آخرین اخبار
کد خبر: ۳۰۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
معلم شهید خداکرم رجب پور به عنوان شهید شاخص بسیج فرهنگیان در سال 93 معرفی شد.
به گزارش تنویر، بسیج فرهنگیان کشور، معلم شهید خداکرم رجب پور را به عنوان شهید شاخص بسیج فرهنگیان در سال 93 معرفی کرد.
شهید خداکرم رجب پور  فرمانده گردان امام سجاد (ع) تیپ44قمربنی هاشم (ع)(سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) سال 1338 در شهر «فرخشهر» بدنيا آمد كه بعدها يكي از سرداران و قهرمانان ملي ايران شد .
وی بعد از اخذ ديپلم به دليل اشتياق زيادي كه براي انتقال مفاهيم و ارزشهاي ديني به بچه‌ها داشت، وارد عرصه تدريس شد و شغل معلمي را برگزيد. او در كنار تدريس با دانش‌آموزان به ورزش و كوهنوردي مي‌پرداخت و تلاش مي‌كرد در كنار درس مفاهيم ديني را به دانش‌آموزان منتقل كند. اين درحالي بود كه در آن دوران خفقان و ضدديني كه رژيم شاه به وجود آورده بود. دست زدن به اين كارها جرأت بالايي را مي‌طلبيد.
يكي از رفتارهايي كه او را از همسالانش متمايز مي‌كرد. شجاعت خارج از تصور بود. در دوران ابتدايي در مسابقات كشتي در استان قهرمان مي‌شود. وقتي در مراسمي با حضور مسئولين استان مي‌خواهند مدال و جايزه به او بدهند. شهيد بر خلاف مرسوم وقتي اسم شاه آورده مي‌شود تنها كسي است كه در آن سالن از جايش بلند نمي‌شود و در آن سن كودكي به عظمت و جلال پوشالي حكومت شاه بي‌اعتنايي مي‌كند.
جنگ كه شروع شد شهيد رجب‌پور كوچكترين ترديدي به خودراه نداد و از همان روزهاي اول وارد جنگ شد. او گردان پیاده را كه در دفاع مقدس اصلي‌ترين كار جنگ را به عهده داشت انتخاب كرد و در طول حضورش در جنگ آنچنان رشادتها و جانفشاني‌هايي از خود نشان داد كه پس از مدتي كه از حضورش در جبهه مي‌گذشت به فرماندهي گردان امام سجاد(ع) كه يكي از گردانهاي عملياتي و شاخص تيپ 44 قمربني‌هاشم(ع) بود، رسيد. در هر عملياتي كه گردان امام سجاد(ع) به فرماندهي شهيد رجب‌پور حضور داشت، دشمن مي‌دانست كه چاره‌ايي جز قبول شكست و فرار ندارد. او در عمليات زياد حماسه آفريني‌هاي فراواني از خود نشان داد و سرانجام در عمليات كربالاي 5 به آرزوي ديرينه‌اش رسيد و با پروپال خونين به آسمان رفت تا در كنار سالار شهيدان نظاره‌گر پيشرفت و بالندگي انقلاب خميني كبير باشد.

وصیت شهید:

شما از کارمندان دولت بخود آیید که اگر برای رضای خدا کار را انجام ندهید فردای قیامت پست و ریاست در کار نیست و شما را عذابی سخت در انتظار است.



زندگی نامه ،وصیت نامه ،کتاب شمع به روایت پروانه از زبان همسر شهید ،کتاب شکوه سرو(زندگی نامه شهید)،عکس های شهید را می توانید از پیوست های زیر دانلود کنید.

پیوستاندازه
کتاب شکوه سرو.rar28.05 مگابایت
کتاب شمع به روایت پروانه _2.rar29.96 مگابایت
khs_1.rar37.29 مگابایت
khs2.rar38.29 مگابایت
khs3.rar35.96 مگابایت
khs4.rar39.02 مگابایت
وصیت نامه شهید.docx13.11 کیلو بایت
نام:
ایمیل:
* نظر: