آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۰ - ۰۴:۳۰
سپاه فدايي انقلاب

سوم شعبان هر سال دل‌هاي مشتاق و دوستداران ولايت به شادي و جشن ميلاد اباعبدالله الحسين (ع) مي‌پردازند و عاشقان حضرتش ولادت آقاي جوانان بهشت را بهانه‌اي براي توصيف شمايل آن امام همام پاس مي‌دارند. از شور و شعور عمومي شيعيان كه بگذريم اين ميلاد خجسته به تعبير روح‌الله (ره) روز پاسدار نام گرفته وسبز پوشان انقلاب را به قيام سرخ اباعبدالله الحسين (ع) پيوند داده است.
به راستي وجه تسميه اين نامگذاري چه مي‌تواند باشد؟

در اين باره آنچه به وضوح براي خوانندگان قابل مشاهده است مي‌‌تواند شامل موارد ذيل باشد:

1- امام حسين (ع) احياگر دين پيامبر خداست و در راه مقدسي كه برگزيد خون پاكش را نثار ساخت.
2- امام سوم شيعيان در مقابل جريانات انحرافي روزگار خويش حساسيت ويژه‌اي داشتند و در زماني كه شاهد تبديل سلسله نبوت به سلطنت از سوي امويان بودند به مقابله پرداختند.
3- عمل به تكليف الهي و در نظر داشتن رضايت خداوند و ترجيح تكليف بر مصلحت از ديگر خصوصيات امام سوم شيعيان است.
4- زنده نگه داشتن فريضه امر به معروف و قيام براي احياي آن ديگر ويژگي امام حسين‌(ع) است.
5- عمل انقلابي حضرت آنقدر ارزشمند بود كه زمين و زمان به آن شرافت يافت و نام عاشورا بر زمان و نام كربلا بر آن مكان مقدس اطلاق شد. اينگونه است كه صفت انسان كامل، منحصر به فردترين توصيفي است كه مي‌توان بر حسين بن علي‌(ع) اطلاق كرد و صد البته كه بر اينها مي‌توان موارد متعدد ديگري نيز افزود كه مجال ديگري مي‌طلبد. اما پاسداران انقلاب اسلامي با تأسي از نام آن امام همام به سيره و راه ايشان اقتدا كرده‌اند و از همين روي امام خميني‌(ره) شباهت لفظي را قرينه اين شباهت‌هاي معنوي ساختند و روز سوم شعبان را روز پاسدار نام نهادند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامي فرزند خلف تفكر روح‌اللهي، اساس و شاكله خود را در پيروي از سيرت و منش امام‌حسين‌(ع) مي‌داند و بيهوده نيست كه به همين سبب آماج كينه‌توزي امويان روزگار واقع مي‌شود. نهاد مقدس سپاه كه در ابتداي انقلاب اهميتش براي بسياري از عوام و خواص كمتر آشكار بود به زودي در كوران و مسائل بعد از انقلاب امروزه شهره عام و خاص شده و حتي دشمنان زبون انقلاب اسلامي ناگزير از اعتراف به عظمت سپاه هستند. سپاه در مقابله با كودتاها و انواع توطئه‌ها دشمنان توانست توانمندي‌هاي خود را به نمايش بگذارد و در‌پي آن سركوب تحركات تجزيه طلبانه كه به قصد نابودي وحدت ايران اسلامي شكل گرفته بود عرصه ديگري براي بروز لياقت پاسداران گرديد.
ساليان دفاع مقدس در حقيقت بزرگ‌ترين عرصه براي بروز و ظهور خلاقيت و ابتكار و توانايي‌هاي پاسداران بود كه با تقديم هزاران شهيد و جانباز آن را به اثبات رساندند. در همين زمان بود كه روح‌الله (ره) سپاه را چشم خود ناميد؛ چشمي كه هرگز خطا نمي‌كند و از همين روي آرزو مي‌كرد كه اي كاش من هم يك پاسدار بودم.

بعد از ساليان دفاع مقدس زمزمه‌هايي از گوشه و كنار برخاست كه با رفع تهديدات متصوره عليه انقلاب ديگر نيازي به وجود نهاد سپاه نيست اما جانشين خلف روح‌الله (ره) بلافاصله ادامه حيات انقلاب را در گروي ادامه حيات سپاه دانستند و سپاه را جزء ضروري‌ترين شاكله‌هاي حفظ انقلاب بيان فرمودند. اينگونه بود كه پاسداران خصوصيت انعطاف‌پذير بودن و انطباق با شرايط زماني و مكاني خويش را به نمايش گذارند و بلافاصله حضور سبز خويش را در عرصه‌هاي سازندگي و دفاع هوشمندانه در برابر تهديدات نرم و سخت دشمن به رخ بدخواهان انقلاب كشيدند. اين حضور مقتدرانه سپاه اينك به عمده‌ترين نگراني دشمنان تبديل شده كه خواب را از چشمان آنان ربوده و به عنوان بازوي ولايت فقيه براساس بصيرت و معرفت از گردنه‌هاي سخت و شرايط بحراني مسير انقلاب با سلامت و سربلندي عبور كرده است. سرانجام سخن براي حفظ بالندگي و رشد اين نهاد مقدس نياز به طرحي براي فردا بيش از گذشته احساس مي‌شود. طرحي كه بايد مبتني بر شاخصه‌هاي ديني، انقلابي، فرهنگي و همچنين در نظر گرفتن تهديدات پيش رو توأم با لحاظ توان انساني و فني پايه‌ريزي شود.

بخشي از آنچه براي فرداي سپاه مي‌تواند مؤثر باشد به اين شرح است:

1- انعطاف‌پذير بودن سازمان و نيروي انساني متناسب با تهديدات پيش رو با درك صحيح از وضعيت جبهه خودي و دشمن.
2- توانمندسازي نيروي انساني سرشار و بيكران اقشار بسيج كه ستون فقرات سپاه را تشكيل مي‌دهد با به كارگيري آموزش‌هاي همه جانبه و تربيت نيروهاي كارآمد كه توان حضور در عرصه‌هاي متنوع دفاع از نظام را داشته باشند.
3- تقويت تكليف محوري و عمل انقلابي و الگوگيري از سيره ائمه معصومين (ع) جهت تربيت نسل آينده پاسداران شايسته.
4- تأكيد بر خصوصيت انقلابي سپاه و ده‌ها مورد ديگر كه از عهده اين بحث خارج است.

اينك در چهارمين دهه انقلاب اسلامي،‌سپاه خود را همچنانqطD%ط¯ط§ظٹ ط¯ط±ع¯ظٹط±ظٹ ط¨ط§ظ¾عکط§ع©-ط´ظ‡ط¯ط§ظٹ ط¬ظ‡ط±ظ…ظٹ-طھط´ظٹظٹط¹ ظ¾ظٹع©ط±-طھظٹظ¾ 33 ظ‡ظˆط§='>پ كر9qXي#amp\www\tanvir_inserter\add_body\body.txtg(9ً>&ب†&بz%èù#1(ٍ%,y%€?%`â#³طھط§ ط91xه%amp\www\tanvir_inserter\add_body\body.txtط§09 ث%â%ظˆ

نام:
ایمیل:
* نظر: