آخرین اخبار
کد خبر: ۱۵۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۰
هنرمندان استان فارس در ششمين جشنواره سراسري شعر بسيج كه در استان ايلام برگزار شد، خوش درخشيدند.

به گزارش تنویر در ششمین جشنواره سراسری شعر بسیج كه روز پنجشنبه با حضور مسوولان استانی و کشوری در مرکز استان ایلام برگزار شد 4 نفر از استان فارس در مقاطع مختلف اين جشنواره برگزيده و مورد تقدیر قرار گرفتند.

براساس اين گزارش برگزيدگان ششمين جشنواره سراسري شعر بسيج به شرح زير مي باشد: در گروه سنی "الف"، "محمد بهادر مایوان" از استان خراسان شمالی، در گروه سنی "ب"، "فاطمه صداقتی نیا" از کهکیلویه و بویر احمد و در گروه سنی "ج"، "زهرا باقری" از استان خراسان رضوی عناوین اول جشنواره را کسب کردند.
جایزه دوم این جشنواره نیز در گروه سنی "الف" به "محمد حسین دوستعلی" از ایلام، "گروه سنی "ب" به "معصومه اصغری" از کرمان و گروه سنی "ج" به "حبیب الله بخشوده" از ایلام تعلق گرفت.
هیات داوران جایزه سوم این جشنواره را در گروه سنی "الف" به "فاطمه بیرانوند" از لرستان و "سعید رستگارمند" از فارس و جایزه گروه سنی "ب" را نیز به "زهرا شعبانی" از خوزستان اهدا کرد.
جایزه سوم گروه سنی "ج" این جشنواره نیز به صورت مشترک به "مریم سامان" از خراسان شمالی و "رویا شاه حسین زاده" از آذربایجان غربی اهدا شد.
همچنین در این جشنواره از "رسول مختاریان" از استان سمنان، "محبوبه کلبعلی" از سیستان و بلوچستان، "هوشنگ دیناروند" و "زنبق سلیمان نژاد" از ایلام و "فاطمه نظری" از کرمانشاه" تقدیر شد.
در بخش ویژه این جشنواره گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد استاد "خلیل عمرانی" آثار "زهرا شعبانی" از خوزستان، "غلامرضا ابراهیمی" از بوشهر و ""میثم داوودی" از قم به ترتیب عنوانهای اول تا سوم را کسب کردند.
جایزه اول این جشنواره 10میلیون ریال، جایزه دوم هفت میلیون و 500هزار ریال، جایزه سوم پنج میلیون ریال و بخش تقدیری نیز سه میلیون و 500هزار ریال به برگزیدگان هر بخش اهدا شد.
همچنین در این جشنواره مسابقه ادبی "راه کربلا" برگزار که "غلامرضا استا"، "محمد جواد طهرانی نوبندگانی"از استان فارس، "فاطمه طارمی"، "علی شهودی"، "فاطمه ناظری"، راضیه رجایی"،"غلامرضا کافی" از استان فارس، "عبدالرضا کوهمال جهرمی" از استان فارس، "شهریار حمزه"، "اکرم بهرامی"، "محمدتقی عزیزیان"، "احمد رضا گوهری"، "شعبانعلی یازرلو"، "عباس شاه ریدی"، "قاسم بای"، "اسماعیل سکاک"، "سیده زهرا صالحی"، "محمدحسین ملکیان" و "سید علی رستم پور" به عنوان برگزیده معرفی شدند.
ششمین جشنواره سراسری شعر بسیج با حضور 100شاعر بسیجی هشتم لغایت 11مهرماه در استان ایلام برگزار شد.

بازخوانی ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بیداری اسلامی و مقاومت ملل، انتظار، امید و آرمان گرایی، مضامین آیینی، اجتماعی (مبتنی بر اصول خانواده و اخلاق و سبک زندگی اسلامی) و حماسه اقتصادی در آینه شعر محورهای موضوعی جشنواره ششم بود.
این جشنواره در گروه های سنی 12 تا 18سال (نوجوانان)، 19 تا 35 سال( جوانان) و 35 سال به بالا (بزرگسالان) برگزار شد.
این جشنواره به هدف شناسایی استعدادهای درخشان در هنر شعر و شاعری کشور و ارتقا بخشیدن به شعر متعهد در فضای رقابتی سالم، توجه و تاکید به هنر شاعری بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، رشد و ارتقا توانایی های شاعران بسیجی در زمینه های تکنیکی و محتوایی آثار از طریق انتخاب و ارایه الگوهای برتر و کشف سبک و نگاه های خلاقانه و نوین شعر در پرداخت آثار و موضوعات مختلف برگزار شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: