آخرین اخبار
کد خبر: ۳۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۵
نهمين جشنواره دانشجويان ممتاز، مبتكر و نوآور بسيجي با ارائه آثار و دستاوردهای مخترعان بسیجی سراسر کشور نماد قدرت بسیج در عرصه علم پروری و حمایت از مخترعان برای تجاری سازی بود.

در نهمين جشنواره دانشجويان ممتاز، مبتكر و نوآور بسيجي که دیروز 5 شنبه 26 آبان در دانشگاه خواجه نصير برگزار شد از 134 مخترع و پژوهشگر تقدیر شد که بسیجی بودن این مخترعان نمایانگر این بود که بسیج مدرسه نخبه پروری است.
 
نمایش قدرت علمی بسیج در نمایشگاه دستاوردهای نخبگان بسیجی
 
نخبگان بسیجی از سراسر کشور با حضور در نمایشگاه دستاوردهای بسیجی که در جاشیه نهمین جشنواره دانشجويان ممتاز، مبتكر و نوآور بسيجي دایر بود، قدرت علم و فناوری بسیج را در عرصه های محتلف به همگان نشان دادند.
 
حضور علمی بسیج در عرصه نظامی
 
مین هوشمند طرحی است که محمد عامری نخبه بسیجی ارائه داده و می تواند نیروی خودی را از غیر خودی تشخیص دهد.
 
این مین بصورت الکترونیکی کار می کند و از طریق یک مدار مغناطیسی نیروی خودی را از دشمن در جنگ تشحیص می دهد.
 
محمد عامری ربات نظامی را نیز ارائه کرده بود که این ربات می تواند از راه دور کنترل شده و حرکت کند.
 
قابلیت انتشار گاز اشک آور و قابلیت بمب گذاری در انفجار از دیگر خصوصیات این روبات است.
 
وی خنک کننده آب قمقمه را نیز برای سربازان حاضر در جنگ طراحی کرده است. این قمقمه نیز بصورت الکترونیکی کار می کند.
 
هواپیمای بدون سرنشین آتش بان که توسط امید دودانگه و مرتضی محمدی نخبگان بسیجی استان زنجان ارائه شده می تواند به صورت خودکار محل حریق را شناسایی کرده و مختصات آن را ارسال کند.
 
عدم برخورد با موانع و قابلیت برنامه نویسی و کاربرد طرح از دیگر قابلیت های این طرح است.
 
فناوری بسیج در عرصه های مختلف تامین کننده نیازهای متفاوت بشر
 
محمد ابرو فراخ نخبه بسیجی استان خراسان شمالی کلاه چند منظوره را در نمایشگاه دستاوردهای نخبگان بسیجی ارائه کرد که این کلاه از طریق سنسورهای موجود می تواند در تابستان خنک و در زمستان گرم باشد.
 
این کلاه می تواند برای درمان میگرن نیز استفاده شود.
 
کلاه چند منظوره برای نیروهای کادرهای نظامی نیز قابل استفاده است.
 
حضور بسیج در عرصه آموزشی
 
رسا کیت نوعی کیت آموزشی است که توسط بهادری نخبه بسیجی خراسان شمالی ارائه شده و با 6 خروجی متفاوت قابلیت مدیریت وسایل کامپیوتر و کنترل رباتها را دارد.
 
نرم افزار حسابداری صنعتی نیز که برای مدیریت فرایندها در مراکز صنعتی استفاده می شود یکی دیگر از طرح های آموزشی است که محمد بهادری ارائه کرده است.
 
نرم افزارهای مدیریتی نیز که اطلاعات آموزشگاه ها را به صورت اتوماسیون ارائه می کند از طرح های آموزشی ارائه شده در نمایشگاه دستاوردهای نخبگان بسیجی است.
 
سامانه کمک آموزشی سطح شیب دار هوشمند و روباتیک نیز که در پارک علم و قناوری بندرعباس طراحی شده با هدف بالا بردن کیفیت آموزش انجام آزمایش های مربوط به فیزیک مکانیک و تجزیه نیروها در سطوح شیب دار، آزمایشات اندازه گیری ضریب اصطکاک جنبشی و ایستایی تولید شده است.
 
این سامانه برای نخستین بار در دنیا طراحی شده است.
 
طراحی و شبیه سازی آنتن جلیقه ای و تاثیرات آن بر بدن انسان، طراحی و شبیه سازی و ساخت پوشش های پنهان ساز، طراحی و شبیه سازی و ارائه پیشنهادیه ساخت آنتن مونوپل بار شده پهن باند و طراحی و شبیه سازی و ساخت آنتن های ارایه بازتابی و آنتن های کوچک الکتریکی نیز از دیگر طرح هایی است که در نمایشگاه دستاوردهای نخبگان بسیجی ارائه شده است.
 
این ها برگی از کتاب علم بسیج کشور است که حضور بسیج را عرصه های علم و فناوری کشور و حمایت از تجاری سازی نشان می دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر: