کد خبر: ۳۶۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۷
انیمیشن‌های عباس و مصطفی دو قسمت از مجموعه انیمیشن «نام‌ها» است که به کارگردانی سید رضا میرکریمی در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران اکران خواهد شد.
به گزارش دفاع پرس، روایت زندگی «شهید عباس دوران» و «شهید مصطفی چمران» در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران اکران خواهند شد.

انیمیشن‌های عباس ومصطفی دو قسمت از مجموعه نام‌ها می‌باشند که به کارگردانی رضا میرکریمی وسفارش حوزه هنری ساخته شده‌اند.

میرکریمی در مراسمی درباره انگیزه خود در ساخت این مجموعه چنین گفته است: من مجموعه «نام‌ها» را که هر قسمت آن به یکی از شهدا می‌پردازد بر اساس دغدغه شخصی کار کردم و فکر می‌کنم اگر بخواهم مصداقی برای قهرمانان یک کشور بگویم، تنها شهدای آن کشور مصداق این عنوان هستند و در قله ایستاده‌اند.

میرکریمی با اشاره به اینکه ساخت این مجموعه درباره شهدا سفارش خودش به خودش بوده است، گفت: من این کار را دلی انجام دادم. متاسفانه گاهی اوقات از شهدا به گونه ای استفاده می شود که فضای یک سویه ای رقم می خورد ولی من به شدت از این فضا پرهیز کردم.

مجموعه‌های «شهید باقری» و «شهید باکری» این مجموعه کمیک موشن در مرحله تدوین قرار دارد و ساخت زندگی شهید علی اکبرشیرودی این مجموعه به مرحله پایان طراحی فریم‌ها رسیده است.

یادآور می‌شود؛ سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در دو بخش اصلی: الف- سینمای ایران ب- سینمای بین‌الملل از تاریخ ۲۲ لغایت ۲۷ مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد. 
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: