آخرین اخبار
کد خبر: ۲۹۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹
حجت الاسلام مصلحی در جمع پاسداران سپاه فجر:
نفاق متناسب با همان موقعیت و پیچیدگی مخصوص هر زمان به میدان می‌آید بنابراین اگر امروز 35 سال از انقلاب می‌گذرد و ما در مباحث مختلف انقلاب و مقابله با دشمن تجربیاتی به دست آورده‌ایم، دشمن و نفاق هم تجربیاتی به دست آورده است که چه کند که خودش را پیچیده‌تر کند و با پیچیدگی به میدان مقابله با نظام و اسلام بیاید.

به گزارش تنویر، وزیر اطلاعات دولت دهم صبح امروز در جمع پاسداران سپاه فجر ماه رجب را ماه شروع فصل بهار بندگی نامید و افزود: اهل دل و صفای باطن برای تزکیه و خودسازی از این سه ماه بهره‌برداری ویژه‌ای می‌کنند.

حیدر مصلحی در جمع پاسداران سپاه فجر در شیراز با بیان اینکه خداوند ماه رمضان را برای خودش برگزیده است، اظهار کرد: خدا در ماه رمضان با بندگانش عشق بازی می کند و ماه رجب و شعبان برای این است که خودمان را متناسب با ضیافت الهی در ماه رمضان آماده کنیم.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس اعتکاف را یک نوع عشق‌بازی و دلدادگی خاص در بندگی توصیف و بیان کرد: قشر جوان چون تعلقات کمتری دارند از مراسم اعتکاف بیشتر استقبال می کنند.

مصلحی ضمن تاکید بر اینکه اگر موفقیت و پیروزی می‌خواهیم نباید از مناجات‌های این ماه‌ها غافل شویم، یادآور شد: باید در ماه رجب، عدم وابستگی به دنیا را به دست آوریم؛ در دوران دفاع مقدس جوانان چون دلبستگی به دنیا نداشتند در شب‌های عملیات پیشتاز خط مقدم و یا خنثی کردن میدان مین می‌شدند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به سالروز میلاد امام جواد(ع) گفت: سه نفر از ائمه اطهار(ع) در خردسالی به مقام ولایت رسیدند از جمله امام جواد(ع) که در سن 7 سالگی به امامت رسیدند و معنای آن این است که بعد از امام رضا(ع) غیبت صغری به نوعی شروع می‌شود و اوج آن به بعد از زمان وفات حضرت امام حسن عسکری(ع) می‌رسد.

مصلحی ضمن توصیه به خواندن کتاب «انسان 250 ساله» گفت: ائمه را باید انسانی دید که در هر دورانی متناسب با شرایط مختلف اقدام می‌کرد؛ 10 سال امام حسین(ع) کار امام حسن(ع) را انجام می دهد و در مقابل معاویه لشکرکشی نمی‌کند اما به محض اینکه معاویه به درک می‌رود، قیام می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر کسی بخواهد امامت را به معنی واقعی درک کند باید زیارت جامعه کبیره را تجزیه و تحلیل کند، ادامه داد: امام هادی(ع) مقوله امامت را در قالب زیارت جامعه کبیره تبیین می‌کند که این زیارت منشور و دایره المعارف امامت است.

مصلحی با بیان اینکه در دوره امام جواد(ع) شرایطی وجود دارد که ایشان با نفاق جدید و ویژه مواجه است، تشریح کرد: مامون شعار علم دوستی می‌دهد و خودش هم عالم است و طراحی کرده که با همین علمش با مقوله امامت و اسلام ناب محمدی مقابله کند بنابراین امام جواد(ع) با نفاق جدیدی مواجه است که پشت پرده علم قد علم کرده است.

وی با اشاره به اینکه مامون دانشمندان بزرگی را در دربارش جمع می کند که شبهات و سوالات درمورد دین را مطرح کنند، افزود: در بین دانشمندان از ادیان مختلف مانند یهودی، مسیحی و مجوسی حضور دارند که می خواهند شبهات مختلف را در سطح جامعه پراکنده کنند که امام جواد(ع) با وجود سن کم در مناظرات نقش آفرینی می‌کند و به عنوان یک انسان بزرگ، کار بزرگ مناظرات را انجام می‌دهد.

وزیر اطلاعات دولت دهم با تصریح اینکه ما باید هر روز متناسب با روز و زمان خود منافق را بشناسیم و اشتباه فکر نکنیم که منافقین فقط منافقین سازمان مجاهدین اول انقلاب بودند و تمام شدند، گفت: نفاق متناسب با همان موقعیت و پیچیدگی مخصوص هر زمان به میدان می‌آید بنابراین اگر امروز 35 سال از انقلاب می‌گذرد و ما در مباحث مختلف انقلاب و مقابله با دشمن تجربیاتی به دست آورده‌ایم، دشمن و نفاق هم تجربیاتی به دست آورده است که چه کند که خودش را پیچیده‌تر کند و با پیچیدگی به میدان مقابله با نظام و اسلام بیاید.

وی ضمن تاکید بر توجه دقیق به معیارهای نفاق در قرآن و با اشاره به آیات قرآن گفت: خداوند در سوره بقره ویژگی افراد منافق را بیان می کند و می فرماید وقتی به آن‌ها می‌گویید که در زمین فساد نکنید می‌گویند ما دنبال اصلاحات هستیم و در ادامه آیه می‌گوید این ها فساد ایجاد می کنند اما خودشان نمی فهمند و فسادی را که ایجاد می‌کنند درک نمی‌کنند.

مصلحی با بیان اینکه امروز هم در بسیاری از مسائل با چنین مسئله ای مواجهیم از جمله در مباحث فرهنگی که مقام معظم رهبری فریادشان و اعتراضشان بالا است، گفت: وقتی اعتراض می‌شود که چرا این وضعیت است، اصلا نمی‌فهمد که فساد است و می‌گوید کدام فساد؟! در حالی که وضعیت خیلی روشنی دارد.

وزیر سابق اطلاعات ضمن بیان اینکه امروز برخی حرف‌ها در مباحث فرهنگی جای تامل دارد، گفت: به عنوان مثال می‌گویند ما باید کتاب را در اختیار مردم بگذاریم تا مردم پس بزنند! سوال این است که آیا شما در غذای جسمی و مادی مردم هم اجازه می‌دهی که چنین اتفاقی بیفتد به عنوان مثال اجازه می‌دهی مرغ فاسد بین مردم توزیع شود و بعد که مردم خریدند و استفاده کردند و جنازه‌هایشان روی زمین افتاد، آنگاه دیگر سراغ مرغ فاسد نروند! آیا می‌شود اجازه داد غذای آلوده وارد جامعه شد و بگوییم مردم خودشان پس بزنند؟! در کجای دنیا چنین اتفاقی می افتد؟

مصلحی در ادامه بر مسئله شناخت تاکید و اظهار کرد: ویژگی ائمه ما این بود که در مقاطع مختلف در هر موقعیتی نفاق را می شناختند و با آن مقابله می کردند.

وی با بیان اینکه قرآن و اسلام اصرار دارد که بگوید مراقب یهود و نصارا باشید چراکه این‌ها دشمن شما هستند و دوست شما نمی‌شوند، خاطرنشان کرد: اسلام مکتبی است که پیامبر اکرم(ص) آن را با سلب و اثبات طراحی کردند چراکه «قولوا لا اله الا الله تفلحوا» شعار پیامبر بود و «لا اله» یعنی سلب و تمام خداهای مختلف را دور ریختن و «الا الله» به معنای اثبات است.

مصلحی ضمن بیان اینکه در مقوله مباحث اخلاقی هم اولین کاری که باید در مسیر سازندگی نفس انجام شود سلب است یعنی باید صفات رذیله تزکیه و تخلیه شود و بعد از آن صفات الهی جایگزین و اثبات شود، گفت: در همه مقولات اسلام از جمله در ولایتمداری که برمی‌گردد به مباحث حکومتی و سیاسی اسلام هم دقیقا سلب و اثبات وجود دارد بنابراین ولایتمداری سلبی و اثباتی داریم که در آیه 51 سوره مائده ولایتمداری سلبی را مطرح می‌کند و می‌فرماید ولایتمدار یهود و نصارا نشوید.

وی خطاب به پاسداران گفت: شماپاسدار انقلاب هستید، پاسداری انقلاب بدون یک عقبه فکری ممکن نیست باید برای خودتان عقبه فکری ایجاد کنید خداوند در قرآن خیلی به قوم یهود و نصارا می‌پردازد و همه این ها برای عبرت گرفتن است.

مصلحی با بیان اینکه در وضعیت کنونی ما یهود و نصارا همین استکبار و آمریکا و اروپاست، گفت: در دورن حکومت پیامبر هم مجموعه افرادی وجود داشتند که دنبال ولایتمداری یهود و نصارا بودند. در زمان پیامبر هم مسلمانان با بحران های اقتصادی مواجه می شدند و یکی از مجموعه هایی که برای ضربه و زمین زدن به پیامبر طراحی می کردند همین یهود و نصارا بودند و در تمام جنگ‌های زمان پیامبر به جز جنگ بدر نقش اساسی داشتند.

وی با یادآوری اینکه معاویه 40 سال در دربار با کمک یهود و نصارا حکومت کرد و تاثیر جنگ نرم آن‌ها به گونه‌ای بود که وقتی امیر المومنین در محراب به شهادت می رسند مردم می گویند مگر علی هم نماز می خواند، گفت: امروز در جامعه بررسی کنید و تاثیر جنگ نرم را ببینید؛ دقیقا همان حرکتی است که یهود و نصارا در دربار معاویه طراحی کردند. آن‌ها جنگ نرم عظیمی علیه اسلام به راه انداختتند و جعل حدیث و روایت کردند امروز هم برخی با طراحی های دشمن، خاطرات انقلاب و جنگ می نویسند و آن را تحریف می کنند.

وزیر سابق اطلاعات اظهار کرد: اکنون ملت ایران برترین قومی است که در دفاع از اسلام ناب تا پای چان ایستاده است اما این به تنهایی کافی نیست.

مصلحی ضمن تاکید بر اینکه ولایت فقیه مقوله ای است که عقبه و پشتوانه آن اسلام ناب است و کلمات و جملات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نیز دارای پشتوانه آیات و روایات است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری درخصوص مذاکرات گفتند از دیپلماسی حمایت می کنیم اما ایشان فرمودند که اعتماد نداریم و باید توجه شما به درون باشد و امیدتان به بیرون نباشد یعنی مواظب باشید ولایتمداری آن ها را نپذیرید. امروز این حرکت چیز جدیدی نیست که عده ای در داخل چشمشان به بیرون باشد.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم مشکلات کشور حل شود باید بر توان خودمان تکیه کنیم، تاکید کرد: اگر پای کار بیاییم و از درون مدیریت کنیم، مشکلات حل می شود.

مصلحی با بیان اینکه خیلی از مشکلاتی که از فتنه 88 تا کنون با آن مواجه هستیم هزینه‌هایی است که فتنه 88 در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ایجاد کرد و هنوز هم این هزینه‌ها ادامه دارد، گفت: مشکل جدی و اساسی ما در بحث تحریم‌ها بخش خصوصی است. فریاد ما این بود که بر اساس قانون اساسی باید بخش خصوصی را فعال و سرمایه گذاری کنیم اما به این شرط که کنترل و نظارت‌های لازم را داشته باشیم نه اینکه آزاد و رها باشند.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی با دلار و هزینه بیت المال تولید را بالا می برد و به خارج از کشور صادر می کند، تصریح کرد: بخش خصوصی تولیدات داخلی را به خارج از کشور صادر می‌کند اما با کمال تاسف دلارهایش را خارج از کشور دپو می‌کند! فریاد ما این بود که دلارها را به داخل کشور بیاورند چراکه بخش خصوصی که تحریم نیست و می‌توانند دلارها را داخل بیاورند اما متاسفانه در خارج از کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه حدود 200 نفر معوقات بانکی میلیاردی دارند، اظهار کرد: تعدادی میلیاردی وام گرفته و آن را باز نمی‌گرداندند که مدیرعامل بانک ها باید شکایت می‌کردند چون بر اساس قانون، مدیر بانک فقط می تواند از آن‌ها شکایت کند.

مصلحی ضمن تصریح اینکه متاسفانه قانون ما هم خیلی کار دارد تا درست شود، اظهار کرد: باید قوانین را هر از چند گاهی پالایش کرد تا بدانیم برای وضعیت روز کشور چه کنیم.

وی با اشاره به بیانیه هشت ماده ای مقام معظم رهبری، اجرای آن را راه‌حل مشکل مفاسد اقتصادی دانست و گفت: اگر آن روز کسی پیگیر اجرای این هشت ماده بود که البته متاسفانه هنوز هم هیچ کس به دنبال اجرای آن نیست، وضعیت اقتصادی ما بهبود می‌یافت.

مصلحی با بیان اینکه در تحریم ها مشکلی در خصوص صادرات تولیدات داخلی نداریم، گفت: در قرارداد ژنو بر سر ما منت گذاشته اند و می گویند شما می توانید محصولات پتروشیمی را به اروپا صادر کنید در حالی که ما اکنون در کشورهای منطقه و اطراف خودمان این محصولات را به بهترین قیمت و کمترین هزینه به فروش می‌رسانیم و اصلا نیازی به فروش در اروپا نداریم و آن ها خودشان هم این را می دانند اما متاسفانه کسی هم به آن توجه نمی کند.

وی با بیان اینکه مذاکرات باید با قدرت دنبال شود، تاکید کرد: در مذاکرات نباید ولایتمداری آن ها را پذیرفت به گونه‌ای که آن‌ها روی ما مدیریت کنند و آن ها بنویسند و ما امضاء کنیم بنابراین باید توجه داشت که به هر حال دشمن با ما دشمن است و دارد روی ما مدیریت می کند، باید ببینیم ما چقدر روی دشمن مدیریت می کنیم؟

مصلحی گفت: موسسه بروکینگز در آمریکا زیرمجموعه سی آی ای است چند سال قبل طرحی ارائه کردند که آمریکا اگر بخواهد وضعیت رو به زوال اقتصادی را کنترل و مراقبت کند و بتواند اقتدارش را در منطقه حفظ کند تنها راهش این است که مشکلش را با ایران حل کند به این معنی که دشمنی ایرانی ها با آمریکا از بین برود.

وی ضمن تصریح اینکه استکبار برای از بین بردن اتحاد جماهیر شوروی طراحی 50 ساله داشتند، گفت: آن ها برای انقلاب اسلامی که می دانند بنیه اعتقادی قوی و ریشه عمیق دارد طراحی های دراز مدت و چندین ساله دارند و مذاکرات را هم در این راستا مطرح کرده و به پیش می‌برند.

مصلحی با بیان اینکه یک مدیر قوی مدیری است که با یک حرکت چندین جهت گیری را همزمان با هم پیش می برد، خاطرنشان کرد: در مذاکرات چند هدف را دنبال می‌کنند از جمله اینکه می خواهند جامعه را شرطی کنند. ما شاهد بودیم وقتی مذاکرات شروع می‌شد مردم برخی معاملات را به بعد از مذاکرات موکول می‌کردند و این یعنی شرطی کردن جامعه با این هدف که جامعه را خسته و عصبی کند و آن ها را به کف خیابان بکشانند.

وی تکلیف و وظیفه بسیجی را دور کردن جامعه از تنش عنوان و ادامه داد: در این مذاکرات اتفاقات دیگری می بینید این است که کری، وزیر خارجه آمریکا اول به اسراییل می رود و بعد در ژنو شرکت می‌کند و این در حالی است که مقام رهبری فرمودند هر کس با اسراییل بجنگند ما پشت سرش هستیم و همانطور که در جنگ 33 روزه جبهه مقاومت را پشتیبانی کردیم در سوریه هم محکم ایستاده و مقاومت می‌کنیم چون مقوله مقابله و مبارزه با صهیونیست‌ها است.

وزیر سابق اطلاعات ضمن تصریح اینکه به دلیل مسئولیتی که داشتم تمام مذاکرات هسته‌ای را بررسی و مطالعه می‌کنم، یادآور شد: در مذاکرات الماتی قرقیزستان وقتی پاورپوینت ارائه کرد همه راه‌ها را بر استکبار بست؛ علتش هم این بود که دستگاه اطلاعاتی کشور توانست اطلاعات خوبی را از طراحی دشمن برای مذاکرات به دست آورد و این‌ها برای همه نقشه‌های آن‌ها طراحی کردند و در قالب پاورپوینت ارائه دادند. در آن مذاکرات نماینده انگلیس می‌گوید که بحث به جاهای خوبی ‌رسیده است ادامه دهیم تا تمام شود و به نتیجه برسیم که همانجا شرمن کاغذ می‌نویسد برای نماینده انگلیس که تو با اجازه چه کسی حرف زدی؟ حال سوال اینجاست که چطور در مذاکرات ژنو2فرانسه بازی را به هم می‌زند و می‌گوید در توافقات اشکال وجود دارد و توافق را نمی‌پذیرد؟

مصلحی افزود: فرانسه که اصلا دارای جایگاه نیست و بدون اذن آمریکا نمی‌تواند کاری کند اما یک دفعه می گویند که فرانسوی ها بازی را به هم زد و این مدیریت دشمن با طراحی و مدیریت آمریکایی‌ها بود.


نام:
ایمیل:
* نظر: