آخرین اخبار
کد خبر: ۱۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۴:۳۰
22سال از آغاز ولايت و زعامت مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه‌اي مي‌گذرد، ايشان در طول اين مدت با اقشار و صنوف مختلف به کرات ديدارهايي داشته‌اند. ديدارهايي صريح و صميمي.

22سال از آغاز ولايت و زعامت مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه‌اي مي‌گذرد، ايشان در طول اين مدت با اقشار و صنوف مختلف به کرات ديدارهايي داشته‌اند. ديدارهايي صريح و صميمي.
شايد بيشترين آمار اين نشست‌ها مربوط به ديدار با جوانان باشد. توجه ويژه رهبري انقلاب به اين قشر از جامعه باعث شده تا در طول اين دو دهه بارها و بارها جوانان و دانشجويان ميهمان حسينيه امام خميني (ره) شوند.جلساتي که معمولا ساعت‌ها به درازا مي‌کشد و در خلال آن رهبر انقلاب صبورانه و به‌دقت به حر‌ف‌هاي دانشجويان که گاه شايد تکراري، متأثر از احساسات ناپخته مختص ايام جواني باشد، گوش مي ‌دهند و هر از چندي از اين صحبت‌ها يادداشت برمي‌دارند.
اين سبک از رفتار رهبري مي‌تواند الگو و البته تذکري باشد به مسئولاني که هيچ‌وقت گوشي براي شنيدن دغدعه‌هاي نسل جوان انقلابي ندارند.تذکري به برخي از رؤساي دانشگاه‌ها که در طول چندين ترم تحصيلي حتي در حد يک جلسه هم با دانشجويان دانشگاه‌شان به گفت‌وگو نمي‌نشينند.
عنايت خاص رهبر معظم انقلاب به قشر دانشجو، تشکل‌هاي دانشجويي، اساتيد و دانشگاه بر کسي پوشيده نيست.تأکيدات مستمر ايشان بر اهميت و ضرورت مبحث علم در کشور و مطرح ساختن مقوله جنبش نرم افزاري و تأکيد و تکرار اين بحث در طول بيش از يک دهه زمينه ساز، اميدبخش و به ثمر رساننده حرکت‌ها و موفقيت‌هاي عظيم علمي در عرصه انرژي هسته اي، سلول‌هاي بنيادي و پيشرفت‌هاي حوزه هوا و فضا شده است.
تيزبيني و تشخيص بجاي ايشان درباره ضرورت تحول و ارتقاي علوم انساني و پافشاري‌‌شان بر اين مسئله نيز يکي ديگر از نمونه‌هاي اهتمام معظم‌له بر مقوله علم و توليد علم به‌عنوان يکي از مؤلفه‌هاي قدرت ملي است.
بدون شک دغدغه‌مندترين فرد در حوزه فرهنگ رهبري فرزانه انقلاب‌اند. ديدارهاي هرساله ايشان باشعرا ، سينماگران، اهالي رسانه، فعالان عرصه دفاع مقدس، مداحان اهل‌بيت- به مثابه پيشقراولان هيئت‌ها که رسانه شيعه‌اند- معلمان، اهالي قرآن، روحانيون، حساسيت نسبت به وضعيت صدا و سيما، بازديدهاي چند ساعته از نمايشگاه کتاب، اهتمام‌شان به جايگاه و نقش زن و خانواده، همه و همه نشان دهنده شخصيت بي‌نظير فرهنگي رهبر حکيم انقلاب است. مفهوم‌سازي راهبردي در باب فرهنگ- مثل قتل‌عام فرهنگي، ناتوي فرهنگي، شبيخون فرهنگي و مظلوميت فرهنگ- توسط ايشان نيز گواه ديگري بر اين مدعاست.
جريان اقتصاد در کشور و وضعيت معاش مردم يکي ديگر از دل‌مشغولي‌هاي معظم‌له است. تا آنجا که امسال از سوي ايشان به نام «جهاد اقتصادي» نام‌گذاري ‌شده است.
عرصه ورزش نيز همواره مورد توجه رهبر فرزانه انقلاب بوده است. دادن پيام‌هاي تبريک به مناسبت کسب افتخارات ورزشي،‌تأکيد ايشان بر رواج ورزش همگاني و همچنين برگزاري ديدارهايي با ورزشکاران مؤيد اين گزاره است.
اما چه چيز سبب مي‌شود تا رهبر انقلاب با همه ضيق وقت‌شان در تمام اين ديدارها حضور پيدا کنند و نسبت به برگزاري مستمر اين جلسات حساس باشند. همانطور که خود ايشان اشاره کرده‌اند اين قبيل جلسات يک نشانه است. يک سمبل. به عنوان مثال اينکه رهبري بدون استثنأ هر سال در نيمه ماه مبارک رمضان ميزبان شعرا مي‌شوند، يعني آقايان مدير فرهنگي! جوانان حزب‌اللهي! مقوله فرهنگ و مصداقي مثل شعر اهميت دارد. بايد به آن توجه کرد. بايد براي آن فکر کرد و برنامه داشت.
اما متأسفانه بسياري از فرمايشات و رهنمودهاي رهبري در طول اين سال‌ها آنطور که بايد مورد دقت و توجه مسئولان قرار نمي‌گيرد. آنچنان که وزن معنايي و افق‌هاي موجود در اين کلام کشف نمي‌شود. مسئله‌اي که از طرف خود ايشان نيز گوشزد شده است. آنجا که مي‌فرمايند «در سخنراني‌هاي ما، حرف‌هاي خوبي در گوشه و کنار هست. منتهي غالباً دقت نمي‌شود و همينطور گم مي شود»(ديدار با جوانان 7 ارديبهشت 77).
امروز بيش از هر زمان ديگر لزوم آشنايي مسئولان نظام و نسل جوان انقلاب با منظومه فکري مقام معظم رهبري نمايان است. در صورت تحقق اين مهم يک چارچوب عمل و سياق کلي در تمام حوزه‌ها اعم از فرهنگ، سياست، اقتصاد و دانشگاه شکل مي‌گيرد و افق‌هاي فکري فراخ و روشني ترسيم مي‌شود که نتيجه آن جلوگيري از اعمال برخوردهاي سليقه‌‌اي‌، خواهد بود.
رهبري گرانقدر انقلاب در ديدار اخيرشان با دانشجويان به مسئله ثبات انقلاب اسلامي اشاره کردند و آن را در ميان تمام انقلاب‌هاي قرن‌هاي‌ اخير جهان بي‌نظير دانستند.
اکنون که 22 سال از دوران زعامت ايشان مي‌گذرد بايد بگوييم که در طول اين دو دهه به ‌حق وجود پربرکت و استقامت ايشان خود عامل اصلي ثبات انقلاب بوده است. رهبري در تمام اين سال‌ها مدام به بازتوليد گفتمان انقلاب اسلامي پرداخته‌اند و روح انقلاب همواره از جانب ايشان و به واسطه کلام و عمل‌شان در درون کالبد ملت ايران دميده شده است. نگاهي به همه توفيقات و جهش‌هاي کشور گوياي اين حقيقت است که انصافاً هر حرکت عظيم و qطD%ط¯ط§ظٹ ط¯ط±ع¯ظٹط±ظٹ ط¨ط§ظ¾عکط§ع©-ط´ظ‡ط¯ط§ظٹ ط¬ظ‡ط±ظ…ظٹ-طھط´ظٹظٹط¹ ظ¾ظٹع©ط±-طھظٹظ¾ 33 ظ‡ظˆط§='>پ كر9qXي#amp\www\tanvir_inserter\add_body\body.txtg(9X‰%~%‡ظ„ط§ع©طھ ط±ط³ظٹط¯ ime™(RT INTO `mhk_sysnews_body` SET `id`='1942' , `secid`='5', `big_imgfile`='', `small_imgfile`='http://www.tanvir.ir/files/emam%20kh.jpg >Q™`خ%ظ„طھ ط§ط² ط¨ع¯ظˆ ظ…ع¯ظˆظ‡ط§ظٹ ط¨ظٹ‌ط­ط§طµظ„ ظ¾ط±ظ‡ظٹط² ع©ظ†ط¯طھiHQxŒ%°خ%mgfile`='http://www.tanvir.ir/files/shahiddd.1254.jpg>1HpF%\z%ذè#0‍$گذشتd`=91hI%amp\www\tanvir_inserter\add_body\body.txt ط(9~%h|%پط§ط±ط³ع شد.¹1(ہى#ىz%ک¢$0‍$n.jpg`=P1 …%ًى#='2', `big_imgfile`='>(Yىژکh|%ظ‡ظ¾ظٹظ…ط§ظٹظٹ ط¨ط²ط±ع¯ yP¢$ID=2098 طھط´ظٹظٹط¹ ط´ظ‡ط¯ط§ظٹ ط¯ط±ع¯ظٹط±ظٹ ط¨ط§ طھط±ظˆط±ظٹط³طھ‌ظ‡ط§ظٹ ظ¾عکط§ع© ط¯ط± ط¬ظ‡ط±ظ…1yH%ن{%ذè#XC% مردم =81C%@<%='2', `big_imgfile`='ساYشژکشژک18p=%L|%ذè#0‍$ورpg`=(1°z% F%='2', `big_imgfile`='th1(P‚%¤|%گ@%0«%jpgط²ط§91¯%amp\www\tanvir_inserter\add_body\body.txt(9ذ°%X¨%ˆظ†ظ‡ ظ…ظٹ‌ع¯ط°ط±ط¯لQ(ہŒ%ظ‚ط¹ظ‡ ط؛ط¯ظٹط± طھظˆط³ط· ط¨ط³ظٹط¬ ط¨ط§ط²ط³ط§ط²ظٹ ظ…ظٹ ط´ظˆط¯ ومت³qQ8–$RT INTO `mhk_sysnews_body` SET `id`='2075' , `secid`='6', `big_imgfile`='', `small_imgfile`='ط±69qG%amp\www\tanvir_inserter\add_body\body.txt (9ًx%°z%´ ط®ط· ط´ظƒظ† ط§ط³طھ‌1(ذ{%T~%€?%XC%ر مرزها11(‍$„~%ذè#XC%
نام:
ایمیل:
* نظر: