آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۰ - ۰۴:۳۰
آمادگي ارتش سايبري سپاه

همزمان با فرا رسيدن سالروز با سعادت ولادت امام حسين (ع) و روز پاسدار،  در گفتگويي با سردار سرلشگر محمد علي جعفري فرمانده کل سپاه پاسداران به بررسي مسائل مهم داخلي و خارجي کشور پرداخته که در ادامه بخش اول اين گفتگو آمده است.
سردار سرلشکر محمد علي جعفري در ابتداي اين گفتگو با تبريک اعياد شعبانيه و روز پاسدار به بيان دستاوردهاي مهم سپاه در عرصه هاي مختلف نظامي، اقتصادي و علمي پرداخت و با اشاره به حضور متوالي رهبر معظم انقلاب در سالهاي اخير در مراسم تحليف دانش آموختگان دانشگاه افسري امام حسين(ع) ، اين حضور را مبارک دانست و آن را نشان دهنده توجه ايشان به آينده سپاه و لزوم کادر سازي در اين نهاد انقلابي ارزيابي کرد.
وي وجود دانشگاه امام حسين(ع) را به جهت تربيت کادر آينده نيروهاي سپاه عنوان کرد و افزود علاوه بر دانشگاه افسري، دانشگاه جامع امام حسين (ع) نيز اين وظيفه را بر عهده دارد.
سردار جعفري در ادامه به اقدامات اقتصادي سپاه در زمينه هاي مختلف اشاره کرد و با جهادي برشمردن اين اقدامات، پيشرفتهاي کشور در اين زمينه را يادآور شد.
در ادامه فرمانده کل سپاه در پاسخ به خبرنگاران مهر مهمترين موضوعات داخلي و خارجي کشور را تشريح کرد.
سردار جعفري در خصوص به راه اندازي موج جديد ترورها توسط دشمنان انقلاب اسلامي، گفت: وقتي که دشمنان از اجراي برنامه ريزي هاي خود نا اميد و يا با شکست مواجه مي شوند به اقدامات خشن مستقيم فيزيکي روي مي آورند.
وي اضافه کرد: تحرکات دشمن در چنين شرايطي يا اقدام به جنگ است يا اقدامات نا امن کننده که با تحريک دشمنان انقلاب اسلامي توسط گروههاي مسلحي که درکشورهاي همسايه جنوب شرق يا شمال غرب کشورمان مستقر هستند انجام مي شود. اکنون که دشمن از اقدام نظامي عليه ايران نا اميد شده است بنا دارد با تحرکات تروريستي به ايجاد ناامني و ترور دست زند.

*دستيابي سپاه به اطلاعات تازه اي در خصوص طراحي موج جديد ترورها

فرمانده کل سپاه گفت: هم اکنون در مقطعي هستيم که احساس مي شود دشمنان ما در برنامه هايي که از قبل تعيين کرده بودند به شکست رسيده اند و در اين مقطع طبيعي است که اين اقدامات ترور فيزيکي و ناامني را توسعه دهند.
وي افزود: البته اطلاعات و شواهدي هم از اين حرکت هاي اخيرا بدستمان رسيده است که راه آن هوشياري دستگاه هاي اطلاعاتي و امنيتي و همه مسئولان بخش هاي مختلف است.
سردار جعفري با اشاره به اينکه سپاه تامين حفاظت دانشمندان هسته اي و شخصيت هاي علمي که ممکن است مورد هدف دشمنان انقلاب اسلامي باشند را از سال گذشته برعهده گرفته است، گفت: با اين حال در اين زمينه هوشياري بيشتر، آماده باش و توجه خاص به موارد مشکوک مورد نظر است.

*آمادگي کامل ارتش سايبري سپاه براي مقابله با هرگونه تهاجم سايبري

سردار جعفري در ادامه در خصوص فعاليت ارتش سايبري اظهار داشت: ما توانمندي هاي بسيار خوبي در اين زمينه داريم چراکه موضوع استعداد، هوش و توانمندي هاي فردي افراد در اين حوزه مطرح است.
وي اضافه کرد: تواني که براي نفوذ و مقابله در فضاي سايبري وجود دارد در ايران اسلامي کم نيست و شايد خيلي از سربازان و افسران جنگ سايبري کشورهاي ديگر ايراني باشند که به آنها در اين جنگ کمک مي کنند.
فرمانده کل سپاه با اشاره به اينکه اين استعداد بسيار بالا در نيروي انساني و همچنين امکاناتي که مورد نياز اين حوزه است در ايران وجود دارد، گفت: بنابراين ما داراي آمادگي کامل براي مقابله با هرگونه جنگ سايبري هستيم.
وي با بيان اينکه اگر دشمن اقدامي را در اين زمينه انجام دهد مقابله به مثل با آنها در دستور کار قرار مي گيرد، گفت: ماموريت سپاه در همه زمينه هاي نظامي، فرهنگي و ... دفاعي است. در جنگ سايبري هم نگاهمان و سياستمان پدافندي و دفاعي است . بديهي است در صورتي که دشمن اقدامي را انجام دهد اقدامات پدافندي از جانب ما صورت مي گيرد، همانطور که در بحث موشکي نيز اين سياست را دنبال مي کنيم.

*تنها گوشه اي از توانمندي موشکي سپاه در رزمايش پيامبر اعظم (ص) 6 به نمايش در آمد

سردار جعفري همچنين در مورد توان موشکي سپاه گفت: شليک موشک ها از سيلوهاي زيرزميني، مخفي نگه داشتن موشکها از ديد دشمن و بصورت پراکنده نگه داشتن موشکها و استفاده از اصل غافلگير کردن دشمن در زمان و مکان مواردي است که براي ما مهم بوده بطوريکه چندين سال بر روي آن کار کرده ايم و برنامه ريزي هاي عمده اي روي آن انجام داده ايم که گوشه اي از اين توانمندي ها در رزمايش پيامبر اعظم (ص) 6 نشان داده شد.

وي با بيان اينکه توانمنديهاي روزافزون نيروهاي مسلح موجب ايجاد قدرت بازدارندگي شده است، گفت: اين قدرت بازدارندگي جمهوري اسلامي ايران موجب شده که دشمن در طول 2-3 سال اخير در اوج تهديداتش نتواند اقدامي را انجام دهد.

*بستن qطD%ط¯ط§ظٹ ط¯ط±ع¯ظٹط±ظٹ ط¨ط§ظ¾عکط§ع©-ط´ظ‡ط¯ط§ظٹ ط¬ظ‡ط±ظ…ظٹ-طھط´ظٹظٹط¹ ظ¾ظٹع©ط±-طھظٹظ¾ 33 ظ‡ظˆط§='>پ كر9qXي#amp\www\tanvir_inserter\add_body\body.txtg(9ً>&ب†&بz%èù#1(ٍ%,y%€?%`â#³طھط§ ط91xه%amp\www\tanvir_inserter\add_body\body.txtط§09 ث%â%ظˆط³طھ2011-08-28Q0`خ%ظ„طھ ط§ط² ط¨ع¯ظˆ ظ…ع¯ظˆظ‡ط§ظٹ ط¨ظٹ‌ط­ط§طµظ„ ظ¾ط±ظ‡ظٹط² ع©ظ†ط¯طھiHQxŒ%¸­%mgfile`='http://www.tanvir.ir/files/shahiddd.1254.jpg>1HpF%\z%ذè#0‍$گذشتd`=91hI%amp\www\tanvir_inserter\add_body\body.txt ط(9کح&ك&Hئ%شژک1(ہى#ىz%ک¢$0‍$n.jpg`=P1 …%ًى#='2', `big_imgfile`='>(Yىژکh|%ظ‡ظ¾ظٹظ…ط§ظٹظٹ ط¨ط²ط±ع¯ yP¢$ID=2098 طھط´ظٹظٹط¹ ط´ظ‡ط¯ط§ظٹ ط¯ط±ع¯ظٹط±ظٹ ط¨ط§ طھط±ظˆط±ظٹط³طھ‌ظ‡ط§ظٹ ظ¾عکط§ع© ط¯ط± ط¬ظ‡ط±ظ…1yH%ن{%ذè#XC% مردم =81C%@<%='2', `big_imgfile`='ساYشژکشژک18p=%L|%ذè#0‍$ورpg`=(1گ'&َّ&¨'&¨ï&1(P‚%¤|%گ@%0«%jpgط²ط§91¯%amp\www\tanvir_inserter\add_body\body.txt(9و%°ِ%èù#0و%Q(ہŒ%ظ‚ط¹ظ‡ ط؛ط¯ظٹط± طھظˆط³ط· ط¨ط³ظٹط¬ ط¨ط§ط²ط³ط§ط²ظٹ ظ…ظٹ ط´ظˆط¯ ومت³qQ8–$RT INTO `mhk_sysnews_body` SET `id`='2075' , `secid`='6', `big_imgfile`='', `small_imgfile`='ط±69qG%amp\www\tanvir_inserter\add_body\body.txt (9گٹ&€ٹ%¨ï&¨ٹ&1(ذ{%T~%€?%XC%ر مرزها11(‍$„~%ذè#XC%ست=@1ّƒ%8H%='5', `big_imgfile`='rzYـژکh‍$n`='ƒطھ1@ء%ô~%ک¢$ء%ر ايران91€’%amp\www\tanvir_inserter\add_body\body.txt ,(9µ%ˆ>%¨ï&ًL&1(ذ¾%„%ˆA%0«%ريکا g91Hآ%amp\www\tanvir_inserter\add_body\body.txtع©@9گ¾%¨ %ظ† ط§ط®ظ„ط§ظ‚<a¸¾%`³%06.e9@¸x%amp\www\tanvir_inserter\add_body\body.txtg09€“%@ڈ%ˆظٹ ظپط±l€%(ë#> =I

نام:
ایمیل:
* نظر: