آخرین اخبار
کد خبر: ۱۸۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۸
بیانیه سازمان علمی و پژوهشی و کارمندان بسیج:
بسیج نیروی عظیم مردمی است و حفظ و صیانت از آن وظیفه همگان است و به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) « انکار بسیج ، انکار بزرگترین ضرورت و مصلحت برای کشور است. »
به گزارش تنویر به مناسبت هفته بسیج سازمان بسیج علمی پژوهشی و بسیج کارمندان سپاه فجر استان فارس بیانیه هایی جداگانه منتشر کردند:


بیانیه سازمان بسیج علمی پژوهشی وفناوری سپاه فجرفارس

نقش علمی و انقلابی خود را در جهت خدمت به نظام و انقلاب به کار گرفته ایم

«شماها نخبگان عزيز هستيد كه آينده‌ى كشورتان و آينده‌ى ايران عزيز را طرّاحى مي­كنيد و ان‌شاءالله اگر با عزمِ جزم و همّت والا و عملِ پيگير اين را دنبال بكنيد، به نتيجه خواهيد رساند و ايرانِ آينده را شماها خواهيد ساخت.» مقام معظم رهبری در دیدار شرکت کنندگان در هفتمین همایش ملی نخبگان جوان 17/7/92

حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با اتکال به خداوند متعال و استعانت ازصاحب عصر (عج) شجره طیبه بسیج را زینت بخش یاران مخلص خود نمود و حضور در جمعشان را در حشر الهی آرزو نمود و یک افتخار دانست. آنگونه که فرمودند:«بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکیل آنرا همه مجاهدان از اول تا آخر امضاء نموده اند.» و امروز نیز خلف صالح ایشان امام خامنه ای عزیز نیز با رهنمودهای الهی شان فرهنگ و تفکر بسیجی را نهادینه نموده و آنرا ضامن حفظ فضیلتهای انقلاب نامیدند. «بسیجی باید در وسط میدان باشد تا فضیلتهای اصلی انقلاب زنده بماند.»

آری اکنون که در سی و چهارمین سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام راحل عظیم الشأن هستیم ضمن گرامیداشت این ایام به آحاد بسیجیان ولایت مدار و تجلیل از شهیدان و حماسه سازان بسیجی بر لزوم توجه و اهتمام در علم و تحقیق و پژوهش تاکید می نماییم همانگونه که خداوند متعال در کلام وحی فرمود: "انما یخشی الله من عباد العلماء" که عالمان و محققان از مقربین و خاشعترین بندگان در پیشگاه حضرتش هستند و در عین حال قدرتمندترین و باعزت ترین مردم روزگار خوشیند آن طوری که در حدیث آمده :"العلم سلطان" و آنگونه که پیشوای بسیجیان رهبرمعظم انقلاب فرمودند: «علم و تحقیق کلید قطعی پیشرفت است.»

ما جمعی از مخترعین مبتکرین نخبگان بسیجی با تأسی و پیروی از فرمایشات رهبر و مقتدایمان برآنیم تا انتظارات و مطالبات ایشان در عرصه علم و پژوهش به ویژه در حوزه جنبش نرم افزاری و تولید علم، جهاد علمی، پیشبرد نقشه جامع علمی کشور را برآورده سازیم و نقش علمی و انقلابی خود را در جهت خدمت علمی به نظام و انقلاب و فراهم سازی فرصتهای جدید کار و اشتغال و استفاده از سرمایه داخلی را ایفا نماییم.

سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری نیز در راستای جهاد علمی و پیشبرد نهضت علمی کشور با تشکیل دفتر حمایت از مخترعین و مبتکرین و محققین بسیجی تلاش خود را در جهت شکوفا سازی ذهن خلاق جوانان ایرانی و به ثمر نشاندن این ایده ها در راستای ساخت و تولید دستگاه های مورد نیاز کشور با رویکرد تولید ملی گام برداشته است و با بهره گیری از ظرفیت و تواناییهای نخبگان بسیجی در قالب خانه نخبگان بسیج در راستای شناسایی و حل نیازها و مسائل استان و کشور تلاش و اهتمام خود را به کار بسته است و از آنجا که تحقیقات و پژوهشهای میدانی نیز ابزار مفیدی برای ارزیابی­ و آسیب شناسی مسائل مختلف استانی و کشوری است؛ این مقوله نیز در مجموعه این سازمان تعریف گردیده است.

در پایان ضمن تقدیر و تشکر از تمام اهالی علم و تحقیق که در پیشبرد علمی کشور تلاش می­کنند بر این باوریم که بازشناسی رسالت خطیر بسیج در تبیین راهبردها و انتظارات رهبر معظم انقلاب، امام خامنه­ای عزیز، در عرصه مقابله با جنگ نرم و مشارکت در نهضت علمی و کمک به تحقق پروژه­های بزرگ ملی، ضرورتی است که فراتر از نهادهای مسئول و متولی بسیج بایستی نگاه جامعه نخبگی و مرجع کشور را به خود معطوف ساخته تا با توجه به شرایط حساس و تعیین کننده کنونی بتوان کشور را به هدف نه چندان دور از دسترس مرجعیت علمی دنیا رساند.

بیانیه سازمان بسیج کارمندان سپاه فجر استان فارس

بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس و در فتنه ها و بحرانها خوب درخشیدند

« بسیج ، شجره طیبه و درخت تناور و پر ثمری است که شکوفه­های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می­دهد.»

« بسیج همزاد انقلاب ، همراز آن و همگام با تحولات و رخداد های انقلاب است. » به راستی چه زیبا فرمود حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی که " اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی تنین انداز شد ، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید. " و اینکه « غفلت از ایجاد ارتش بیست میلیونی ، سقوط در دام دو ابر قدرت جهانی را به دنبال خواهد داشت. »

بسیج، انتخاب و مسیر مردان خداست. بسیج همه جا هست و اختصاص به یک منطقه جغرافیایی، انسانی و طبقاتی ندارد. بسیج نیروی عظیم مردمی است و حفظ و صیانت از آن وظیفه همگان است و به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) « انکار بسیج ، انکار بزرگترین ضرورت و مصلحت برای کشور است. »

هفته مقدس بسیج ، همه ساله یادآور شأن ، شور و شعور بسیجیان است. همانها که در عرصه دفاع از انقلاب ، در عرصه دفاع از حریم مرزهای کشور در هشت سال دفاع مقدس و در فتنه ها و بحرانها خوب درخشیدند. همانها که با لبیک و ندای ولی امر زمان (عج) و رهبری معظم انقلاب، عاشقانه، صادقانه، خالصانه، شجاعانه و مجاهدانه در عرصه مختلف و مورد نیاز نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابله با تهدیدات سخت ، نیمه سخت و نرم دشمنان قسم خورده نظام ، از جان و مال و آبروی خود مایه گذاشته ؛ آری هفته بسیج همه ساله یادآور آن رشادت ها و خاطره هاست که آنرا گرامی می­داریم.

هفته بسیج امسال تقارن با محرم حسینی و سالروز عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) داشته و یادآور حماسه آفرینی بسیبجیان و عاشورائیان زمان با تأسی از نهضت عاشورایی است .

سازمان بسیج کارمندان سپاه فجر استان فارس ضمن تسلیت سالروز سوگواری سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و تبریک هفته مقدس بسیج و هر گونه اقدامات و تحرکات تروریسم را محکوم نموده و بر حقوق حقه ملت مسلمان ایران به طور اکمل و احتم تأکید می­ورزد و از تیم مذاکره کننده و کارشناسان دیپلماسی کشور انتظار دارد با نصب العین قرار دادن منویات مقام معظم رهبری و نرمش قهرمانانه از موضع اقتدار ، عظمت ایران اسلامی را در جهان به نمایش بگذارند.

در ضمن جامعه بسیج کارمندی استان فارس همگام با سایر اقشار بسیج و ملت ایران با تأسی از نهضت عاشورا و روحیه جهادی گوش به فرمان ولی امر مسلمین ، حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای مشت های خود را گره کرده بر دهان ابر قدرتها و استکبار جهانی کوبیده و با اعتقاد به اینکه بسیج همان تبلور آیه شریفه : "اطیعوالله و اطیعو الرسول و الی الامر منکم" (نساء 59) می­باشد با رهبری و آرمان های انقلاب اسلامی تجدید بیعت و میثاق نموده و دفاع از حقوق مردم مسلمان و ستم دیده جهان را خواستار می باشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: