کد خبر: ۳۱۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۹
امام جمعه موقت تهران:
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: امیدواریم آموزش و پرورش بتواند فرهنگ حسینی، ایثارگری و مدیریت جهادی را در روح و جان دانش آموزان ما تزریق کند.
به گزارش بسیج فرهنگیان فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان کشور، مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت معلم شهید جواد نوروزی امروز با حضور علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، سردار حاج‌علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین، شعبانعلی رمضانیان رئیس سازمان بسیج فرهنگیان، جمعی از فرهنگیان و خانواده شهید نوروزی در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در سخنانی ضمن تبریک میلاد امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و امام سجاد(ع)، اظهارداشت: شهادت این معلم شهید باعث وزیدن نسیم جدیدی در جامعه شد.

وی ادامه داد: انبیاء برای هدایت بشر آمده‌اند و هدایت بشر یعنی نجات بشر از دیو نفس خویش است و هیچ پیغمبری راه برایش صاف نبوده است و بسیاری از آنها خون خود را در این مسیر داده‌اند.

آیت‌الله صدیقی افزود: حکومت الهی یک محور دارد و 72 نفر در قیام کربلا یک آینه بودند اما هیچکس به اندازه حضرت عباس(ع)، حسین نما نبود و مشاهده می‌کنیم که در کشورهایی مانند مصر، الجزایر و فلسطین کشته‌های بسیاری داده‌اند برای اینکه آنها راه عباس(ع) را نمی‌روند ولی قبله ما ولایت ماست.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: خانواده شهدا با ولایت پیوند دارند و نمی‌توانند از آن جدا شوند و باید بدانیم که همواره پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا به مملکت آسیبی نرسد.

وی با بیان اینکه انقلاب امام حسین(ع)، انقلاب فرهنگی بود و نهضت امام خمینی(ره) نیز اینچنین است، گفت: امروز دانشمندان کشور مسئله هسته‌ای را بومی کردند و اینها کسانی هستند که بر سر سفره شهید فرهنگ یاد گرفته‌اند و با این اقتداری که داریم می‌توانیم نیاز خود به خارج را قطع کنیم.

آیت‌الله صدیقی به اهمیت آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: محیط آموزش و پرورش محیط تقوا، علم و دانش است و توقع از وزرای عزیزمان که سر سفره شهدا هستند، این است که به جای مطرح کردن جریانات، خدا را مطرح کرده و دانش‌آموزان را با شهدا آشنا کنند و شهید نوروزی امروز حجت را بر معلمان تمام کرده است.

وی با اشاره به شهادت معلم شهید نوروزی خاطرنشان کرد: شهادت مظلومانه وی نشان داد که ما حق هستیم و دشمنان بی دلیل ما را می‌کشند و جرم او ایمان و خدمت ایثارگرانه و هجرت به منطقه محروم بوده است.

امام جمعه موقت تهران به جایگاه رفیع حضرت ابوالفضل (ع) اشاره کرد و گفت: این روز روز جانبازان نامیده شده است و جانبازان با خدا معامله کرده‌اند و روحیه ایثارگری نیز اثر فتنه را خاموش کرد؛ همه زیبایی‌ها در وجود حضرت عباس خلاصه شده است و امتیاز ایشان آن بود که با جان خود با برادر مساوات کرد.

وی اضافه کرد: فرهنگ یعنی حفظ روحیه انقلابی و از خود گذشتگی و این فرهنگ، مطلوب انقلاب و شهداست و آموزش و پرورش باید حسینی باشد.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: