کد خبر: ۱۷۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۳

فیروز آباد پر از بوی بابونه شد ومردی از تبار حماسه، پای به عرصه ی وجود نهاد. بدینسان علی اکبر حبشی در آغوش زیبای طبیعت، اولین نگاه معصومانه رادر نگاه مادر دوخت، تا شاید با لبخند کودکانه خود، زخم های بی دریغ مادر رنج کشیده ی خود را مرهم باشد. مادر نیز چون گوهری گرانبها او را دامان پر مهر خود پرورد تا اینکه علی اکبر، دوران پر نشاط کودکی را پشت سر گذاشت و وارد مدرسه شد. دوره ابتدایی را در مدرسه های سیار عشایری گذراند و پس از طی این دوره، جهت ادامه تحصیل راهی شهرستان فیروز آباد گردید. وی با تمام مشکلات همچنان تحصیلات خودرا ادامه داد و نهایتا موفق به اخذ دیپلم در رشته ریاضی فزیک گردید واین درحالی بود که انقلاب بزرگ و مردمی کشور  اسلامیمان بوقوع می پیوست و مردم انقلابی ایران با مشت های گره کرده ی خود استقلال و آزادی را فریاد می زدند. علی اکبر در صحنه مبارزات حق طلبانه ی امت اسلامی حضور فعال داشت و در راه پیشبرد اهداف انقلاب از هیچ کوششی فرو گذار نبود.

شهید حبشی بعد از پیروزی انقلاب رسما به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد و خود جز اولین کسانی بود که هسته ی مرکزی سپاه فیروز آباد را بوجود آورده و در این شهر شهید پرور به فعالیت پرداخت. وی همچنین از بنیان گذاران نیروی خود جوش بسیج در این شهر بود. بعلاوه شهید مدتی نیز مسولیت سپاه مسیمند را بر عهده داشت.

شهید حبشی که روح حماسه و ایثار و فداکاری را از بزرگ مردان ایل و قبیله ی خود به ارث برده بود، با شروع جنگ تحمیلی مردانه سلاح برگرفت و وارد عرصه های مبارزه گردید. وی در آغاز در عملیات شکست حصر آبادان شرکت کرد و همدوش با دیگر رزمندگان غیور اسلام قسمتی از خاک مقدس ایران بزرگ را از چنگال بعثیون کافر بدر آورد. شهید حبشی همچنین در عملیات های مختلفی چون فتح المبین، خیبر، بدر، والفجر1و2 و ... به عنوان مسول گردان شرکت کرد و حماسه ها آفرید. پیکر مبارک او بارها زخم کین دشمن را بر جان پذیرفت و از نواحی مختلف بدن مجروح شد تا اینکه سر انجام در شامگاه خونین سوم بهمن 1365 آخرین زخم را با دیدار دوست مرهم نهاد و در بیکران آسمان به پرواز در آمد. عملیات کربلای 5 خاطره پرواز او هزار کبوتر خونین بالی است که در آسمان شلمچه به پرواز در آمدند.

برگرفته شده از کتاب خلاصه خوبی ها جلداول

/224224

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: