آخرین اخبار
کد خبر: ۲۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۳
مقدم‌فر با تاکید بر اینکه آمریکا قصد دارد کشور سنی مذهب عربستان را با ایران به اختلاف بیندازد تا میان شیعه و سنی اختلاف ایجاد شود، گفت: چرا باید ایران سفیر عربستان را در آمریکا ترور کند؟ اصلا وی چه کسی است که ایران بخواهد ترورش کند؟

حمیدرضا مقدم‌فر معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به سناریوی اخیر آمریکا علیه ایران، این سناریو و اتهام حمایت ایران از تروریسم را بسیار "مضحک" توصیف کرد و با بیان اینکه آمریکا در باتلاق افتاده و دست و پا می‌زند، گفت:‌اتهام علیه ایران مبنی بر ترور سفیر عربستان در کشور آمریکا مضحک بوده و اکنون دنیا به آنها می‌خندد.

مقدم‌فر با اشاره به اینکه این پروژه از ابتدا شکست‌خورده بود خاطرنشان کرد: ‌این اتهام علیه ایران واهی است و کارشناسان آمریکایی نیز به مضحک بودن این پروژه اعتراف کردند و دولتمردان آمریکایی را تقبیح کردند.

این کارشناس مسائل رسانه با بیان اینکه افکار عمومی جهان و حتی آمریکا این سناریو را قبول ندارد، ‌تصریح کرد: دلایل متعددی برای اتهام‌زنی علیه ایران توسط آمریکا وجود دارد.

مقدم‌فر در تبیین دلایل اتهام‌افکنی آمریکا علیه ایران گفت:‌ امروز قدرت نرم و نفوذ فرهنگی ایران در منطقه مثال‌زدنی است. انقلاب اسلامی ایران ۳۲ سال پیش به پیروزی رسید و آمریکا از پدید آمدن این انقلاب به دلیل شرایط امروز نگران بود. امروز انقلاب اسلامی ایران مدل و الگویی در جهان شده پس آمریکا مجبور است اسلام‌هراسی، ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی را مکرراً تعقیب کند.

وی تصریح کرد: انقلاب‌های منطقه بر پایه اسلام و ضدیت با استکبار جهانی و صهیونیسم شکل گرفته و آمریکا به این دلیل به ایران اسلامی تهمت می‌زند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران تاکید کرد:‌آمریکا می‌خواهد اینگونه القا کند که ای مردم خاورمیانه اگر به ایران تأسی کرده‌اید، این کشور تروریست است!

مقدم‌فر با بیان اینکه آمریکا خط مشی کهنه ایران هراسی را همچنان دنبال می‌کند و این درحالی است که ایران چهره فرهنگی و عدالت‌خواهی در منطقه دارد، گفت: ‌آمریکا قصد دارد قدرت نرم ایران را مخدوش کرده و به چالش بکشاند.

این کارشناس مسائل رسانه در توضیح اینکه چرا در این سناریو، آمریکا یک طرف ماجرا را عربستان انتخاب کرده است، تاکید کرد: آمریکا در سناریوی ترور سفیر عربستان به دنبال قطعه دیگری از پازل می‌گردد و آن ایجاد اختلافات مذهبی است.

مقدم‌فر با تاکید بر اینکه آمریکا قصد دارد کشور سنی مذهب عربستان را با ایران به اختلاف بیندازد تا میان شیعه و سنی اختلاف ایجاد شود، گفت: چرا باید ایران سفیر عربستان را در آمریکا ترور کند؟ اصلا وی چه کسی است که ایران بخواهد ترورش کند؟

وی با اشاره به اینکه آمریکا در این سناریو اهداف دیگری را دنبال می‌کند، خاطرنشان کرد: امروز دنیا به خوبی می‌داند آمریکایی که تا دیروز به دنبال موج‌سواری بر انقلاب‌های منطقه بود با شکست مواجه شده است و دیگر فرصت موج‌سواری ندارد چون بیداری اسلامی به بیداری در میان مردم آمریکا کشیده شده است.

مقدم‌‌فر تصریح کرد: مردم آمریکا بخوبی دریافته‌اند که نظام سرمایه‌داری زندگی آنان را فشل کرده است. امروز ۹۹ درصد مردم آمریکا دولتمردان خود را نمی‌خواهند و قیام وال‌استریت تنها یک جنبش اجتماعی نیست.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های دولتمردان آمریکا اکنون مبانی اعتقادی مردم این کشور را زیر سؤال برده است، تاکید کرد: در سناریوی ترور سفیر عربستان در آمریکا در ابتدا وزیر دادگستری و رئیس اف‌بی‌آی این خبر را مطرح کردند، یعنی چند مقام مسئول آمریکایی در یک روز این سناریو را خبر رسانی کردند که نشان می‌دهد مضطربند.

این کارشناس مسائل رسانه اظهار داشت: در ابتدای امر رسانه‌های امر و اروپا از این سناریو حمایت کردند اما در روز سوم مشاهده کردند که کارشناسان عالی امنیتی امریکایی و انگلیسی این سناریو را دست گرفته و اعلام می‌کنند که این سناریو تنها یک تهمت علیه ایران و جعلی است.

وی افزود: امروز رسانه‌های غربی این ماجرا را به نقد کشیده‌اند. آمریکا با این اتهام نتوانسته اکنون در خاورمیانه به مقاصد خودش برسد و تنها کشور عربستان به حمایت از این سناریو می‌پردازد که باید دستگاه دیپلماسی کشورمان فعال شوند و عربستان را آگاه کنند که در این سناریو نقش ایفا نکند.

مقدم‌فر با بیان اینکه آمریکا در باتلاق فرو رفته و برای نجات خود دست به هر کاری می‌زند، خاطرنشان کرد: آمریکا به خوبی می‌داند حرکت‌های مردمی و اسلامی در جهان با مدل و الگوی ایرانی است و موضوع وال‌استریت بحران‌های این کشور را دو چندان کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران با بیان اینکه اکنون بحران وارد خانه آمریکا شده است، گفت:‌ امروز ایران اسلامی در اقتدار فرهنگی، امنیتی و قدرت نرم است امروز وقتی آمریکا در افغانستان، عراق، لبنان و فلسطین شکست خورده، این شکست را ناشی از ایران می‌داند.

وی در ادامه افزود: ‌ایران در بحث بیداری اسلامی و حمایت از انتفاضه فلسطین دو همایش برگزار کرد که مقام معظم رهبری به ایراد سخنرانی پرداختند و با این سخنان معظم‌له صحنه‌ها در منطقه تغییر کرد.

مقدم‌فر تاکید کرد: ادبیاتی که رهبر معظم انقلاب در سخنانشان به کار بردند و گفتمان فلسطین از نهر تا بحر، کار را برای آمریکا و طرح موسوم به دولت مستقل فلسطینی که از سوی محمود عباس ارائه شد، تمام کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران همچنین به اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم استان کرمانشاه از رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: در فتنه سال ۸۸ تمام تلاش آمریکا این بودکه مردم و مسئولان کشورمان را در مقابل یکدیگر نشان دهد که در این خصوص کشورهای غربی باید به استقبال مردم کرمانشاه از مقام معظم رهبری بنگرند.

وی افزود: در استان کرمانشاه تکثر اقوام و مذهب وجود دارد اما مردم این استان یک دست و یکصدا از رهبر معظم انقلاب استقبال کردند و آمریکا این صحنه‌ها را مشاهده  و احساس شکست می‌کند.

مقدم‌فر خاطرنشان کرد: مدل در آمریکا اینگونه است که هرگاه مسئولی در این کشور خبری را مطرح می‌کند، رسانه‌های آمریکایی به حمایت از آن می‌پردازند اما مجله نیوزویک در روز سوم دیگر اتهام‌زنی به ایران را دنبال نکرد و حتی ایندیپندنت انگلیس دیگر بر روی این سناریو مانور نداد. چون کارشناسان رسانه‌ای اعتقاد پیدا کردند که این سناریو تنها یک اتهام به ایران است.

وی افزود: آمریکا اکنون نتوانسته در این سناریو که علیه ایران طرح‌ریزی کرده، رسانه‌های خود را کنترل و همراه کندو ۸۰ درصد تحلیل‌گران آمریکایی این سناریو را نقد کرده و آنرا به چالش کشیده‌اند.

مقدم‌فر به راهکارهای مقابله با این اتهام‌زنی‌ها اشاره کرد و گفت: راهکار اول تقابل و پاسخ رسمی به این اتهام‌هاست که وزارت امور خارجه و نماینده ایران در سازمان ملل این اقدامات را انجام داده‌اند.

این کارشناس مسائل رسانه خاطرنشان کرد:‌اما آنچه که به عنوان دیپلماسی عمومی و پارلمانی مطرح است باید در این میان تقویت شود که متاسفانه در این زمینه ضعیف عمل کردیم.

وی با بیان اینکه در زمینه دیپلماسی عمومی، پارلمانی و غیر رسمی ضعیف عمل کردیم، گفت:‌ باید رسانه‌ها، مجلس شورای اسلامی، کمیسیون‌های مجلس و NGO‌ها در این حوزه فعال باشند و بی‌پایه و اساس بودن این سناریو را به اثبات برسانند.

مقدم‌فر تاکید کرد: اکنون در جنگ نرم و فرهنگی قرار گرفتیم و باید در این حوزه توانمندی لازم را داشته باشیم. برخی‌ها متوجه نمی‌شوند جنگ فرهنگی چیست؛ باید مطالعه کنند و از اهل فن جویا شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران گفت: آمریکا سناریوی ترور سفیر عربستان در کشور خود توسط ایران را آغاز کرده و آنرا ادامه خواهد داد اما باید توجه داشت که این سناریو در میان افکار عمومی شکست خورده است و اکنون آنها قصد دارند بوسیله عربستان و سازمان ملل بازی‌های دیگری را مطرح کنند.

وی با اشاره به سالگرد شهادت سردار نورعلی شوشتری، تصریح کرد: ایران همواره از ۳ چیز از آمریکا مورد هدف قرار گرفته است که یکی انرژی هسته‌ای و دیگری حقوق بشر و همچنین تروریسم است.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: ایران خود قربانی تروریست است و شهید شوشتری از جمله شهدایی بود که توسط عوامل آمریکایی به شهادت رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر: