يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۸:۰۴:۳۳
آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۱۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵
به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان
 
به گزارش روابط عمومی سپاه ناحیه لارستان، در اولین سالگرد شهادت شهدای مدافع امنیت لارستان، شهیدان سرگرد پاسدار نورالدین جنگجو و طلبه بسیجی هادی عرفانی نیا که ۲۲مهرماه سال گذشته در راه دفاع از نظام و میهن اسلامی توسط مزدوران ضدانقلاب در بخش بیرم لارستان به شهادت رسیدند، مراسم گرامیداشتی در روز دوشنبه ۲۴ مهرماه ۱۴۰۲ با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران و مسئولین شهرستان در رأس فرماندار فرمانداری ویژه لارستان، پاسداران سپاه نواحی لار،گراش و اوز ، طلاب و روحانیون حوزه علمیه امام علی بن ابیطالب(ع) لارستان و جمعی از مردم و بسیجیان در سپاه ناحیه لارستان برگزار شد.
در ابتدای این مراسم سرهنگ افسری فرمانده سپاه ناحیه لارستان ضمن خیر مقدم و گرامیداشت یا و نام شهدا به ویژه شهدای مدافع امنیت منطقه لارستان گفت: شهیدان جنگجو و عرفانی‌نیا تکلیف خود را با فدا کردن جان خود ادا کردند ولی  رسالت ما امروز مبارزه و پیروزی در جنگ روایت ها است و اینکه نگذاریم جای جلاد و شهید عوض شود همانگونه  که در دوره مشروطه از گوشه و کنار صحبت هایی شنیده می شد و چنان صحنه را عوض می کردند که اینطور القا شود که شیخ فضل الله نوری ضد انقلاب است یا در قضایای حمله اخیر اسرائیل به غزه می بینید که رژیم صهیونیستی جنایتکار را مظلوم معرفی می کنند.
فرمانده سپاه در پایان سخنانش با اشاره به حادثه اخیر قتل یکی از کارگردانان سینما، با بیان نحوه برخورد برخی سلبریتی هایی که تا دیروز ساکت بودند و امروز فریاد سر دادند گفت: اگر کوکان فلسطینی کشته شود برای شما اهمیت ندارد اما می توانید با توییت‌ها و قهر و آشتی هایتان می توانید فضا را به سمتی ببرید که علیه نظام و انقلاب چالش سازی کنید. اینگونه صحنه را عوض کرده و جای جلاد و شهید را عوض می کنند
در ادامه این مراسم معنوی،حجت الاسلام و المسلمین عنایت الله رضایی مدیر حوزه علمیه علی بن ابیطالب(ع)لارستان و سخنران برنامه به آیاتی از قرآن کریم درباره شهدا اشاره کرد و گفت: آیه معروف "و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا" را همیشه شنیده ایم اما در ذیل این آیه نکته جالبی وجود دارد.
حجت الاسلام و المسلمین رضایی ادامه داد: خداوند متعال میفرماید "و یستبشرون بالذین لم یلحقوا بهم من خلفهم" یعنی به شهدا بابت بودن کسانی که هنوز به آنها نپیوسته اند، اما در مسیر آنها دارند حرکت میکنند، بشارت می دهیم.
وی افزود: دفاع از آن چیزی که این دو شهید در دفاع از آنها قدم برداشتند، امروز هم مقدس است. کسانی که هنوز به مقصد شهادت نرسیدند ولی کارشان کار شهدایی است و برای همان آرمان ها تلاش میکنند، کار بزرگی انجام می دهند.
پخش کلیپ و نوحه سرایی و شعرخوانی توسط حاج ابراهیم روشن ضمیر از دیگر برنامه های این مراسم بزرگ بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: