آخرین اخبار
کد خبر: ۱۵۷۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲
بوستانی افزود: طراحي اين پهباد به گونه ای است که در مناطق زلزله زده مي تواند از ارتفاع بالا افراد زنده زير آوار را شناسايي نمايد و به كاربر اطلاع دهد.

به گزارش تنویر، همزمان با گراميداشت شهداي سرباز كارگاه ساخت پهباد پيشرفته در ناحيه احمد ابن موسي (ع) شيراز شروع به كار نمود.

سيد حسام بوستاني مسئول علمي پژوهشي و دانش و پژوهش سپاه ناحيه احمد ابن موسي (ع) شيراز گفت: اين پهباد فوق سبك و فوق پيشرفته با برد بالاي 20 كيلومتر و عمود پرواز مي باشد كه قابليت شناسايي مناطق آلوده به مواد شيميايي و مين گذاري شده را دارد.

وی عنوان کرد: اين پهباد امدادگر بوده كه مي تواند اهداف مورد نظر را شناسايي كند و ديتا و نقشه همراه با مختصات جغرافيايي را با ارسال آن لاين به كاربر گزارش نمايد.

مسئول پژوهشی و فناوری ناحیه احمدبن موسی (ع) شیراز تصریح کرد: جلوگيري از تلفات انساني در زمان شناسايي و تفحص شهدا، مجهز بودن به سلول خورشيدي جهت تامين انرژي در حين پرواز و ارابه فرود روي سطح آب از ديگر قابليت هاي ويژه اين پهباد مي باشد.

بوستانی افزود: طراحي اين پهباد به گونه ای است که در مناطق زلزله زده مي تواند از ارتفاع بالا افراد زنده زير آوار را شناسايي نمايد و به كاربر اطلاع دهد .

مسئول پژوهشی و فناوری ناحیه احمدبن موسی (ع) شیراز ابراز داشت: در پایگاه استعدادیابی ناحیه بسیج احمدبن موسی (ع) به‌زودی یک‌ هزار نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر ناحیه 4 آموزش و پرورش شیراز، با شرکت در کارگاه‌های آموزشی ساخت نمونه‌های پهباد و انواع ربات و کلاس‌های آموزش علمی شرکت می‌کنند.

 بوستانی ابراز داشت: اختراع اسلحه سفید، ساخت بازی‌های کامپیوتری ویژه دفاع مقدس، سیستم سه‌بعدی کننده صدا، سرنگ یک‌بار مصرف، سیستم هوشمند کمربند ایمنی و غیرو از جمله اختراعات بسیجیان این ناحیه است.
برچسب ها: پهباد ، سپاه ، شیراز ، بسیج
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: 0
انتشار یافته: 2
علیرضا
|
-
|
14:14 - 1392/07/15
0
1
ماشاالله به بسیجیان دلاور - برادر خسته نباشید
بوستانی
|
-
|
14:17 - 1392/07/15
0
1
با بها دادن بهایده ها وافکار بسیجیان دفاع مقدس علمی رقم بزنید.
نام:
ایمیل:
* نظر: