آخرین اخبار
کد خبر: ۳۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۲۳:۳۳
گنجی گفت: باید بررسی کرد که چرا حلقه سه‌گانه فشار بر ایران یعنی گزارش احمد شهید، گزارش آمانو و سناریوی ترور سفیر عربستان در آمریکا، همزمان مطرح شده است؟

عبدالله گنجی، جانشین رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشوربا اشاره به سیاسی بودن گزارش اخیر آمانو، گفت: گزارش اخیر آمانو را باید از گزارش قبلی نه به جهت محتوا بلکه به جهت انگیزه‌های سیاسی متفاوت دانست.

وی افزود: 2 نگاه و انگیزه کلی می‌تواند در خصوص گزارش اخیر آمانو در نظر گرفته شود. این 2 موضوع انگیزه‌های پشت پرده دولت‌های غربی را مطرح می‌کند.

گنجی خاطرنشان کرد: باید بررسی کرد که چرا حلقه سه‌گانه فشار بر ایران یعنی گزارش احمد شهید، گزارش آمانو و سناریوی ترور سفیر عربستان در آمریکا، همزمان مطرح شده است؟

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: این عصبانیت و هجمه چند جانبه علیه ایران نشانگر میزان اثرگذاری انقلاب اسلامی در جهان و منطقه است.

وی در ادامه اظهار داشت: به میزانی که اثرگذاری انقلاب اسلامی در جهان و منطقه وجود دارد، به همین میزان نیز فشار بر ایران وارد می‌شود و ملاکی بر اثرگذاری ایران در تحولات خاورمیانه است.

گنجی تأکید کرد: یکی ازدلایل هجمه آمریکا علیه ایران، شکست‌های پی در پی این کشور در خاورمیانه و از دست دادن دیکتاتورهای منطقه به عنوان پایگاه‌های آمریکاست.

جانشین سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور گفت: دومین دلیل هجمه آمریکا علیه ایران، به داخل کشورمان بازمی‌گردد. آمریکا به واسطه اصحاب فتنه خود را در این حد می‌داند تا زمینه‌ای ایجاد کند اصحاب فتنه در عرصه انتخابات آتی ایران ورود پیدا کنند.

وی افزود: قطعاً اگر نظام اسلامی ایران صلابت و اقتدار مردمی خود را کنار گذاشته و اصحاب فتنه را بدون چون و چرا و بدون توبه می‌پذیرفت، حتماً آمریکا به صورت دیگری با ایران برخورد می‌کرد.

گنجی خاطرنشان کرد‌:‌ امروز ماشین فشار غرب برای صاف کردن جاده اصحاب فتنه در شرایط کنونی راه افتاده است. اگر همزمانی گزارش آمانو با نامه 36 نفر از زندانیان امنیتی را به هم پیوند دهیم، این معادله قابل حل بوده و مشخص می‌کند که این فشارها علیه ایران به صورت همزمان و هماهنگ شده از داخل و خارج هدایت می‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: آمریکا سعی دارد بر انتخابات آتی ایران اثراتی داشته باشد و از سوی دیگر دوران یأسی با فروپاشی مبارک در مصر بر صهیونیست‌ها حاکم شده که موجب می‌شود آمریکا ایران‌هراسی را با چند حلقه همزمان تشدید کند تا اثر الگوگیری از ایران توسط کشورهای منطقه خنثی شود.

وی افزود: نامه آقای یزدی را باید در این سناریوی آمریکا تحلیل کرد، چرا که بخشی از دوستان وی به همراه اصلاح‌طلبان نامه به خاتمی را امضا کردند و این امر نشان می‌دهد که جریان استکبار و فتنه به مثابه یک قیچی عمل می‌کنند و این هماهنگی میان آنان مشهود است.

گنجی درباره تهدیدات نظامی آمریکا و رژیم‌صهیونیستی علیه ایران گفت: غرب و خصوصاً آمریکا در طی صد سال گذشته این پروژه را مدنظر داشتند که اگر جنگی رخ می‌دهد از نظر اقتصادی مبارک خواهد بود.

وی در ادامه گفت: پس از جهانی شدن، نتایج عکس شد و آمریکا در دو جنگی که در عراق و افغانستان راه‌اندازی کرد، به نتیجه نرسید و قیام وال استریت شکل گرفت.

جانشین سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور اظهار داشت: آمریکا به دلیل شرایطی که در افغانستان، عراق و داخل کشور خود دارد نمی‌تواند به فکر اقدام نظامی علیه ایران باشد. نظام جمهوری اسلامی ایران برای تهدیدات رژیم‌صهیونیستی حسابی باز نمی‌کند و تأملی بر روی این مسئله نخواهد کرد چون صهیونیست‌ها از نظر روحی با مشکل روبرو بوده و عمق استراتژیک ندارند که بخواهند علیه کشور پهناوری اقدام نظامی کنند.

گنجی تصریح کرد: عرض جغرافیایی رژیم صهیونیستی آن‌قدر آسیب‌پذیر است که هر آن مورد ضربه قرار بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سیاست‌مداران رژیم‌صهیونیستی روز گذشته از مواضع خود عقب‌نشینی کردند و اعلام داشتند تهدید نظامی علیه ایران ساخته رسانه‌هاست، بنابراین احتمال اقدام نظامی علیه ایران از سوی رژیم‌صهیونیستی صفر درصد است.

نام:
ایمیل:
* نظر: