آخرین اخبار
کد خبر: ۱۹۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۵۶
معاون پژوهش سپاه فجر فارس گفت: اجتماع پاسداران و تبیین جایگاه دانش از دیدگاه روایات و قرآن کریم از مهمترین برنامه های هفته پژوهش است.
به گزارش تنویر سرهنگ دوم پاسدار اسفندیار رضایی، معاون دانش و پژوهش سپاه فجر فارس و رئیس مرکز علمی و کاربردی امام حسین (ع) شیراز امروز (20آذر) در جمع خبرنگاران رسانه ها را طلایه دار فرهنگ حضرت زینب (س) در عرصه انقلاب اسلامی خواند و گفت: جایگاه علم و دانش و پژوهش یک جایگاه ویژه و اساسی است.

وی با اشاره به اینکه شاهد رشد سریع علمی در عرصه جهانی هستیم، تدابیر رهبری معظم منجر به این رشد شده اما متاسفانه در عرصه کاربردی کردن آن کم کاری کرده ایم، اظهار داشت: سال گذشته کشور در رتبه 17 تولید علم در جهان بود و امسال متاسفانه عقب گرد کرده و به رتبه بیستم تنزل داشته است.
 
به گزارش شبستان این مقام مسئول با اشاره به اینکه مجموعه سپاه و معاونت دانش و پژوهش اقدام به شناسایی پژوهشگران با هدف کسب و ذخیره سازی دانش کرده است، اظهار داشت: سازمان های خارج از ایران در بهره برداری از دانش موجود در نیروهای خویش برنامه های خوبی را تدوین کرده اند.

سرهنگ رضایی با تاکید بر اینکه مجموعه سازمان سپاه قصد دارد نظام تبدیل دانش ضمنی به دانش صریح را اجرا کند و تصریح کرد: در این راستا سامانه ای ایجاد شد و تمامی کارکنان سپاه تمامی تجارب را مکتوب کنند.

معاون دانش و پژوهش سپاه فجر فارس با تاکید بر اینکه امروز سپاه فجر در جایگاه برتر در ثبت تجارب علمی در کشور قرار دارد، افزود: 100 ها تجربه را به رشد تحریر در آوردیم که دانش ها را از داخل آن در آوریم.

وی با اشاره به اینکه بیش از 100 عنوان پژوهشی را از نیازمندی ها سپاه فجر احصا کردیم و پنج پژوهش را به اتمام رساندیم که رونمایی می شود، اظهار داشت: پروژه پژوهشی پیرامون کربلای 5 بود که نقش سپاه فجر فارس را معرفی می کند که این پژوهش به دایره المعارف عملیات کربلای 5 تبدیل می شود که اکنون 90 درصد پیشرفت دارد که امیدواریم برای دهه فجر و یا سوم خرداد رونمایی شود.
سرهنگ رضایی با تاکید بر اینکه 16 پروژه را در دستور قرار دادیم که امیدواریم تا پایان سال به سرمنزل مقصود برسد، تصریح کرد: کانون ایده پردازی و ادیشه ورزی ایجاد شده تا راه حل ها از طریق مشورت و ایده پردازی کیفیت کار را از لحاظ کمی و کیفی مورد توجه قرار دهد.
رئیس مرکز علمی و کاربردی امام حسین (ع) شیراز از برگزاری 6 برنامه ویژه هفته پژوهش در این هفته خبر داد و اظهار داشت: اجتماع پاسداران و تبیین جایگاه دانش در سازمان و از دیدگاه روایت و قرآن کریم از مهمترین برنامه های این هفته در سپاه خواهد بود.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب در طول هفته پژوهش اضافه کرد:تجلیل از پژوهشگران سپاه فجر در روز چهار شنبه، بازدید از مرکز مرکز منطقه ای جهان اسلام، رونمایی پنج پژوهش سال 91، حضور اعضای دانش پژوهش در نماز جمعه و غبارروبی قبور گلزار شهدا و برپایی همایش های علمی اقتصاد مقاومتی و نقش سپاه فجر در آن از جمله برنامه های این هفته است.
نام:
ایمیل:
* نظر: