آخرین اخبار
کد خبر: ۲۴۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۵
.
فرمانده سپاه فجر فارس گفت: در زمان طاغوت عده‌ای غیرفارسی با برپایی جشنی در فارس بر پیشانی فارسی‌ها مهر داغی زدند که به آسانی پاک نمی‌شود و با انجام اقداماتی نظیر برگزاری مسابقات قرآنی می‌توان آن لکه ننگین را محو کرد.
به گزارش تنویر، غلامحسین غیب‌پرور در نشست خبري مسابقات سراسری قرآن کریم که با حضور مسئولین و اصحاب رسانه در سپاه فجر فارس برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری مسابقات سراسری قرآنی، یک حادثه نیست بلکه یک واقعه است که باید ماندگار شود.

وی با بیان اینکه در استان فارس اولین حکومت دینی در زمان آل بویه ایجاد شد، خاطرنشان کرد: تاريخ گواه دينداري و ولايت‌مداري مردم فارس و شيراز است و از همین رو حکومت طاغوت شیراز و فارس را برای استحاله دینی انتخاب کرد چرا که اگر در این دیار مقدس این اتفاق می‌افتاد، لاجرم در همه ایران استحاله دینی محقق می‌شد.

غیب‌پرور با یادآوری اینکه در زمان طاغوت عده‌ای غیرفارسی با برپایی جشنی در فارس بر پیشانی فارسی‌ها مهر داغی زدند که به آسانی پاک نمی‌شود، گفت: با انجام اقداماتی نظیر برگزاری مسابقات قرآنی می‌توان آن لکه ننگین را محو کرد.

فرمانده سپاه فجر فارس میزبانی این استان را در مسابقات سراسری قرآن توفیق الهی دانست و افزود: شایسته است تمام کسانی که در این راه قدمی برمی‌دارند با نیت وارد این عرصه شده و قصد قربت کنند.

غیب‌پرور عنوان کرد: اگر نسبت به قرآن کریم اقبال نشان ندهیم، غفلت نابخشودنی مرتکب شد‌ه‌ایم بنابراین هر کسی در تکریم قرآن کریم و ترویج تعالیم آن باید همت کند.

وي ادامه داد: در گذشته نه چندان دور در شیراز 11 مرجع تقلید صاحب رساله وجود داشته است و وجود امامزادگان واجب‌التکریم که در خط اول آن‌ها حضرت احمدبن موسی(ع) قرار دارد خود بیانگر اهمیت جایگاه این شهر مقدس است.

غیب‌پرور افزود: دیار مقدس شیراز به تنهایی بیش از 5 هزار شهید تقدیم کرد و در سه نوبت میزبان قدوم ولی فقیه بوده است.

وی، دشمنان را به دو دسته تقسیم و تصريح کرد: یک دسته کسانی هستند که در زمره و جمعیت مسلمانان عالم نیستند و شمشیر را از رو بسته‌اند که مواجه با آن‌ها آسان‌تر است اما بخش دوم مسلمان‌نماها و وهابیون هستند که به اسم قرآن جنایت و توطئه می‌کنند و این وظیفه ماست که به دل‌های مستعد دنیا و بشر امروز واقعیت قرآن را معرفی کنیم.

غیب‌پرور برگزاری مسابقات قرآنی را مهم‌ترین کار فرهنگی و فرصتی دانست که باید قدر آن را دانست و تصریح کرد: به عنوان یک شهروند، مسلمان و یک پاسدار ساده نسبت به برخی کارهای فرهنگی که جز آبروریزی چیزی نیست، نقد جدی دارم.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه مجموعه سپاه و بسیج استان مفتخر است که همکاری همه‌جانبه‌ای در برگزاری مسابقات قرآن کریم داشته باشد، گفت: مطمئن هستم مردم ما دلهایشان پاک است و به قرآن کریم فطرتا لبیک گفته‌اند و مسابقات قرآنی برای مردم غیور و دیندار ما فرصتی است که نسبت به قرآن، پیامبر و اهل‌بیت ایشان ابراز محبت کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: