آخرین اخبار
کد خبر: ۲۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۴:۳۰
ايران، به عنوان طلايه‌دار اينترنت در خاورميانه، براي مقابله با تهديدات و نفوذ فرهنگي غرب، با راه اندازي ارتش سايبري 250 هزار نفره، به مبارزه با فساد در اينترنت پرداخته و قصد دارد با دستيابي به "اينترنت ملي"، از عقايد و ارزش‌هاي شهروندان خود بهتر محفاظت کند
روزنامه فرانسوي تريبون، با بررسي شرايط اينترنت در ايران نوشت: دولت ايران در صدد است براي مقابله با تهديدات و نفوذ غرب، که آن را مضر مي‌داند، با استفاده از پليس سايبري، کنترل فضاي اينترنت را به دست آورد و هدف نهايي آن، ايجاد يک شبکه "اينترنت ملي" است.

مقامات ايران آن را «جنگ نرم» مي‌نامند. يعني توانايي دشمن در تبليغ افکاري که مي‌تواند کشور را بي‌ثبات کند.

تصوير روبرو، مربوط به هک شدن سايت توييتر توسط ارتش سايبري ايران مي باشد.

ايران، طلايه‌دار اينترنت در خاورميانه
اين روزنامه معتبر فرانسوي نوشت: بديهي است که نفوذ از خارج خطرناک است؛ اما کشوري که در زمان خود در خط مقدم اينترنت بود، چه بايد انجام دهد؟ ايران، "طلايه‌دار اينترنت در خاورميانه" است. يکي از کشورهايي که در آن اينترنت بيشترين پيشرفت را از سال ???? ميلادي تاکنون داشته است. در نخستين سال‌ها مقامات ايران نظر بسيار خوبي را در مورد گسترش استفاده از اينترنت داشتند و بهترين ابزار براي انتشار افکار اسلامي مي‌دانستند.
کاربران اينترنت از ? ميليون نفر در اوايل قرن به ?? ميليون نفر در هشت سال بعد رسيد. امروز کاربران اينترنت در ايران، کمي بيشتر از ?? ميليون نفر هستند.

گسترش اينترنت بدون کنترل انجام نشد و دولت نظارت بسيار دقيقي بر شبکه اينترنت دارد. سيستم‌هاي فيلترينگ و نظارت در اين کشور بر وبسايت هاي پورن و غير اخلاقي و وبسايت هاي مشهوري که به انتشار عقايد خاصي مي پردازند رايج است و دولت قصد ندارد در اين حد متوقف شود. اکنون روي «اينترنت ملي» کار مي‌کند، ضمن اين‌که براي خطرات چندوجهي مشاهده شده در اينترنت جهاني پاسخي تنظيم نموده است.

ارتش سايبري ??? هزار نفري در ايران

روزنامه تريبون در ادامه در خصوص توانمندي هاي ارتش سايبري ايران افزود: پاسداران انقلاب، بازوي نظارت بر فضاي اينترنت هستند. اين بخش به ويژه قدرتمند نيروهاي مسلح ايران در سال ???? ميلادي کنترل مؤسسه ملي مسئول شبکه‌ها را به دست آورد و از آن زمان تاکنون، اين حرکت ادامه دارد. سپاه پاسداران يک پليس سايبري ايجاد کرد که به‌طور خاص مسئول نظارت بر اينترنت و کاربرانش است.

مبارزه با فساد‌هاي اينترنت به اين‌جا متوقف نمي‌شود. پليس سايبري خود را تبديل به ارتش سايبري مي‌کند که سربازانش در پشت صفحه نمايش آموزش مي‌بينند تا در گل‌ولاي زمين نظامي!

آن‌ها آخرين شيوه‌هاي هکرهاي رايانه‌اي را آموزش مي‌بينند، ازجمله، عبور از موانع براي دسترسي به داده‌هاي محافظت شده، جابه‌جايي ضمن محو نمودن رد خود، راه‌اندازي حملات عليه سرورها و ...

اين ارتش بزرگ بيشتر از 250000 سرباز دارد و تاکنون در حملاتي عليه چندين سايت اينترنتي غربي فعال بوده است. اينترنت ملي آخرين گام در اين جنگ سايبري است: ايران شبکه خود را مي‌خواهد.

اين تصوير نيز مربوط به هک شدن سايت Baidu، بزرگترين موتورجستجوي چيني است که توسط ارتش سايبري ايران انجام شده است.

در سال ???? ميلادي حدود ??? ميليون يورو براي تقويت زيرساخت‌هاي فني که امکان ساخت يک شبکه داخلي را فراهم کند، هزينه شد. گفتمان رسمي وزارت اطلاعات: اينترنت ملي امکان حفاظت جامعه ايران را از تأثيرات مضر فرهنگي فراهم مي‌کند. البته تأثيرات ناشي از جهان خارج به ويژه غرب که از نظر افراد مذهبي اين کشور، بسيار منحط است.

تريبون در پايان افزود: بدين‌ترتيب، مقامات ايران به منظور «حفاظت» بهتر از شهروندانشان، در تلاش براي قطع ارتباط ناسالم از طريق شبکه جهاني، با ايجاد يک خط ماژينوي مجازي هستند تا ارزش ها و عقايد خود را بهتر حفظ کنند و شهروندان خود را از تهديدات اخلاقي جهان پناه دهند. اين به مفهوم دفاع از ميراث فرهنگي است.
نام:
ایمیل:
* نظر: