آخرین اخبار
کد خبر: ۳۰۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶
امجدی مدیر کانون بسیج فرهنگیان فسا در جمع فرهنگیان فسا گفت: حیات علم به نقادی آن است و علم زمانی پویا است که نقد شود.

به گزارش خبرنگار بسیج فرهنگیان فارس، مراسم " تبیین اندیشه رهبر معظم انقلاب در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی " با حضور بیش از 400 نفر از فرهنگیان فسا برگزار گردید.

سرگرد پاسدار امجدی مدیر کانون بسیج فرهنگیان فسا گفت: طبق آیات قرآن دانشمندان، آنانی هستند که سخنان را می شنوند و حق را انتخاب می کنند .

وی در ادامه افزود: هر سخن ارزش خاص خود را دارد و در جایگاه خود باید قرار بگیرد ، لذا ما باید اگر سخنی حق است ولو به زیان ما باشد و یا به مذاق ما خوش نیاید، را بپذیریم ، پس انسان مسلمان حرف را می شنود و حق را انتخاب می کند .

وی تاکید کرد: حیات علم به نقادی آن است و علم زمانی پویا است که نقد شود، اگر در حیطه علم پرسش گری نباشد به دنبال آن "تکفیری گری" می آید که نتیجه آن در بیرون می شود "القاعده " و در داخل ایران می شود " گروه فرقان " .

دکتر علی مطهری که به دعوت مدیریت آموزش و پرورش در این مراسم شرکت کرده بود در راستای"تعلیم و تربیت" طی سخنانی گفت: مهمترین وظیفه یک معلم این است که در موقع تفکر و تجزیه و تحلیل ، عقل او را پرورش دهد ،در هنر شهید مطهری این نکته هویدا است که چگونه شاگرد را گام به گام به جلو می برد ، ایشان تلاش می کند ذهن شاگرد یک ذهن تحلیل گر باشد ، و مستمع را پله پله با خود به جلو می برد. شهید مطهری در نقد مخالف از انصاف برخوردار است ، مطالب مخالف را بطور کامل بیان می کند ، لذا شنونده وقتی احساس کند که گوینده تعصبی ندارد و روحیه علمی دارد سخنانش را بهتر می پذیرد . مسئله بعد مسئله نیت است یعنی انسان برای خدا حرف بزند نه بر اساس شغل بلکه با علاقه و عشق و با نیت الهی .

وی همچنین افزود: معلم باید رابطه عاطفی با شاگرد داشته باشد تا بهتر بتواند درس را انتقال بدهد . استاد مطهری در تعلیم بر روی پرورش عقل حساسیت داشت لذا باید فضا برای تفکر وجود داشته باشد و عقل باید غربال کننده باشد .

/انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: