آخرین اخبار
کد خبر: ۳۲۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶
جانشين سازمان بسيج مستضعفي
سردار فضلي گفت: اگر فقط درصدي از رزمندگان عراقي كه در روز اربعين حسيني حضور پيدا كردند، در مسير مجاهده قرار بگيرند، تكليف تكفيري‌ها روشن است.
به گزارش تنویر به نقل از سایت بسیج، سردار علي فضلي جانشين سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به فرهنگ مقاومت كه امروزه شاهد صدور آن از انقلاب اسلامي به ساير ملت‌هاي اسلامي منطقه هستيم گفت: فرهنگ منيعي كه امام(ره) و مقام معظم رهبري ارائه داده‌اند، فرهنگ مقاومت در مقابل مستكبرين است. امروز الگوها و مقاومتي كه از دفاع مقدس گرفته شده را در كشورهاي مختلف به ويژه كشورهاي اسلامي شاهد هستيد. اگر آن فرهنگ منيع نبود، در لبنان، سوريه، عراق، افغانستان و در برخي از كشورهاي ديگر اين مقاومت ميسر نمي‌شد. آن هم هجمه همه مستكبرين. اما روح مقاومت يك الگويي داشته است.

وي افزود: وقتي امام(ره) فرمودند ما انقلابمان را صادر خواهيم كرد، معلوم شد كه اين انقلاب يك انقلاب فيزيكي نيست، انقلاب فكري است. انقلاب اسلامي امروز صادر شده است. وقتي مرجع بزرگ شيعه حضرت آيت الله سيستاني جهاد كفايي اعلام كردند، اگر فقط درصدي از رزمندگان عراقي كه در روز اربعين حسيني حضور پيدا كردند، در اين مسير مجاهده قرار بگيرند، تكليف تكفيري‌ها روشن است.

سردار فضلي در ادامه تصريح كرد: بنابر اين فرهنگ مقاومت و پايمردي بنيان گذاشته شده و هنوز هم اين فضا توسعه پيدا مي‌كند و ما داريم آينده بهتري را نسبت به گذشته مي‌بينيم. اقداماتي كه امروز آرمان مستكبرين است و هدف گذاري كرده‌اند. مي‌گويند داعش آمده بخشي از 3 استان عراق را به تصرف درآورده. چه اتفاقي افتاده است؟ اين‌ها كه دست پرورده خود مستكبرين هستند. صهيونيست‌ها، آمركايي‌ها، بخشي از كشورهاي اروپايي و بخشي از كشورهاي عربي منطقه حمايت و پشتيباني كرده‌اند و خودشان آن‌ها را خلق كرده‌اند. حالا امروز براي خودشان هم يك معضل شده است.

وي با اشاره به انتخابات سوريه گفت: حال كه بعد از انتخابات بشار اسد، سوريه وضعيت ديگري پيدا كرده، مي‌بينيد كه تكفيري‌ها به سمت مناطقي از عراق گسيل پيدا كرده‌اند. يك باره و يك ستون 700 و 800 خودرويي تروريست‌ها بدون يك هماهنگي و سامانه‌اي كه تعاملي بين بعضي از عناصر نفوذي آن‌ها در ارتش، يا در دولت و يا سياستمداران عراقي ممكن نمي‌شد. خيلي از اين پيشروي‌ها بدون مقاومت بوده است.

جانشين سازمان بسيج مستضعفين در مورد تنبيه تكفيري‌ها و متجاوزين گفت: امروز مي‌بينيد كه اين مقاومت و اين هجمه باعث خواهد شد كه تكفيري‌ها هم متنبه شوند و اميدواريم شايد به خودشان بيايند. همه مسلمانند اما اسلامي كه عقبه قرآني و مباني اعتقادي محكمي داشته باشد در اين‌ها ديده نمي‌شود. نفاقي پشت آن وجود دارد. آن‌ها شده‌اند آلت دست مستكبرين. به جاي اينكه در مقابل استكبار قرار بگيرند از اختلافات بين شيعه و سني بهره مي‌گيرند. اين‌ها را دارند برجسته مي‌كنند و در جهان اسلام به آن دامن مي‌زنند. در حاليكه ما با برادران اهل سنت اختلافي نداريم.

وي در ادامه افزود: مگر غير از اين است كه شيعه و سني در ايران اسلامي، تحت پرچم ولي فقيه انقلاب كرديم. از انقلاب پاسداري شده دفاع مقدس پيش آمده و همه حوادث را كنار همديگر و دوشادوش همديگر تحمل كرديم. اين وحدت عملي ما بوده. اما خوب نتوانستيم آن را تبليغ كرده و انعكاسش دهيم. مستكبرين با در اختيار داشتن رسانه‌هاي مختلف آن را به نفع خود تصاحب كرده‌اند در حاليكه اين انرژ‌ي‌هاي مسلمانان بايد در مسير و جهت تقويت اسلام به كار گرفته شود.

سردار فضلي در پايان با اشاره به هزينه‌هاي متحمل شده در سوريه و عراق گفت: الان اين هزينه‌هايي كه در سوريه به مردم تحميل كردند، اين كشته‌ها و اين هزينه‌هايي كه امروز مجدد در عراق دارند بعد از اين همه صحنه‌هاي امنيتي و دفاعي كه بر آن‌ها تحميل كرده‌اند هزينه‌اش با چه كسي است؟ چه كسي جرأت دارد هزينه آن را تصريحي بر گردن بگيرد؟ به جز چهره‌هاي نفاق و پنهان كسي اين كار را نمي‌كند. نفاقي كه امروز غربي - عربي است. از ساير اقوام و قوميت‌ها هم تا جايي كه توانسته‌اند استفاده كرده‌اند. البته در عراق كار به جايي نخواهند برد. چون ما اگر با هم متحد عمل كنيم اتفاقات مباركي خواهد افتاد.

نام:
ایمیل:
* نظر: