آخرین اخبار
کد خبر: ۳۰۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲
در حماسه آزادسازی خرمشهر نیز شاهد رشادت های 4 شهید والا مقام ارسنجانی، شهیدان غلامرضا و جعفر حسن شاهی، علی حسین یارمحمدی و حسین ابرهیمی بودیم که این برگی است بر سند افتخار شهرستان ارسنجان به یادگار ماند.

همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر، مراسم بزرگداشت شهدای عملیات فتح خرمشهر شب گذشته همراه با اقامه ی نماز مغرب و عشاء، در سپاه ناحیه ارسنجان برگزار شد.
در این مراسم که با برنامه های متنوع همراه و با استقبال چشمگیر مردم مواجه شده بود، علاوه بر مسوولین و کارکنان سپاه ناحیه ارسنجان، سرپرست فرمانداری، بخشدار مرکزی، امام جمعه موقت، جانشین و مسوول عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی، شهردار و تنی چند از اعضای شورای شهر، مسوول اداره ی آموزش و پرورش، و تعداد دیگری از مسوولین شهرستان در خیل مردم شهیدپرور ارسنجان حضور داشتند.

سرهنگ زارع نژاد فرمانده سپاه ناحیه ارسنجان در این مراسم با اشاره به جانفشانی های رزمندگان و شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس گفت: امروز عزت و شرف و مردانگی، تمامیت ارضی،استقلال و کرامت نفس خود را مدیون شهدا هستیم و اگر صدام می دید که رزمندگان ما چگونه در جهت حفظ تمامیت ارضی کشور، جان خود را اینگونه فدا می کنند، هرگز به خود اجازه نمی داد که در مقابل رسانه های خارجی وعده مصاحبه دوم خود را در پایتخت کشور ایران بدهد.

در ادامه سخنران مجلس جناب آقای رضایی با اشاره به اینکه پس از فتح خرمشهر رژیم بعث عراق به هیچ‌عنوان قابل اعتماد نبود و هیچ سازوکاری برای تضمین امنیت ملت ایران وجود نداشت، گفت: ضمناً اراده سیاسی صدام نیز هنوز بر شکست ارتش خود قرار نگرفته بود و روحیه تهاجمی را حفظ کرده بود و فقط در پایان جنگ هست که فهمید ارتش عراق شکست خورده است.

وی با یادآوری نظام 2 قطبی اظهار کرد: تنها جنگی که دو ابرقدرت شرق و غرب پشت سر یک قدرت جمع شدند، جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بود هرچند در پایان فهمیدند که نمی‌توانند حمایت مؤثری از عراق داشته باشند  و همچنین دیگر کشورهای منطقه نیز متوجه شدند صدام قابل اطمینان نیست و تحمل ضربات ایران را ندارد لذا مجبور شدند به ایران امتیاز بدهند.

رضایی به اعلام متجاوز بودن عراق از سوی خاویر پرز دکوئیار دبیرکل وقت سازمان ملل اشاره کرد و در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مهم‌ترین پیام آزادسازی خرمشهر برای امروز ما این است که باید برای حفظ منافع و استقلال خود بر منابع قدرت ملی و قدرت درون‌ساز کشورمان متکی باشیم و به امید اینکه از طریق سازمان‌های بین‌‌المللی مشکلات‌مان را حل کنیم، نباشیم.

وی از هوشمندی و مقاومت ملت و نیز مدیریت هوشمندانه مقام معظم رهبری با عنوان مؤلفه‌های قدرت درون‌ساز کشور یاد کرد و گفت: اینهاست که ما را در صحنه‌های جهانی و انرژی هسته‌ای به پیروزی می‌رساند؛ مجامع بین‌المللی تحت تأثیر قدرت‌ها هستند و نباید منتظر بود که به ما امتیاز و یا حتی حقی بدهند.

رضایی ادامه داد:‌ ما یک اصولی داریم که مهم‌ترین آن به گفته مقام معظم رهبری، عدم پذیرش سلطه است.

وی راهبرد دفاعی و بازدارندگی مؤثر را دومین اصل دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال صلح و امنیت پایدار در منطقه و جهان است. همچنین ما به دنبال همکاری و همگرایی با کشورهای منطقه هستیم و جز یک رژیم جعلی با هیچ کشوری دشمنی نداریم به ویژه به دنبال توسعه ارتباطات با کشورهای منطقه و 57 کشور اسلامی هستیم.




































نام:
ایمیل:
* نظر: