آخرین اخبار
کد خبر: ۱۹۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۶
طی پیامی صورت گرفت:
در پی درگذشت آیت الله ارسنجانی، فرمانده سپاه فجر استان فارس پیام تسلیتی صادر کرد.
به گزارش تنویر، در پی درگذشت آیت الله ارسنجانی، فرمانده سپاه فجر استان فارس پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد:
 
انا لله و انا اليه راجعون
 
العلماء باقون ما بقى الدهر
 
عروج ملکوتی و رحلت عالم فرزانه حضرت آیت اله سید محمد حسین ارسنجانی را که بعد از عمری تلاش و مجاهدت در ترویج احکام نورانی اسلام و پس از مدت ها تحمل رنج بیماری به ملکوت اعلا پیوست را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر ارواحنا له الفداء مقام معظم رهبری ، مردم متدین شهرستان فسا و خانواده گرانقدر و بازماندگان ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده و علو درجات این یار دیرین امام و مبارز در دوران سخت نهضت اسلامی رااز درگاه ایزد منان مسئلت داریم .
 
سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور
 
فرمانده سپاه فجر استان فارس


به گزارش تنویر، آیت الله سيد محمدحسين حسینی ارسنجاني سال ۱۳۰۱ در خانواده‌اي مذهبي در ارسنجان ديده به جهان گشود. سيد محمدحسين تحصيلاتش را در مكتب‌خانه‌اي در زادگاهش آغاز كرد و به آموختن قرآن و دورس متداول پرداخت. سپس به مدارس جديد رفت و پس از آن وارد حوزه علميه شيراز شد و به تحصيل علوم ديني روي آورد.
 
وي مقدمات و سطح را نزد شيخ محمدعلي موحد فراگرفت. آنگاه براي تكميل تحصيلات رهسپار حوزه عليمه قم شد و دروس خارج فقه و اصول را از محضر آيات عظام سيد حسين بروجردي، سيد محمدرضا گلپايگاني و سيد محمد محقق داماد آموخت. آيت الله ارسنجانی ضمن تحصيل به تدريس نيز اشتغال داشت. ایشان بعد از احراز اجتهاد بنا به وظیفه دینی و انقلابی‌اش به استان فارس مراجعت و فعالیت‌هایش را در فسا آغاز کرد.
 
با اوج‌گیری مبارزات انقلاب اسلامی در فسا رهبری و هدایت فکری مردم فسا به عهده وی و آیت الله نظام بود. بعد از آنکه انقلاب اسلامی و مبارزات مردم به ثمر نشست، آیت الله ارسنجانی به عنوان امام جمعه فسا معرفی شد و تا سال ۱۳۸۳ در جایگاه امام جمعه، امین مردم فسا بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: