آخرین اخبار
کد خبر: ۳۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۵
اصلانی معتقد است صرف تدوین قوانین برای زنان در مجلس حل کننده مشکلات نیست و باید تمامی نهادها نیز در این زمینه به صورت هماهنگ عمل نمایند، وی برخی از اقدامات مجلس را مثبت ارزیابی می کند ولی اعتقاد دارد کارهای زیادی برای انجام همچنان روی زمین مانده است.
مینواصلانی با اشاره به اينكه مجلس شوراي اسلامي اقدامات خوبي را در راستاي تصويب قوانيني در خصوص حمايت از زنان خانواده داشته است، گفت: لايحه حمايت از خانواده يكي از اقدامات خوب به شمار مي آيد كه اميدواريم تا پايان اين دوره مجلس نهايي و به تصويب برسد.
 
وي با اشاره به اينكه اگر لايحه حمايت از خانواده در مجلس به تصويب برسد برگ زريني در عرصه قانون گذاري در حوزه زنان و خانواده خواهد بود، افزود: از جمله موارد مهمي كه مجلس شوراي اسلامي بايد به آن توجه كند مسئله اشتغال زنان است كه مركز پژوهش هاي مجلس با اقدامات كارشناسي و رايزني با مجموعه هاي مربوطه از جمله مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري مي تواند خلاءهاي موجود در اين عرصه را جمع آوري كند تا شاهد تصويب قانوني جدي در اين خصوص باشيم.

رئيس واحد خواهران سازمان بسيج مستضعفين با تاكيد بر ايجاد تحول بنيادي در بحث اشتغال زنان چه در سازمان هاي دولتي و چه غير دولتي، تصريح كرد: قانون گذاري جدي در اين زمينه منجر به تحكيم بنياد خانواده خواهد شد.
 
اصلاني با بيان اين مطلب كه دوركاري زنان بخشي از اقدامات مناسب به شمار مي آيد، گفت: در شرايط كنوني اين امر چندان پاسخگو نيست و ما بايد اقداماتي را انجام دهيم كه ضمن بهره مندي جامعه از توانمندي هاي زنان شاهد مشاركت جدي آنان و حضورشان در بخش هاي مختلف باشيم.

وي با اشاره به اينكه طولاني بودن ساعت اشتغال زنان از جمله مواردي است كه به تحكيم بنياد خانواده لطمه مي زد، تصريح كرد: بايد در حوزه هاي مختلف از جمله حوزه بهداشت و درمان ساعات كاري و شيفت بندي زنان كاهش يابد.
 
رئيس واحد خواهران سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به اينكه چه لزومي دارد كه در صدا و سيما شاهد حضور زنان بعد از ساعت 12 شب به بعد در برنامه هاي زنده باشيم، گفت: تحكيم بنياد خانواده با صرف مطرح كردن شعار امكان پذير نيست، بلكه بايد ضمن فرهنگ سازي از طريق تصويب قوانين حمايتي جدي و در راستاي آموزه هاي اسلامي به تحكيم بنيان هاي خانواده كمك كنيم.

اصلاني با اشاره به ضرورت تشكيل دانشگاه هاي جامع در سراسر استان هاي كشور گفت: بايد در هر نقطه از كشور دانشگاه مطرح و مهمي داشته باشيم تا شاهد تقاضاي حضور دختران براي دور شدن از خانواده جهت حضور در دانشگاه هاي تهران را نداشته باشيم.

وي با اشاره به اينكه مقام معظم رهبري در نشست خود با زنان به بحث خشونت در منزل در خصوص زنان اشاره كردند، افزود: مقام معظم رهبري تاكيداشان بر آن بود كه خلاءهاي قانوني در اين عرصه بايد برطرف شود؛ لذا نمايندگان مجلس بايد تلاش جدي در جهت رفع كمبودها و مشكلات اين بخش داشته باشند.

رئيس واحد خوهران سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به اينكه مطابق فرمايش مقام معظم رهبري شاهد گسترش خشونت عليه زنان در دنيا هستيم، گفت: همان طور كه رهبر انقلاب اشاره كردند در زمان كنوني بحران آب و انرژي مهم نيست بلكه بحران مربوط به بخش زنان و استفاده ابزاري و ظلم هاي نوين عليه زنان اهميت دارد؛ لذا براي آنكه جامعه اسلامي ما از هر گونه بحراني دور بماند بايد به تصويب قوانيني كارشناسي شده و مطابق با آموزه ها و موازين اسلام در بخش زنان و خانواده روي بياوريم.

وي با اشاره به اينكه در آموزش هاي قبل از ازدواج براي زوج هاي جوان جهت تشكيل خانواده هاي متدين، سالم و انقلابي خلاءهاي قانوني داريم، تصريح كرد: بايد قوانيني تصويب شود كه دستگاه هاي اجرايي را ملزم كند تا به زوج هاي جوان آموزش هاي اسلامي در خصوص تشكيل خانواده داده شود.

اصلاني با اشاره به اينكه اعتبارات اختصاص يافته به بخش زنان در بودجه هاي سالانه بسيار محدود است، بيان داشت: متاسفانه بودجه مربوط به بخش زنان در دستگاه هاي مختلف به صورت دقيق و شفاف نيست و اين يكي از معضلات جدي است كه بايد برطرف شود.

وي ادامه داد: مجلس بايد ماده واحده اي را در بودجه سالانه به تصويب برساند كه بودجه مربوط به بخش زنان ضمن شفاف بودن در اسرع وقت در اختيار دستگاه ها قرار گيرد.

رئيس واحد خواهران سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به ضرورت تبيين الگوهاي زنان مقاوم طي هشت سال دفاع مقدس و با الگوسازي براي كشورهايي كه در آن بيداري اسلامي رخ داده است، افزود: بايد از طريق برگزاري جلسات آموزشي الگوهاي اسلامي و انقلابي خود را به زنان كشورهاي اسلامي منتقل كنيم.

وي با اشاره به اينكه انقلاب ها نياز به حراست و پاسداري دارد تا استكبار به دنبال استحاله اهداف اوليه انقلابيون نباشد، گفت: يكي از مواردي كه مانع انحراف انقلاب ها مي شود، تشكيل بسيج با الگوپذيري از جمهوري اسلامي ايران است؛ لذا در بخش زنان ضمن ديدار با انقلابيون در كشورهاي اسلامي پيشنهاد تشكيل بسيج جهت حفظ و حراست از انقلاب هايشان بايد مطرح شود.

اصلاني ادامه داد: معتقديم قوانين مربوط به زنان در اسلام به صورت يك نظام وار است و نبايد در تصويب قوانين به هيچ عنوان از اصول اسلامي خود كوتاه بياييم؛ چرا كه هرگونه عقب نشيني در اين زمينه به ضرر خود زنان و خانواده تمام خواهد شد.

رئیس بسیج جامعه زنان ادامه داد: در تصويب قوانين مربوط به بخش زنان و خانواده بايد به پياده شدن آموزه هاي اسلام توجه داشته باشيم.
 
وي با اظهاراميدواري از اينكه در آينده نزديك شاهد كاهش ساعات اشتغال زنان در خارج از منزل باشيم، گفت: اين به منزله استفاده كمتر از حضور زنان نيست بلكه بايد ضمن كاهش ساعات اداري ساعات كاري زنان شاهد به كار گيري تعداد بيشتري از آنها در بخش هاي مختلف باشيم.

اصلاني در پايان خاطرنشان كرد: نبايد اين گونه تصور شود كه عملي شدن اين اقدام نيازمند صرف بودجه هاي هنگفت خواهد بود؛ چرا كه با صرف اين بودجه مشكلات ما در بخش هاي مختلف از جمله بزهكاري و گسترش آسيب هاي اجتماعي كاهش مي يابد.
نام:
ایمیل:
* نظر: