آخرین اخبار
کد خبر: ۳۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۴
رئیس اداره سیاسی سپاه گفت: کلاس سپاه و نیروی قدس بالاتر از اتهام اخیر آمریکا به ایران است و اساساً نیازی به این کارها ندارند. سپاه در چارچوب سیاست‌های انقلاب اسلامی عمل می‌کند.

سردار یدالله جوانی رئیس اداره سیاسی سپاه درحاشیه بازدید از هجدهمین نمایشگاه مطبوعات با اشاره به اتهام اخیر آمریکا به ایران گفت: آمریکا در اتهام‌زنی به ایران سابقه طولانی دارد و اگر پرونده اتهامات آمریکا به ایران را بررسی کنیم پرونده قطوری می‌شود.

وی افزود: سیاست اتهام‌زنی آمریکا به ایران به اساس انقلاب اسلامی ایران بر می‌گردد که دست آمریکا را در ایران را قطع کرد.

جوانی ادامه داد: آمریکا در 24 محور جمهوری اسلامی را متهم می‌کند یکی از آنها این است که می‌خواهد ایران را همواره ناقض حقوق بشر نشان دهد و برای تایید آن هر چند وقت موضوعی را مستمسک قرار می‌دهد.

رئیس اداره سیاسی سپاه ادامه داد: یکی دیگر از محورهای اتهام به ایران این است که ما را متهم به دست‌یابی به سلاح هسته‌ایی می‌کنند در حالی که ایران همکاری شفافی با آژانس اتمی دارد و یکی دیگر از محورهای اتهام بحث تروریسم است و آنها جمهوری اسلامی ایران را همواره متهم به اقدامات تروریستی و حمایت از تروریسم می‌کردند و این اتهامات بهانه‌ای برای تحت فشار قرار دادن ایران است.

جوانی افزود: آنها برای اینکه بتوانند فشارهای خود را بر ایران تشدید کنند چنین ادعایی را مطرح کردند در حالی که این سناریوسازی اخیر بسیار ناشیانه بود و در خود آمریکا نیز منتقدان جدی پیدا کرد و افراد اطلاعاتی و امنیتی آمریکا معتقدند این یک سناریوی مضحک است.

وی ادامه داد: کارشناسان آمریکایی به مقاماتشان توصیه کردند از این سناریو دست بردارند و عقب‌نشینی کنند زیرا اگر این اتفاق نیفتد در آینده باید با هزینه‌های بیشتر عقب‌نشینی کنند.

رئیس اداره سیاسی سپاه با بیان اینکه نظام سیاسی ایران به جد مخالف اقدامات تروریستی، گفت: منطق ایران برای ملت‌ها، گروه‌ها و مردم مظلوم جهان دارای جاذبه است و اساسا نیازی به اقدامات تروریستی ندارد و ما خود قربانی تروریسم هستیم.

جوانی در بخش دیگر از سخنانش تصریح کرد: دلیل اینکه آمریکا به دنبال فشار بیشتر بر روی ایران است و این سناریو را طراح می‌کند این است که دچار بحران داخلی شده است و از گذشته هم شاهد بودیم هر وقت این کشور با بحران داخلی مواجه می‌شود اقدام به فرافکنی می‌کند و طوری وانمود می‌کند که دیگران امنیت داخلی آن را به خطر انداخته‌اند.

وی بیداری اسلامی در منطقه و پیشرفت‌های روز افزون جمهوری اسلامی ایران را از دیگر دلایل طراحی سناریوی اخیر آمریکا دانست.

جوانی در بخش دیگر از این گفت‌وگو با اشاره به قیام وال‌استریت در آمریکا اظهار داشت: دفاع از ملت‌ها و حمایت از مستضعفین از اصول سیاست‌‌خارجی جمهوری اسلامی ایران است. این حمایت بدون نگاه به مذهب، نژاد و حوزه جغرافیایی است زیرا اساس کمک به نوع انسان و بشر یک وظیفه برای ملت ما است. خصوصا آنهایی که مورد ظلم واقع می‌شوند. البته حمایت ما از ملت‌های مظلوم دارای اولویت‌بندی است که قطعا ملت مسلمان در اولویت اول قرار دارند.

رئیس اداره سیاسی سپاه ادامه داد: نهضت وال‌استریت که خود را جنبش 99 درصدی نامیده است یک حرکت ضد سرمایه‌داری است و معتقد است 99 درصد مردم آمریکا آن را پشتیبانی می‌کنند چون این مردم تحت ظلم نظام سرمایه‌داری بوده‌اند.

جوانی با بیان اینکه نظام سرمایه‌داری آمریکا یک محرومیت اجتماعی را به مردم تحمیل می‌کند، گفت: در جامعه‌ای که 99 درصد مردم علیه نظام سرمایه‌داری و نظام سلطه بر می‌خیزد طبیعی است جمهوری اسلامی ایران از چنین حرکت و قیامی به دلیل آزادی‌خواهی بودنش حمایت کند.

وی با بیان اینکه نظام سرمایه‌داری و سلطه یک نابرابری در جهان ایجاد کرده است، تاکید کرد: فقر و گرسنگی که در اقصی‌نقاط جهان شاهدیم نتیجه سیاست‌های حاکم بر جهان است و این فقر و گرسنگی در خود آن کشورها نیز وجود دارد. میلیون‌ها انسان فقیر و بدون شغل و افراد کارتن‌خواب در آمریکا وجود دارد.

رئیس اداره سیاسی سپاه با اشاره به قیام وال‌استریت گفت: این افراد در حال حرکت برای تغییر وضع موجود هستند و جمهوری اسلامی ایران یک نگاه حمایتی از این وضعیت دارد.

جوانی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به جایگاه کنونی سپاه پاسداران گفت: سپاه در موقعیتی قرار دارد که به رغم همه تحریم‌ها و فشارهای نظام سلطه با قدرت و اقتداری شگفت‌انگیز از دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع می‌کند.

وی افزود: اتهام اخیر آمریکا به سپاه در راستای پروژه سپاه هراسی است و همانطور که می‌دانیم در پروژه‌هایی که با پسوند "هراسی" طراحی شده است سومین پروژه، پروژه "سپاه هراسی" است و این نشان از جایگاه سپاه و هراس آمریکا از اسلام سیاسی است.

رئیس اداره سیاسی سپاه در پایان سخنانش با بیان اینکه سپاه امروز یک نیروی منحصر به فرد در حوزه‌های مختلف است، اظهار داشت: کلاس سپاه و نیروی قدس بیش از این اتهامات است و اساس نیازی به این کار ندارند سپاه در چارچوب سیاست‌های انقلاب اسلامی عمل می‌کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: