آخرین اخبار
کد خبر: ۳۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۴
از الفباي برجسته نهضت عاشورا شهادت‌طلبي يعني مرگ در راه خدا را «احدي الحسين» دانستن است، با اين تفكر كه سيد الشهدا(ع) در خطبه «خط الموت» به آن تصريح مي كند و با جمله «من كان باذلا فينا مهجته فليرحل معنا» ياران شهادت طلب را بر مي‌گزيند و به مسلخ عشق، كرب‌و‌بلا مي‌برد.
امام صادق(ع): عاشورا طواف خون است در احرام فرياد، تجلي كعبه در ميقات خون عاشورا، باز خوان تورات و انجيل و زبور است در معبد اقدام ترتيل آيات قرآن در الواح ابديت، خون خداست جاري در رگ هاي تنزيل، حنجره خونين كوه حراست در ستيز ابلاغ، درگيري دوباره محمد(ص) است با جاهليت بني اميه و شرك قريش، تجديد مطلع رجزهاي بدر است و حنين.
 
انفجار نماز است در شهادت و شهادت در نماز، تبلور شكوهزاد جاودانگي حق است در تباهستان نابود باطل، هشدار خونين حسينيه هاست در معبر اقوام، فرياد گستر انسان هاي مظلوم است در همه اعصار عاشورا عطشي است دريا آفرين در اقيانوس حيات رسالتي بزرگ بر دوش اسارتي رهايي بخش.
 
عاشورا ركن كعبه است، بقاي حج صفاي صفا و مروه و جان مشعر و منا تيري كه روز عاشورا بر سينه حسين(ع) نشست در سقيفه بر كمان نهاده شد آري كينه توزي اين تيره بختان دنيا پرست سنگي شد بر پيشاني پسر فاطمه(س) تير سه شعبه شد بر گلوي طفل حسين(ع) و...
 
از الفباي برجسته نهضت عاشورا و از روحيات والاي حسين بن علي(ع) و يارانش شهادت طلبي يعني مرگ در راه خدا را «احدي الحسين» دانستن و دريچه اي براي وصول به قرب خدا، با اين تفكر است كه سيد الشهدا(ع) در خطبه «خط الموت» به آن تصريح مي كند و با جمله «من كان باذلا فينا مهجته فليرحل معنا» ياران شهادت طلب را بر مي گزيند و به مسلخ عشق، كرب و بلا مي برد.
نام:
ایمیل:
* نظر: