آخرین اخبار
کد خبر: ۳۴۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۷
بسیج کلمه ای آشنا برای تک تک افراد این ملت است. آشنایی با بسیج، چون آشنایی انسان با کتاب، و انس با بسیج چون انس با دوستان و هم سالان است. عنوان بسیجی، از زیباترین، جامع ترین، پرارزش ترین و جذاب ترین اسم هاست. این نام مبارک، در بردارنده همه خوبی ها و زیبایی هاست.

بسیج شجره طیبه

بسیج کلمه ای آشنا برای تک تک افراد این ملت است. آشنایی با بسیج، چون آشنایی انسان با کتاب، و انس با بسیج چون انس با دوستان و هم سالان است. عنوان بسیجی، از زیباترین، جامع ترین، پرارزش ترین و جذاب ترین اسم هاست. این نام مبارک، در بردارنده همه خوبی ها و زیبایی هاست. بر اثبات این مدعا همین بس که امام بسیجیان، خمینی بزرگ فرمود که رهبرش بسیجی سیزده ساله، افتخارش بسیجی بودن و دعای او محشور شدن با بسیجیان است. به راستی، بسیج شجره طیبه ای است که با خون مقدس هزاران بسیجی گمنام آبیاری و تنومند گشت واینک به پاس قدردانی از این همه شکوه، زیبایی، اخلاص، صفا و مجاهدت بر همه بسیجیان عزیز درود می فرستیم و به همه شان خدا قوّت می گوییم.
تاریخچه بسیج

بسیج قدمتی به اندازه تاریخ بشری دارد. همواره انسان های بسیجی با روحیه والایی که دارند، در همه تاریخ حضور داشته و به وظیفه خود عمل کرده اند. البته آنها تشکل رسمی نداشته اند، ولی همواره به طور غیررسمی در راه خدا گام برداشته و زیباترین بخش های تاریخ را آفریده اند. به تحقیق زیباترین قطعه های تاریخ، تاریخ پرشور و حماسه بسیجیان است. ندای دل نشین بسیجی، بر سراسر تاریخ طنین انداز شده و عطر مجاهدت، خداجویی و ارزش گرایی افشانده است.

بسیجیان نمونه، تنها در گذشته تاریخ و تحت عنوان یاران امامان معصوم علیهم السلام نبوده اند؛ بلکه امروزه ما درانقلاب و جنگ تحمیلی، نام بسیجیان نمونه ای چون شهید بهشتی، شهید چمران، شهید آوینی و... را در تاریخ ثبت کردیم و هم اکنون نیز میلیون ها بسیجی در ایران ادامه دهنده راه گذشتگان سرافراز خود و آماده جان فشانی در راه پیروزی نهضت جهانی امام بسیجیان، بقیة اللّه الاعظم علیه السلام هستند.
معنای بسیج

بسیج یعنی آمادگی نیروهای مردمی داوطلب که با بهره گیری از امکانات و تجهیزات ملی، حرکت جمعی خود را به طور سازمان یافته برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی به وجود می آورند. بسیج در دهه های اخیر بیشتر به مفهوم مردم به کار برده شده و به حرکت خودجوش و داوطلبانه مردمی گفته شده است. به طور کلی بسیج به حرکتی اطلاق می شود که در آن هدف و مقصد معیّنی مورد نظر باشد؛ افراد در راستای این اهداف سازماندهی شوند؛ در راه منفعت عام و ملی قدم بردارند و از گروه گرایی بپرهیزند؛ و متناسب با شرایط و نیازها سازماندهی شوند.
فرمان بسیج مستضعفین

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ملت شجاع و از بند رسته ایران، با اتکال به خداوند متعال و با بهره گیری از استعدادهای بالقوه خود، با رهبری معمار انقلاب، سازندگی کشور را آغاز کرد. در این راستا یکی از خطراتی که انقلاب پویای اسلامی را تهدید می کرد، حمله نظامی بود. امام خمینی رحمه الله در پنجم آذرماه 1358، فرمان تشکیل بسیج را صادر کرد و به همه مردم فرمود: «باید همه قوایمان را جمع کنیم که کشور را نجات دهیم. باید اگر مسائلی که برایمان پیش می آید هر چند هم سخت باشد، تحمل کنیم... قوای خودتان را مجهز بکنید و تعلیمات نظامی پیدا کنید و به دوستانتان هم تعلیم دهید... همه جا باید این طور بشود که یک مملکتی که بیست میلیون جوان دارد، بعد از چند سال بیست میلیون تفنگدار و ارتش داشته باشد».
درخت سبز بسیج

بدون شک بسیج، سبزترین و تناورترین درخت انقلاب است که در میان دیگر درختان عظمت خاصی دارد. بدون وجود این درخت پرثمر، باغ انقلاب ثمری نخواهد داشت؛ چرا که این شجره طیبه است که به باغ انقلاب زیبایی بخشیده و آن را آبرومند ساخته است؛ درختی که طی سال ها و پس از پشت سرگذاشتن خزان های بسیار با باغبانی دل سوز این چنین به بار نشسته است. درخت سبز بسیج، تداعی گر عشق و ایمان در قلب های عاشقان است.
فلسفه بسیج

فلسفه تشکیل بسیج، تقویت، تحکیم و تحقق ارزش های اسلام است. بسیج تشکلی مردمی، کم هزینه، بی توقع و آماده به خدمت است که همواره در مسیر دفاع از انقلاب می باشد. بسیجیان، از بهترین فرزندان اسلام هستند که هر کدام به پاسداری از مرزهای عقیدتی، اخلاقی و جغرافیایی ایران و اسلام مشغول اند. فلسفه تشکیل بسیج، همان فلسفه بعثت پیامبران، یعنی اجرای فرمان ها و احکام الهی است. ثمره تحصیل در بسیج، این مدرسه جهاد اکبر و اصغر، رسیدن به افق کمال و بندگی است. درس ها و اهداف ارزشمند این مدرسه، برای آن جایگاه ممتازی را پدید آورده و دانش آموختگان آن را به گل های سرسبد جامعه مبدل ساخته است. در صدر بسیجیان عالم، پیامبران و امامان معصوم علیهم السلام هستند که نام سبز بسیج را درخشان تر و زیباتر کرده اند.
فرهنگ سبز بسیجی

بسیج، نهادی ارزشی است که می تواند نقش بسزایی در ایجاد زندگی سبز و سالم ایفا کند. فرهنگ بسیجی، از فرهنگ ناب اسلام محمدی صلی الله علیه و آله مایه گرفته، و حامل ارزش های قرآنی، اخلاقی و انسانی است. مقام معظم رهبری در جمع پاسداران لشکر 14 امام حسین علیه السلام فرمودند: «بسیج و سپاه در نظر عموم مردم جزء مظاهر اسلام و دین است. رفتارتان را با مردم طوری قرار دهید که مردم نسبت به دین و انقلاب احساس علاقه بیشتری پیدا کنند». رسالت بسیج، ساختن جامعه و ایجاد هویت اسلامی و انقلابی است. بسیج باید درصدد ایجاد فرهنگ سبز بسیجی در جامعه باشد.
فرهنگ بسیجی

مهم ترین مسئله زندگی هر انسان، فرهنگ حاکم بر زندگی اوست که آن را انتخاب کرده است. از این رو، فرهنگ مهم ترین مسئله حیات یک بسیجی است. چنین فرهنگ آگاهانه ای است که به بسیجی شور و نشاط و امید می بخشد و او را در میدان های زندگی پیروز می کند. فرهنگ بسیجی، فرهنگ آل محمد صلی الله علیه و آله و فرهنگ سرخ لاله های خونین تاریخ است. فرهنگ بسیج و بسیجی، عشق به خدا و فرهنگ غنی اسلام است که آکنده از تقوا، دین داری، دین باوری و دانایی است. فرهنگ بسیجی، فرهنگ مبارزه با فرهنگ منحط غرب است و فرهنگ لعن و نفرین بر آمریکا و اسرائیل است.
بسیج، پاسدار ارزش ها

ارزش همان عملی است که با زیبایی و قداست آراسته شده باشد. حفظ ارزش ها از آن نظر اهمیت دارد که بیانگر حیات و سلامت فرد و جامعه است. در فضای پرطراوت ارزش هاست که غنچه های استعداد افراد می شکفد و رشد و بالندگی خود را در بستر زندگی آغاز می کند. ارزش ها، آهنگ موزون و تصویر زیبای زندگی هستند که بسیجی بدون حاکمیت آن احساس مرگ و نیستی می کند. فرهنگ بسیجی، فرهنگ پاسداری از ارزش هاست.
بردباری بسیجی

نقش بسیج از آن نظر در حفظ ارزش ها مهم است که سرچشمه رویش و آرایش ارزش هاست و درک و رسیدن به ارزش ها، بهترین لذت روحی او به شمار می آید. هر بسیجی به طور فطری تشنه ارزش هاست، همانند تشنه ای که جوینده آب زلال و گوارا می باشد. بسیجی باید همواره بیدار و پاک و خالص باشد تا انوار ارزش ها همانند خورشید بر سینه پاکش بتابد.
هر که را باشد ز سینه فتح باب     او ز هر شهری ببیند آفتاب

بسیجی باید رنج و سختی ها را تحمل کرده، فطرت سالم خود را از گزند آفات حفظ کند تا بتواند ارزش را بیافریند و آن را حمل کند. اگر بسیجی سختی ها و دشواری ها را به خاطر لذات آنی و زودگذر تحمل نکند، صلاحیت خود را به عنوان ظرف ارزش از دست خواهد داد.
پردلی باید که بار غم کشید     رخش می باید تن رستم کشید
استراتژی بسیج همگانی

امام خمینی رحمه الله با انتخاب استراتژی بسیج همگانی، توانست نظام ستمشاهی را سرنگون کند و در برابر منافقان، گروهک ها و مهم تر از همه در جنگ تحمیلی به پیروزی برسد. رمز بسیج میلیونی توده ها را باید در دم ملکوتی و روح مسیحایی امام بزرگوار جست وجو کرد. امام رحمه الله با همه عشق و علاقه ای که به مردم داشت، گذشته از فداکاری آنان در راه نظام جمهوری اسلامی، آمادگی دفاعی و استقامت ایشان را مهم ترین سد و حصار در برابر تهاجم های بیگانه می دانست و معتقد بود که این نخستین و مهم ترین گام دفاع همه جانبه است. امام می فرمود: «ارتش بیست میلیونی و بسیج عمومی که با سازماندهی ملت مجهز می شود، آماده فداکاری در راه اسلام و کشور است، امروز ملت ما در کمک به اداره کشور و سازمان دهی آن مهیا و فعال اند».
بسیجیان در جبهه

هنوز یک سال از صدور فرمان امام رحمه الله مبنی بر تشکیل بسیج نگذشته بود که رژیم بعث عراق در راستای اهداف پلید استکبار جهانی، بر ضد ایران دست به حمله ای همه جانبه زد. انقلاب اسلامی در آن شرایط بحرانی ناشی از تحولات، هیچ گونه آمادگی لازم را برای مقابله با متجاوزان نداشت، ولی دشمن در همان روزهای نخست، با مردمی مواجه شد که با دست خالی به دفاع برخاسته بودند و از ایثار جان خویش دریغ نمی کردند. جوانان سلحشوری که به فرمان امام رحمه الله در پایگاه های مقاومت، تحت عنوان بسیجی گرد آمده بودند، با اشاره امام به جبهه های نبرد هجوم بردند و تا آخرین قطره خون خود ایستادگی ومقاومت کردند.
وظیفه بسیج

بسیج، وظیفه جذب، آموزش و سازمان دهی نیروهای مردمی را بر عهده دارد. واحد بسیج مستضعفین با ایجاد پایگاه ها و گروه های مقاومت در شهرها، روستاها، دانشگاه ها، حوزه ها، مدارس، کارخانجات و...، پس از جذب، آموزش و سازمان دهی افراد بسیجی، آنان را در مواردی نظیر طرح جهاد علمی و بسیج علمی، همکاری با وزارت بازرگانی در خصوص انجام بازرسی و کنترل قیمت ها، طرح بسیج ملی واکسیناسیون فلج اطفال، همکاری با وزارت کشور به هنگام انتخابات و حفاظت از صندوق های رأی و... به کار می گیرد.
بسیج و جوانان

بزرگ ترین سرمایه نیروهای انسانی، جوانان اند که اساس تحرک و پیشرفت اجتماع را تشکیل می دهند. بدیهی است که اگر جامعه ای بدون پویایی و حرکت باشد، پیشرفتی نخواهد داشت. جوانان بسیجی باید چون اهرمی نیرومند، زمینه حرکت و شتاب به سوی فرهنگ و تمدن، اختراع وابتکار را فراهم آورند. بی دلیل نیست که بخش اعظم سرمایه گذاری های حکومت های سلطه گر در زمینه کنترل و خط دادن به جوانان اجتماع خود و جوامع تحت سلطه انجام می شود. البته جوان بسیجی باید تفکر و پویایی همراه با تقوا را سر لوحه خویش قرار دهد تا همواره برای زورمداران شرق و غرب خطری بزرگ و جدی شمرده شود. رهبر معظم انقلاب فرموده اند: «عناصر بسیجی باید درست توجه کنند که دشمن آنها را هم به عنوان شخص و هم به عنوان بسیجی هدف گرفته است. لذا باید با بالا بردن بصیرت و ایمان، مانع نفوذ دشمن به مملکت و فرهنگ اسلام شوند».
تفکر بسیجی

بسیجی یک فرد نیست، بلکه معرّف تفکر و اندیشه والایی است که به فرموده امام راحل، همه مجاهدان اولین تا آخرین، دفتر تشکیل آن را امضا کرده اند. تفکر بسیجی، عصاره تفکر و اندیشه ناب اسلامی است که امام راحل بر حقانیت آن تأکید فراوان داشته است. بسیجی، نمود عینی و عملی برنامه زندگی بر اساس رسالت پیامبران ومعصومان علیهم السلام به شمار می آید. لذا آنچه قابل اهمیت است، تفکر بسیجی است که باید در جامعه فراگیر شود و بسیج راه سیر و سلوک الهی را برای همگان هموار سازد.
بسیجی و سیاست

سیاست، به معنای اصلاح امور خلق، اداره کارهای کشور، مراقبت از امور داخلی وخارجی آن و مردم داری است. سیاسی بودن مردم هم به این معناست که به نحوه اداره کشور و جهت گیری آن آگاه و حساس باشند و در امور سیاسی کشور مشارکت کنند. بسیجی شخصیتی سیاسی است که بر کارهای مسئولان کشور نظارت می کند و در صورت مشاهده خطا، به ویژه انحراف از اسلام و قانون اساسی، واکنش نشان می دهد، انتقاد می کند، روشنگری می نماید و بینش سیاسی خود و دیگران را بالا می برد و به اوضاع سیاسی جهان اسلام، بلکه جهانی که در آن به سر می برد توجه دارد. بسیجی باید سیاسی باشد و با برخورداری از بینش صحیح و عمیق سیاسی، دشمن شناس مقتدری گردد.
دفاع، اصل سیاست جمهوری اسلامی

جدایی دین از سیاست، از مهم ترین توطئه های دشمن است که با هدف ناقص و بی خاصیت جلوه دادن دین دنبال می شود. در این میان، بسیجی مؤمن و متعهد باید در عرصه سیاست وارد شود و بر امام بسیجیان که خود سیاستمداری بزرگ است اقتدا کند. امام خمینی رحمه الله می فرماید: «یک کشور وقتی آسیب می بیند که ملتش بی تفاوت باشند. دفاع از اسلام و حزب اللّه ، اصل خدشه ناپذیر سیاست جمهوری اسلامی ایران است... اسلام دین سیاست است و احکام سیاسی اسلام بیشتر از احکام عبادی آن است».
بسیجی و ولایت

امیرمؤمنان علی علیه السلام می فرماید: «امامت، اساس اسلامِ بالنده، و شاخه سربلند آن است». این سخن بدان معناست که امامت و ولایت، بالاترین جایگاهی است که در نظام اجتماعی مسلمانان تصور می شود. بسیجی متعهد، ولایت فقیه را اصلی مهم و محوری در زندگی خود می داند و معتقد است حکومت بدون ولایت فقیه، حکومت طاغوت است. او به ولایت فقیه و ولی فقیه واجد شرایط عشق می ورزد و از او اطاعت می کند و امر و نهی او را، امر و نهی دین خدا می داند؛ چرا که به فرموده امام خمینی رحمه الله «ولی فقیه، حجت خداست». گوشت و خون بسیجی با ولایت آمیخته است و آن را مولود طبیعی اسلام می داند.
بسیجی و روحانیت

مُرکّب سرخ خون بسیجی، پیام سبز روحانیت را بارور کرده است. بسیجی، ارتباط با علمای دین و روحانیت را ضروری می داند؛ زیرا این علما هستند که حافظ مرزهای فکری و عقیدتی اسلام به شمار می آیند و می توانند دین خدا را متناسب با زمان، مکان و فهم و زبان مردم به آنها بیاموزند. سینه پرورش یافتگان مهد حوزه های علمیه، سالم ترین و صالح ترین ظرف معارف بلند اسلام است که بسیجی اسلام خود را از آنها دریافت می کند؛ چرا که اعتقاد دارد اسلام ناب نزد شاگردان آل محمد صلی الله علیه و آله است. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: «کسی که با علما روبه رو شود، با من روبه رو می گردد؛ کسی که علما را زیارت کند، مرا زیارت کرده است؛ و کسی که با علما بنشیند، در واقع با من نشسته است». بسیجی چه زیبا سخن رسول اکرم صلی الله علیه و آله را پاس می دارد و این گونه با پیامبر هم نشین می شود.
بسیجی، مسلمان واقعی

بسیجیان، روسفیدترین انسان های تاریخ اند و بسیج، حقیقتی منحصر به فرد در نظام جمهوری اسلامی است که از توانایی مکتب و اندیشه ژرف و ماندگار انقلابی و اسلامی در ایران خبر می دهد. بسیجی، همان مسلمان واقعی است که اسلام خطوط فکری و اخلاقی او را ترسیم کرده است. از جمله ویژگی های بسیجی، تقوا، خویشتن داری و عشق به خداوند است. بی گمان بسیجی متعهد در همه جنبه ها چه عبادی و چه اخلاقی تقوا دارد و به خداوند عشق می ورزد؛ چنان که قرآن کریم می فرماید: «کسانی که ایمان آوردند، شدیدترین محبت را به خداوند دارند». بسیجی با دست یابی به مقام بلند عشق به خدا، طعم بالاترین لذت را می چشد و در وادی مقدس آن به آرامش بار می یابد و خود را محو ذات اقدس حق می کند.
آنان که ره عشق گزیدند همه     در کوی حقیقت آرمیدند همه
در معرکه دو کَوْن فتح از عشق است     هر چند سپاه او شهیدند همه
روحیه مذهبی بسیجی

بسیجی، نشاط دینی دارد. اعمال و گفتار او بوی عطر دین می دهد. روحیه او روحیه مذهبی و معنوی است. بسیجی که ایثار و عزت نفس را سرلوحه خویش قرار داده، در راه رسیدن به کمال با فروتنی و اخلاص راه می پیماید. بسیجی، عاشق خداست. به خدا می اندیشد و برای او حرکت می کند. برای همین است که امام بسیجیان، خمینی کبیر رحمه الله فرمود: «بسیج، لشکر مخلص خداست». اگر قرار بود بسیجی به دنیا بیندیشد و انتظارات دنیوی داشته باشد، هرگز نمی توانست بسیجی باشد. وقتی زیباترین حرکت ها، حرکت بسیجی است، نباید کمترین رنگ غیرالهی به خود بگیرد. رسول کرم صلی الله علیه و آله فرمود: «بنده به حقیقت اخلاص نمی رسد، تا اینکه به آنجا برسد که دوست نداشته باشد برای کاری که برای خدا انجام داده، ستایش شود».
فروتنی و ساده زیستی

بسیجی در عین افتادگی، سرافراز است. بسیجی با فروتنی و ساده زیستی انس دارد؛ زیرا فروتنی و ساده زیستی، لازمه مقاومت و روحیه دفاعی است. امام راحل نیز شرط حفظ ارزش های اسلامی را، ساده زیستن و پرهیز از رفاه طلبی می داند. ایشان می فرماید: «اگر بخواهید بی خوف و هراس در مقابل باطل بایستید و از حق دفاع کنید و ابرقدرتان و سلاح های پیشرفته آنان و شیاطین و توطئه های آنها در شما اثر نگذارد، خود را به ساده زیستن عادت دهید و از تعلق قلب به مال ومنال وجاه ومقام بپرهیزید. مردان بزرگ که خدمت های بزرگ برای ملت ها کرده اند، اکثرا ساده زیست و بی علاقه به دنیا بوده اند. کسی که اسیر هواهای نفسانی باشد، برای رسیدن و حفظ آن تن به هر خواری وذلت می دهد».
حضور خالصانه در جامعه

یکی از ویژگی های بسیج، حضور مخلصانه در عرصه های مورد نیاز جامعه و نظام اسلامی است. مقام معظم رهبری دراین مورد فرموده اند: «بسیج به معنای حضور شجاعانه، فداکارانه و مخلصانه انسان های پیشگام درتمام عرصه های مورد نیاز نظام اسلامی و کشور است... فلسفه وجودی بسیج را انسان هایی تحقق می بخشند که با شناخت نیاز زمان و حضور بی وقفه در میدان عمل با احساس تر، با اخلاص تر و عاشقانه تر از دیگران به سوی هدف های انقلاب اسلامی حرکت می کنند». ایشان در جای دیگری می فرماید: «فعال بودن، در میدان عمل رفتن، تن به حادثه دادن و عمل خالصانه برای اهداف متعالی، از ارزش های والای بسیجی بودن است».
حراست از دستاورده

یکی از چیزهایی که باید در برنامه بسیجی مورد اهمیت قرار بگیرد، حراست از اسلام و جمهوری اسلامی است. رهبر معظم انقلاب در این مورد می فرماید: «آنجایی که مسئله ارزش ها و اساس انقلاب و حاکمیت دین خدا مطرح باشد، زمان حضور بسیج در صحنه است». ایشان در جای دیگری فرموده است: «برنامه بسیج منسجم و مشخص، عبارت است از حراست از دستاوردها و هویت اصلی انقلاب اسلامی».
وظایف بسیجی

از وظایف بسیجی، کسب معرفت و خودسازی است. بسیجی مؤمن و متعهد با انجام واجبات و ترک محرمات و رعایت اخلاق اسلامی، در تمام میدان های فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی، اقتصادی و نظامی حضور فعال دارد تا اسلام ناب محمدی را زنده کند. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: «ارزشمندترین مردم، داناترین آنها و کم ارزش ترین مردم، نادان ترین آنهاست».

بسیجی اهل معرفت و علم است. او علومی را می آموزد که مفید، جهت بخش و سازنده است؛ علومی که قلب او را چون ستاره ای درخشان کند و تاریکی های شب جهل را برطرف سازد. با این علوم است که بسیجی ارزش و اعتبار می یابد؛ زیرا بنا به فرموده امام علی علیه السلام «علم وایمان دو برادر همراه اند که از یکدیگر جدا نمی شوند».

از بسیج غفلت نکنید

امام خمینی رحمه الله در مورد بسیج چنین فرمودند: «تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران یقینا از برکات و الطاف جلیه خداوند بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد. بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن، نام و نشان در گمنامی و بی نشانی گرفته اند. من همواره به خلوص وصفای بسیجیان غبطه می خورم و از خدا می خواهم تا با بسیجیان محشور شوم. من دست یکایک شما پیشگامان رهایی را می بوسم و می دانم که اگر مسئولین نظام اسلامی از شما غافل شوند، به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت. بار دیگر تأکید می کنم که غفلت از ارتش بیست میلیونی، سقوط دردام ابرقدرت های جهانی را به دنبال خواهد داشت».
برخورد بسیجیان با مردم

مقام معظم رهبری در جمع جوانان عزیز بسیجی و سپاهی گیلان، درباره شیوه برخورد با دیگران می فرماید: «برادران عزیز! من تأکید می کنم که در برخورد با کسانی که تصور می کنید موافق راه و روش شما نیستند، از روش های منطقی استفاده کنید. نگذارید دشمنان اینطور وانمود کنند که نیروهای مؤمن و حزب اللهی و بسیجی، هر جایی درمی مانند، از مشت استفاده می کنند؛ نه، ما به مشت احتیاجی نداریم. البته از مشت و بالاتر از مشت هم استفاده می کنیم، اما در مقابل آمریکا و اسرائیل و دشمن حقیقی و آن کسی که احیانا در فهم موقعیت سیاسی کشور اشتباه می کند. ما حتی با کسی که با عقیده دینی ما مخالف است و البته تعرضی نمی کند، باید با رفتار مهربانانه و بزرگوارانه برخورد کنیم».
بسیج از دیدگاه مقام معظم رهبری

مقام معظم رهبری در توصیف بسیج می فرماید: «بسیج در حقیقت مظهر یک وحدت مقدس میان افراد ملت است. همه میدان هایی که بسیج در آن حضور پیدا کرده است، میدان های ملی است، میادینی نظیر دفاع مقدس، سازندگی و خدمات عمومی... .

بسیج عبارت است از مجموعه ای که در آن پاک ترین انسان ها، فداکارترین و آماده به کارترین جوانان کشور، در راه اهداف عالی این ملت و برای به کمال رساندن و به خوش بختی رساندن این کشور جمع شده اند... .

بسیج یکی از برکات انقلاب و از پدیده های بسیار شگفت آور و مخصوص این انقلاب است، و از چیزهایی است که امام بزرگوار با دیدی الهی و حکمتی که خداوند به وی ارزانی کرده بود، برای کشور و ملت و انقلاب به یادگار گذاشت».
امام خمینی؛ مقتدای بسیجیان

مقام معظم رهبری از امام راحل رحمه الله به عنوان معجزه عظیم ایمان واسلام یاد می کند ومی فرماید: «کاری که امام بزرگوار کرد، عبارت بود از همان معجزه عظیمی که هنوز دشمنان این ملت و کشور مبهوت و متحیرند که در مقابل آن چه کنند. بصیرت بسیجی این است که امروز با تکیه به چه ایمانی و در مقابل چه کسانی ایستاده است. امام خمینی رحمه الله مقتدای بسیجیان، کسی بود که به ایمان مردم و گوهر درخشانی که در دل جوان هاست توجه داشت. این همان عصای موسوی امام و معجزه روح اللهی او بود».

نام:
ایمیل:
* نظر: