آخرین اخبار
کد خبر: ۳۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۹
بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن بسیج ششم و هفتم آذرماه در دارالقرآن بسیج سپاه فجر فارس در حال برگزاری است.
به گزارش تنویر؛حسن گلزار امروز در حاشیه برگزاری بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن بسیج در دارالقرآن بسیج سپاه فجر فارس اظهار داشت: این مسابقات در دو روز ششم و هفتم آذرماه با 45 منتخب برگزار شد.
 
وی افزود: روز گذشته سه گروه نونهالان، نوجوانان و پیشکسوتان در رشته های قرائت، حفظ و درک مفاهیم با همدیگر رقابت کردند و 17 نفر به عنوان منتخب شناخته شدند.
 
مسئول دارالقرآن بسیج سپاه فجر فارس بیان داشت: امروز رشته های 30 جزء، 20 جزء و 15 جزء قرآن همراه با قرائت درک مفاهیم و تفسیر در دو سطح جوانان و میانسالان برگزار شد.
 
گلزار با بیان اینکه تقریبا از دو ماه قبل تمام شهرستان ها مسابقات مرحله ای ناحیه را برگزار کردند، گفت: در کل استان فارس 4500 نفر در مرحله اول شرکت کردند که از این تعداد130 هزار نفر به مرحله دوم راه پیدا کردند.
 
وی خاطرنشان کرد: منتخبان نفر اول تا سوم هر رشته در بهمن ماه جاری  در مسابقات کشوري مشهد شرکت داده خواهند شد.
 
مسئول دارالقرآن بسیج سپاه فجر فارس با اشاره به اینکه همه اعضای شرکت کننده در این مسابقات اعضای فعال بسیج هستند، تصریح کرد: هر یک سال در میان این مسابقات به نوبت بین خواهران و برادران برگزار می شود.
 
گلزار بيان داشت: کسانی که در این مسابقه شرکت می کنند سه مرحله پایگاه مقاومت، حوزه، ناحیه را گذارانده اند و هم اکنون در مرحله چهارم که مرحله استانی است، شرکت داده شده اند که در صورت منتخب شدن به مرحله کشوری راه پیدا می کنند.
 
وی در پایان خاطرنشان كرد: استان فارس در مرحله کشوری این مسابقات در سال های گذشته جزو استان های برتر بوده، و در سال 86 رتبه اول، سال 87 رتبه دوم، سال 88 جزو چهار استان برتر و در سال 89 رتبه سوم را کسب کرده است.
 
لازم به ذكر است، محل اسکان اعضای شرکت کننده در دارالقرآن بسیج در همین مجموعه است.
نام:
ایمیل:
* نظر: