کد خبر: ۳۱۲۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶
وزیر آموزش وپرورش:
وزیر آموزش و پرورش گفت: معلم شهید جواد نوروزی پرچمدار هدایت در سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» در سیستان و بلوچستان است.
به گزارش بسیج فرهنگیان فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان کشور، ، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت معلم شهید جواد نوروزی که امروز در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: پیامبر بزرگ اسلام(ص) می‌فرماید «معلم برانگیخته‌ شده‌ام» و امام خمینی(ره) نیز می‌فرماید «وظیفه معلم هدایت جامعه به سوی خداوند است».

وی ادامه داد: معلمان جانباز پرچم هدایت، وفا و ولایتمداری هستند و ازاین نظر نقش جانبازان معلم و فرهنگی نقش ممتازی است و این روز را به همکاران فرهنگی جانباز تبریک می‌گویم.

فانی افزود: از همان روزهای شهادت معلم شهید جواد نوروزی با پدر ایشان ارتباط داشتم و در سال فرهنگ و اقتصاد، نقش آموزش و پرورش در توسعه فرهنگ را مورد تأکید قرار می‌دهم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: وقتی استکبار معلم ما را به شهادت می‌رساند، پیامی دارد و آن این است که روشنایی و هدایت برای ضد انقلاب، خطرناک است.

وی یادآور شد: گام اول در تربیت، جلب اعتماد است و این باعث نفوذ کلام می‌شود و شهید نوروزی این اعتماد را جلب کرده بود و نفوذ کلام داشت.

فانی اضافه کرد: بنده در سال 60تا 64 که در کردستان مسئولیت داشتم مشاهده می‌کردم معلمان ما نیز مورد هدف قرار می‌گرفتند و آموزش و پرورش تنها نهاد غیر نظامی بود که مورد هدف ضدانقلاب قرار می‌گرفت و نقش آموزش و پرورش در کردستان و سیستان و بلوچستان نقش هدایت و پرورش نسل آینده است و انتقال فرهنگ از وظایف آموزش و پرورش بوده و معلم نقش کلیدی دارد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد : امسال در سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، اولین شهید را در سیستان و بلوچستان داشتیم و شهید نوروزی پرچمدار هدایت در سال فرهنگ در سیستان و بلوچستان است و آموزش و پرورش وظیفه خود می‌داند درخودباوری و ایجاد استقلال فرزندان این کشور پیشتاز باشد.

در پایان مراسم، از خانواده معلم شهید جواد نوروزی و جمعی از فرهنگیان جانباز با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: 0
انتشار یافته: 1
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:50 - 1393/03/19
0
0
سلام درود خدا بر امام شهیدان
یاد وخاطر ه این شهید بزرگوار گرامی میداریم
نام:
ایمیل:
* نظر: