خاطراتی از دفاع مقدس را بیان کرد و با استقبال گرم و پرشور مردم رزمایش شبیه سازی عملیات کربلای 5 به اجرا در آمد.

نام:
ایمیل:
* نظر: