يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۰:۴۷:۳۳
آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۱۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۶
جانشین فرمانده سپاه فجر فارس در ستاد تخصصی اقشار بسیج
به گزارش روابط عمومی سپاه ناحیه لارستان، دوشنبه شب مورخ ۱۵ آبان ماه، مجمع بسیجیان شهرستان لارستان با حضور سرهنگ جاهدی جانشین فرمانده سپاه فجر فارس در ستاد تخصصی اقشار بسیج، اعضای شورای تأمین، مسئولین و رؤسای ادارات شهرستان در رأس فرماندار ویژه لارستان،مسئولان قضایی، هیئت رئیسه و اعضای کارگروه های مجمع بسیجیان شهرستان،پاسداران ، بسیجیان، نخبگان و مدیران هیئت های اندیشه ورز پایگاه ها، حوزه های مقاومت و اقشار تخصصی بسیج لارستان در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر لار برگزار شد.
سرهنگ پاسدار امیر جاهدی، جانشین فرمانده سپاه فجرفارس در ستاد تخصصی اقشار بسیج در مجمع بسیجیان لارستان گفت: این روزها روزهای پر از حزن و اندوه است و حوادث تلخ کشور فلسطین دل همه را به درد آورده است. اما در دل این حوادث می توان شکوه و حماسه صبر و ایستادگی این ملت را دید. وقتی فرزندی که تربیت امروزی شده است بر خرابه ها می ایستد و اذان می گوید و این پیام را می دهد که ما اینجا را ترک نمی کنیم و پیروز این میدانیم، نشان از پیروزی نهایی جبهه حق خواهد بود.

جاهدی به سفر وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا به عراق و سفر همزمان رئیس CIA به سرزمین های اشغالی اشاره کرد و ادامه داد: این موضوع من را به یاد این آیه قرآن می اندازد که می فرماید: «و لا تهنوا و لا تحزنوا و أنتم الأعلون إن کنتم مؤمنین» این ها بشارت پیروزی است. حضرت آقا فرمودند که وقتی مستکبرین عالم یک به یک به این منطقه سفر می کنند و میخواهند رژیم صهیونیستی را نگه دارند، به معنی رو به افول بودن این رژیم است.

وی همچنین با بیان ضرورت تحلیل نامه معروف نفتالی بنت به جمعیت خاموش اسرائیل، افزود: اوضاع امروز رژیم صهیونیستی را در این نامه می توان دید. نفتالی بنت در آن شرایط داخلی رژیم را ترسیم می کند و می گوید: اگر کابینه به همین وضع پیش برود و در دست فرد بی کفایتی به نام نتانیاهو باشد، نابودی اسرائیل نزدیک خواهد بود.

جاهدی خاطر نشان کرد: امروز ابهت پوشالی کشوری که مخوف ترین سرویس های اطلاعاتی دنیا را در دست دارد، توسط ملت فلسطین که تربیت یافتگان مکتب امام خمینی و فرزندان معنوی او هستند، در هم شکسته شد.

جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس به جمله معروفی از آیت الله حائری که این روزها در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود نیز پرداخت و گفت: ایشان می فرمایند: «اسرائیل، از مقدمات ظهور است. این آمده تا شرک های خفی در او حل شود. کسانی که به ظاهر مسلمانند و در باطن مشرک‌اند، نمی‌روند مگر این که با اسرائیل بیعت کرده باشند.» امروز می بینید کشورهایی که داعیه اسلام دارند، از راه های مختلفی به رژیم صهیونیستی کمک می کنند. یا مثلا کسانی در دل نظام اسلامی ما دست بیعت به سمت اسرائیل دراز می کنند در حالی که افرادی در آمریکا و انگلیس و فرانسه تجمع چند هزار نفری در حمایت از فلسطین دارند. به تعبیر آیت الله حائری مرزبندی حق و باطل بسیار شفاف شده است.

جاهدی خطاب به فرماندار و مسئولین شهرستان نیز تاکید کرد: بسیج با ظرفیت بی پایان و بی بدیلش فرصتی است که خصوصا در دولت انقلابی فعلی، مشتاقانه باید از این ظرفیت استفاده کرد. در مجمع عالی بسیج که قبل از بیماری کرونا برگزار شد، طرح هایی از مجامع شهرستان و استان بالا آمده و آنجا مصوبه گرفتند که گره از مسائل و مشکلات کشور باز می کرد. طرح های بسیجیان لارستان نیز طرح های خوبی بود و جا دارد که از آنها استفاده شود. 
این فرمانده سپاه، لزوم مدون و دقیق بودن طرح ها را نیز بیان کرد و ادامه داد: در نوشتن طرح ها باید چاچوب علمی رعایت شود به طوری که وضع موجود و وضع مطلوب به علاوه شرح وظایف دستگاه های نقش آفرین و محل تامین بودجه مورد نظر باید در آن دیده شود. اکتفا کردن به بیان کلیات پذیرفتنی نیست. در نهایت هم اگر طرحی مصوبه گرفت، باید آن را مطالبه کرد. خواهشم این است که این جلسات را شکلی نبینیم که بگوییم برگزار شد و بعد آن را کنار بگذاریم تا مجمع سال آینده!

جاهدی در پایان درخواست کرد: از موازی کاری با برخی طرح هایی که در بستر جامعه در حال اجراست بپرهیزیم. تا جایی که می توانیم به سمت هم افزایی حرکت کنیم و همه دست به دست هم دهیم تا دو سه طرح اولویت دار این مجمع را دنبال کنیم تا به مرحله اجرا برسد و به حل مسئله منجر شود. شاید نتوانیم ده مسئله را حل کنیم. اما اگر یک مسئله حل شود و اثر آن دیده شود، بسیجیان نخبه به ادامه مسیر نیز امیدوار می شوند.
در ابتدای این مراسم نیز سرهنگ پاسدار عیسی افسری فرمانده سپاه ناحیه لارستان در سخنانی اهداف مجمع بسیجیان لارستان را جهاد برای تحقق گفتمان امامین انقلاب،مسئله یابی و حل آن با ارائه راهکارهای عملیاتی و توسعه و ترویج روحیه مطالبه گری با تقویت شبکه نخبگانی دانست که این اهداف توسط ۶ کارگروه تعلیم و تربیت، آموزش،پژوهش و فناوری، فرهنگی اجتماعی،زیربنایی و اقتصادی،زنان و خانواده و بهداشت و محیط زیست دنبال می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: