آخرین اخبار
کد خبر: ۳۰۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۴
فرماندهان ارتش عبري سعي در استفاده از قانون عجيب \"أمر هنيبعل\" را دارند که مستلزم ممانعت از به اسارت گرفته شدن نظاميان صهيونيستي حتي به قيمت تيراندازي به سمت اسير و کشتن وي است.

روزنامه عبري زبان يديعوت آحارونوت نوشت: بني گانتس، رئيس ستاد مشترک ارتش عبري دستور داده است که فرماندهان يگان‌هاي نظامي در جريان نحوه اتخاذ برخي عمليات بازدارنده به منظور جلوگيري از به اسارت گرفته شدن نظاميان صهيونيستي و خنثي‌سازي مستقيم عمليات‌هاي گروگان‌گيري قرار بگيرند و حتي اگر حل اين مساله به قيمت کشتن نظاميان صهيونيستي تمام شود، اجازه ندهند کسي اسير گرفته شود.

اين روزنامه همچنين اعلام کرد که قانون "أمر هنيبعل" به عنوان يک ايده شفاهي در ارتش اجرا مي‌شود و تقريبا از دهه 80 به شکل يک آيين‌نامه در ارتش درآمده است.

اين قانون نانوشته مستلزم هدف قرار گرفتن خودروي عاملان اسارت نظامي صهيونيستي است؛ حتي اگر اين مساله منجر به کشته شدن اين نظامي شود.

در ادامه اين مطلب آمده است که توجيه اين اقدام در نظر ارتش صهيونيستي اين است که نظامي کشته شده بهتر از نظامي اسير است، چرا که دولت عبري مجبور خواهد شد بهاي سنگيني را براي آزادي نظاميان اسير پرداخت کرده و به عنوان مثال، تعدادي از اسيران دربند زندان‌هاي خود را آزاد کند.

قانون نانوشته "أمر هنيبعل" پس از آن دوباره مطرح شد که جنبش حماس تهديداتي را مبني بر تلاش براي به اسارت گرفتن نظاميان صهيونيستي در آينده مطرح کرد و گفت قصد دارد با اسير کردن نظاميان صهيونيستي آنها را با اسيران فلسطيني دربند زندان‌هاي صهيونيستي مبادله کند.

روزنامه يديعوت آحارونوت خاطرنشان کرد که ارتش عبري اين تهديدات جنبش حماس را جدي مي‌داند و قرار است طي روزهاي آتي نشست‌هايي با مشارکت فرماندهان يگان‌هاي مختلف به منظور بررسي احياي قانون مذکور برگزار شود.

اين روزنامه همچنين تاکيد کرده است که امروزه هر کدام از افسران ارتش به نوعي استفاده از قانون "أمر هنيبعل" را به نظاميان خود ابلاغ مي کنند و يکي از افسران تيپ گولاني در آستانه جنگ سال 2008 غزه به نظاميان خود دستور داده بود که به هر قيمتي که شده مانع از اسارت هم‌رزمانشان شوند و در صورتي هم که در معرض اسارت قرار گرفتند، با نارنجک دستي خودشان را منفجر کنند.

به گزارش روزنامه مذکور، تمامي افسران ارتش عبري با اين قانون موافق نيستند، بلکه تعدادي از آنها جان نظاميان را مقدس مي‌دانند و به نظاميان خود چنين دستوري نمي‌دهند.

بر اساس گزارش مركز اطلاع‌رساني فلسطين، يديعوت آحارونوت در پايان آورده است، گانتس مجبور است در جريان نشست‌هاي هفته آتي سياست واحد و مشخصي در قبال اين قانون نانوشته در ارتش عبري اتخاذ کند، اما منابع ارتش تاکيد كردند که اين مساله تغييري نخواهد کرد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: 0
انتشار یافته: 1
م-ب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
11:00 - 1390/08/05
0
0
درود برحزب الله وحماس
نام:
ایمیل:
* نظر: