آخرین اخبار
کد خبر: ۲۱۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۰
.
در اين‌ عمليات‌ بزرگ‌ و طولاني‌ كه‌ با سنگين‌ترين‌ و بيشترين‌ پاتك‌هاي‌ دشمن‌ توام‌ بود، چندين‌ تن‌ از فرماندهان‌ برجسته‌ از جمله هاشم‌ اعتمادي‌ به‌ شهادت‌ رسیدند.

به گزارش تنویر، عملیات کربلای 5 را می توان یکی از بزرگترین و مهمترین عملیات های رزمندگان ایران اسلامی در دوران جنگ تحمیلی نامید. این عمليات‌ در ساعت یک و 30 دقیقه بامداد 19 دی سال 1365 با رمز یا زهرا(سسلام‌ الله‌ عليها)آغاز شد.

عملیات کربلای 5

در اين‌ عمليات‌ بزرگ‌ و طولاني‌ كه‌ با سنگين‌ترين‌ و بيشترين‌ پاتك‌هاي‌ دشمن‌ توام‌ بود، چندين‌ تن‌ از فرماندهان‌ برجسته‌ از جمله هاشم‌ اعتمادي‌ به‌ شهادت‌ رسيدند.

شهید هاشم اعتمادی از رزمندگان استان فارس و فرمانده تیپ «امام حسن مجتبی (ع)» بود. وی در عمليات كربلاي 5 مسئوليت يكي از محورهاي عملياتي را بر عهده داشت و در حالي‌كه چگونگي فتح جاده آسفالته (دوعيمي - بصره ) را به حاج نبي رودکی (فرمانده لشگر) گزارش مي‌كرد بر اثر انفجار گلوله آرپي‌جي در كنارش از ناحيه دست راست مجروح شد ولي با همان وضعيت به طرف خط مقدم حركت كرد.



شهید اعتمادی در 25 دی سال 1365 و در روز شهادت حضرت زهرا (س) و در ششمین روز از عملیات کربلای 5 هنگامي كه براي شناسايي رفته بود هدف گلوله‌هاي دشمن قرار گرفت و با دستي مجروح و چشمي خون آلود به درجه شهادت نائل آمد.

نام:
ایمیل:
* نظر: