آخرین اخبار
کد خبر: ۳۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۲
ما فروپاشی ستون‌های ارتباطی بینظیر سرمایه داری عالم، آمریکا را دیده‌ایم و در زمان رویت تشییع جنازه سیاسی دیکتاتورهای وابسته به این دولت هستیم.

همایش ارتقای تحصیلی سپاه محمد رسول الله (ص) به منظور آگاهی کارکنان از دوره‌های آموزشی و بالا بردن سطح کمی و کیفی علمی خود با حضور جانشین فرمانده کل سپاه و فرماندهان و رزمندگان سپاه تهران بزرگ در سالن همایش امام علی (ع) ستاد کل سپاه برگزار شد.

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، پاسداران محمد رسول الله (ص) را مردانی بزرگ برآمده از صحنه‌های جهاد فی سبیل الله نامید و گفت: پاسداران این سپاه بازماندگان نسل یک لشکر صاحب نام که در عرصه‌های دفاع مقدس تجلی گاه زیباترین حماسه‌های شکوهمند آن دوران پر افتخار تاریخ اسلام و ایران است می‌باشد.

وی افزود: زنان و مردانی برآمده از میدان‌های نبرد جدید، مجاهد در فتنه‌های عظیم و سهمگین، ناامید کننده دنیای استکبار، امید آفرین به هنگام دفاع مستحکم از قلب عالم اسلام تهران بزرگ، نقطه جوشان امید و آرزو برای همه مسلمانان عالم، الگوی یک مقاومت عظیم و بی انتها و عبرت آموز، مردانی که سلاح ایمان و آگاهی، ایمان آگاهانه و آگاهی مومنانه سرمایه عظیم و توشه اصیل جهاد فی سبیل الله آنهاست.

سلامی با بررسی اوضاع اخیر آمریکا ادامه داد: ما فروپاشی ستون‌های ارتباطی بی‌نظیر سرمایه داری عالم، آمریکا را دیده‌ایم و در زمان رویت تشییع جنازه سیاسی دیکتاتورهای وابسته به این دولت هستیم. ما دیده‌ایم که دنیای متکی بر اقتصاد سرمایه داری، نظام سلطه استکباری که در عالم سیاست، اقتصاد تکنولوژی، نظامی‌گری و فرهنگ سازی حرف اول را در عالم می‌زند. امروز نمادهای اول بودن را از دست داده است.

جانشین فرمانده کل سپاه درباره تغییر ماهیت دادن نبرد دشمنان با انقلاب اسلامی افزود: بنابراین ما با دشمن زخم خورده که در حال از دست دادن نشانه‌های حیات مسلح خویش است روبرو هستیم و او ریشه این نابسامانی‌ها و ناهنجاری‌ها و ناکامی شکست‌ها را در تولد یک انقلاب بزرگ به نام انقلاب اسلامی و در ظهور یک مصداق حقیقی از انقلاب آسمانی به نام نظام اسلامی و در اندیشه و افق‌های بلند دیدگاه رهبران این انقلاب بزرگ می‌بیند.

وی ادامه داد: بنابراین پیکار ما با دشمن نزدیک‌تر شده است این نبرد ممکن است جنبه نظامی نیرومندی نداشته باشد اما جنگ دشمن با ما تغییر ماهیت داده است نبرد از بیابان‌ها به خیابان‌ها و از خیابان‌ها به ذهن‌ها، به اندیشه‌ها، به میدان آگاهی انسان‌ها، به صفحه‌های دل به قلب و به مرکز معرفت انسان منتقل شده است. صحنه نبرد جدید صحنه نبرد ایمان و آگاهی است حتی دشمنان ما برای اینکه پایگاه مبارزه خویش را با ما بر اساس شناخت و آگاهی و معرفت و از حقیقت قدرت ایمان،‌ اندیشه، اعتقاد و معنویت ما قرار دهند به مطالعه و شناخت دقیق از ما پرداخته‌اند.

سلامی نقش سپاه تهران بزرگ را در پایتخت جمهوری اسلامی حساس و ارزشی عنوان کرد و گفت: امروز سپاه عظیم محمد رسول الله (ص) در قلب این مبارزه قرار دارد و یک پاسدار باید دشمن را کامل بشناسد. ما باید به ارتقای کیفی و کمی خود بپردازیم راهی نداریم، علم آگاهی را بر افرازیم و با دو بال علم و ایمان در آسمان اندیشه‌های نوین پرواز کنید و از افق‌های بالا به دشمن نگاه کنید.

وی ادامه داد: تمام راه‌ها به روی استکبار بسته شده و در بن بست عجیبی گرفتار است. پاتک همه شکست‌ها را به ما می‌زنند ولی اسلام مرزهای موازنه دولت‌ها را توانسته تغییر بدهد و ما امیدوارتر از همیشه امروز در مقابل دشمن صف آرایی کردیم ولی شکل نبرد کمی ناملموس است.

سلامی در پایان سخنانش تاکید کرد: سپاه عظیم استان تهران به نام پیامبر عظیم الشان زینت یافته است، باید با الهام از آیه شریفه ولکم فی رسول الله اسوة حسنه، این سپاه هم باید اسوه حسنه همه سپاه‌های آزاد اندیش و اسلام خواه عالم باشد. این سپاه طلایه‌دار یک انقلاب بزرگ است. تهران گاهی معادل همه عالم است. جغرافیای تهران تعیین کننده بزرگی آن نیست. شناخت تهران گاهی مثل شناخت تمام عالم است.

حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله (ص) طی سخنانی درباره فرا گرفتن علم در عصر حاضر گفت: در قدیم علم در اختیار یک گروه خاص که عموما یا وابستگان دربار بودند و یا از بین افراد متمول و یا نخبگانی از متن جامعه که با مجاهدت زیاد به دنبال کسب علم بودند قرار داشت ولی امروزه این‌گونه نیست و با افزایش مراکز علمی، دانشگاهی و ... علم در اختیار همگان است.

سردار حسین همدانی فرمانده سپاه تهران بزرگ نیز هدف از برگزاری همایش را اطاعت از فرمایشات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ذکر کرد و گفت: ما پاسداران در دامان اسلام تربیت شده‌ایم و راه شهیدان برای ما از پیش ترسیم شده که در همه جبهه‌ها آماده باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: