آخرین اخبار
کد خبر: ۲۱۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۰
همانطور که از عنوان “مردمی” این جشنواره برداشت می شود، اکران فیلمهای جشنواره عمار برای عموم آزاد است و هر فردی می تواند داوطلب اکران فیلمها شود.
به گزارش تنویر، چهارمین جشنواره فیلم عمار عصر جمعه طی مراسمی در سینما فلسطین تهران آغاز به کار کرد.اکران فیلم های چهارمین جشنواره فیلم عمار در استان فارس از روز شنبه چهاردهم دی ماه آغاز شده و تا پایان دهه فجر ادامه خواهد داشت.
 
همانطور که از عنوان "مردمی” این جشنواره برداشت می شود، اکران فیلمهای جشنواره عمار برای عموم آزاد است و هر فردی می تواند داوطلب اکران فیلمها شود.
 
علاقمندان برای اکران فیلمهای امسال در استان فارس می توانند با مراجعه به آدرس http://ammarfilm.persianblog.ir/ و یا با ارسال عبارت "درخواست اکران" به سامانه 30001801 ثبت نام کنند.
 
مکان اکران میتواند سینما، مسجد، حسینیه، مدارس، دانشگاه، پایگاههای بسیج، کانونهای فرهنگی، فرهنگسراها، پارکها باشد. 
 
اکران آثار جشنواره به شرایط پیچیده ای نیاز ندارد و جزئیات اکران از قبیل انتخاب یک یا چند اثر برای اکران، مکان اکران، مخاطب و… با تشخیص اکران کننده انجام می گیرد.

یک فرد در صورت نداشتن امکانات و سالن، می تواند تنها با یک تلویزیون متصل به دستگاه VCD یا گیرنده دیجیتال مجهز به یو اس پی و یا یک کامپیوتر در یک اتاق کوچک اکران کننده آثار جشنواره باشد.

جشنواره فیلم عمار چگونه شکل گرفت؟

کلید برگزاری جشنواره مردمی فیلم عمار اولین بار بعد از فتنه ۸۸ زده شد، زمانی که جمعی از جوانان و فیلمسازان متعهد کشور آثاری را درباره فتنه تولید کرده بودند اما نه رسانه ملی و نه نهادهای مرتبطی که باید از این آثار حمایت می‌کردند قدمی برای نمایش و دیده شدن این آثار بر نداشتند. این اتفاق باعث شکل گیری ایده برگزاری یک جشنواره مردمی برای دیده شدن این آثار شد. این جشنواره ـ که مبدأ شکل گیری و روش‌های برگزاری متفاوتی در مقایسه با جشنواره های رایج دیگر داشت ـ به نام پرچمدار روشنگری و تبیین حق‌طلبانه در صدر اسلام، حضرت عمار یاسر مزیّن گشته و «جشنواره مردمی فیلم عمار» نام گرفت.

اما نقطه عطف جشنواره در اسفندماه ۹۱ اتفاق افتاد، دست اندرکاران جشنواره عمار با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند که ایشان با اظهار خرسندی از برگزاری جشنواره‌ی مردمی فیلم عمار، انتخاب نام «عمار» را انتخابی پسندیده دانستند.

نام:
ایمیل:
* نظر: