يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۸:۱۸:۱۸
آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۱۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
فرمانده دفتر بسیج دانش آموزی لارستان خبر داد:
«از اعزام راهیان نور دانش آموزی و برگزاری یادواره شهدای دانش آموز تا اجرای رویدادها و برنامه های مختلف فرهنگی، پرورشی، اجتماعی، مهارتی،علمی، ورزشی و ...»
 به گزارش روابط عمومی سپاه ناحیه لارستان، به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی، سرگرد پاسدار امین دلخسته فرمانده دفتر بسیج دانش آموزی لارستان در مصاحبه با خبرگزاری بسیج این شهرستان ضمن گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی و شهدای دانش آموز ،خبر از برگزاری ۳۵۰ برنامه و رویداد‌های متنوع و پرمحتوا در محیط مدارس توسط دفتر بسیج دانش آموزی و واحد‌های دانش آموزی بسیج مدارس لارستان با محوریت نقش آفرینی دانش آموزان خبر داد.
دلخسته در ابتدا گفت:در راستای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت و انتقال آن به نسل دانش آموز، چهار دستگاه اتوبوس دانش آموزان دختر از تاریخ ۱۰ تا ۱۳ آبان ماه به اردوی راهیان نور اعزام می شوند و از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید خواهند کرد. 
وی سپس به بیان رویدادهای هفته بسیج دانش آموزی پرداخت و اظهار داشت:یکی از رویدادها، "نوجوان خلاق" ویژه شورای دانش آموزان دهه نودی مدارس ابتدایی می باشد که با هدف جذب ایده‌های نوین و بهبود برنامه های پرورشی و محیط اطراف دانش آموزان برگزار می شود. در این رویداد، دانش آموزان به صورت گروهی با یکدیگر همکاری نموده و ایده‌های خلاقانه خود را ارائه و به اجرا می رسانند.
فرمانده دفتر بسیج دانش آموزی لارستان ادامه داد:مناظرات دانش آموزی در سطح مدارس و شهرستان نیز به عنوان یک رویداد مهم برگزار می شود که هدف اصلی این مناظرات را می توان تقویت مهارت‌های ارتباطی و علمی و تقویت تفکر انتقادی دانش آموزان را برشمرد. در این رویداد، دانش آموزان به صورت تیمی در مناظره‌ها شرکت می نمایند.
وی افزود:رویداد "مطالبه‌گری دانش آموزان با مسئولین ارشد شهرستان" نیز از دیگر برنامه های هفته بسیج دانش آموزی در لارستان می باشد که در آن دانش آموزان با مسئولین ارشد شهرستان دیدار نموده و درخواست‌ها و نیازهای اجتماعی و دانش آموزی خود را بررسی می نمایند.
دلخسته تصریح کرد: با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس، رویداد "کاج" برگزار می گردد که در این رویداد، موضوعات مختلفی مرتبط با بهبود وضعیت مدارس با محوریت اولیا و مربیان برگزار می گردد.
ضمناً محوری ترین برنامه ی هفته ی بسیج دانش آموزی لارستان را می توان به رویداد  "کولاک کن" با محوریت نقش آفرینی فرمانده و شورای واحد بسیج مدارس بر مبنای حل مسأله برشمرد که در دو بخش ایده و اجرا در سطح مدارس متوسطه اول و دوم برگزار می گردد که بر اساس ایده و ابتکار، فراگیری موضوع، جامعیت داوری و ارزیابی خواهد شد .
دلخسته در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت :به همراه این رویدادها و به منظور گرامی‌داشت شهدای دانش آموز، دیدار با خانواده‌های شهدای دانش آموز توسط مدارس برگزار خواهد شد و علاوه بر آن، آلبومی به نام "شهدای دانش آموز لارستان" که به همت بسیج دانش آموزی شهید نصیری فراهم گردیده است در ویژه برنامه ی بزرگداشت شهدای دانش آموز لارستان همزمان با پاسداشت سالروز شهدای حادثه ی تروریستی شاهچراغ در سالن شهید نوبخت شهرستان برگزار می گردد، همچنین جلسات یادبودی برای گرامی‌داشت شهدای دانش آموز و  پاسداشت شهدای دانش آموز حادثه شاهچراغ با عنوان "رفیق شهیدم" در این هفته اجرا خواهد شد.
فرمانده دفتر بسیج دانش آموزی لارستان ادامه داد : با توجه به اهمیت فعالیت‌های ورزشی و تقویت مهارت‌های رزمی دانش آموزان، مسابقات "رزم‌آوران" در طول هفته بسیج دانش آموزی برگزار خواهد شد.
دلخسته در پایان گفت: به مناسبت روز دانش آموز، جشن های سراسری با عنوان یک هفته ی شاد و پر انرژی ویژه دانش آموزان ابتدایی و متوسطه اول در مجتمع منیری و سالن نوبخت به همت معاونت پرورشی آموزش و پرورش تدارک دیده شده است .
حضور منسجم در نماز جمعه و قرائت بیانیه و رجزخوانی توسط دانش آموزان بسیجی از دیگر برنامه هفته بسیج دانش آموزی در لارستان می باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر: