آخرین اخبار
کد خبر: ۳۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۷
تسخیر هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز ایران توسط سپاه پاسداران در واقع چهارمین عرصه رویارویی‌های مستقیم سپاه با آمریکا و انگلیس را در داخل ایران رقم زد. تقابلاتی که تماماً برای دشمنان مردم ایران، تنها یک نتیجه در بر داشته است.

این گزارش نگاهی است به چند عرصه رویارویی مستقیم سپاه با دو مدعی ابرقدرتی در جهان یعنی آمریکا و انگلیس که طی سال‌های پس از دفاع مقدس به وقوع پیوسته و البته سپاه برنده بلامنازع تمام این برخوردها بوده است.
۱_ دستگیری ۸ نظامی انگلیسی به همراه قایق‌ها و تجهیزاتشان که از رود اروند به مرز ایران تجاوز کردند.
روز دوشنبه، یکم تیرماه سال ۸۳، سه قایق نظامی انگلیسی با سرنشینی ۸ نفر نظامی از مرز عراق به مرزهای کشورمان در منطقه شمال غرب خلیج فارس و اروند رود تجاوز کردند.
قایق‌ها و نظامیان متجاوز بلافاصله در رصد نیروهای پایگاه دریایی سپاه پاسداران در منطقه اروند قرار می‌گیرند و ساعاتی بعد با اقدام عملیاتی پایگاه دریایی، به اسارت نیروهای سپاه درمی‌آیند.
آمریکا و انگلیس که در آن مقطع حضوری گسترده در عراق داشتند، بهت زده از عملیات قاطعانه سپاه در دستگیری متجاوزان، شروع به فرافکنی در این زمینه کردند و بهانه‌هایی از قبیل سهوی بودن ورود قایق‌های انگلیسی به مرزهای ایران و یا فعالیت این قایق‌ها و پرسنل آنها در یک پروسه آموزشی برای نیروهای عراقی را به میان آوردند.
اما اصل ماجرا غیر قابل کتمان بود و آن ضرب شصت سپاه به متجاوزانی بود که قصد داشتند در یک عملیات تستینگ، حساسیت مرزهای ایران را بسنجند و به هیچ وجه تصور چنین برخوردی را از جانب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نداشتند. 
۲_ دستگیری ۱۵ نظامی انگلیسی متجاوز به مرزهای ایران در خلیج فارس در سال ۸۶
در سوم فروردین ماه سال ۸۶، ۱۵ نظامی انگلیسی در حالی که از ناو مادر خود به قصد تجاوز به مرزهای آبی ایران و انجام اقدامات خرابکارانه جدا شده بودند باز هم در رصد اطلاعاتی و امنیتی پایگاه دریایی سپاه پاسداران قرار گرفتند و دستگیر شدند.
جالب اینکه این متجاوزین نیز همانند تجاوزی که انگلیس در سال ۸۳ صورت داد، بدون شلیک حتی یک گلوله و به محض اخطار گشت‌های عملیاتی سپاه تسلیم شده و تن به اسارت دادند.
مقامات انگلیسی در ماجرای این تجاوز و پس از پاسخ دندان شکن سپاه پاسداران مجبور به عذرخواهی رسمی از کشورمان به سبب این اقدام ایذائی شدند و مدتی بعد نیز تفنگداران انگلیسی دستگیر شده با رأفت دولت آزاد شدند و به کشورشان بازگشتند.
۳_ تسخیر هواپیمای جاسوسی فوق مدرن آمریکا توسط نیروی هوافضای سپاه
در آذرماه سال جاری، رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران خبر مهمی را منتشر کردند.
یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا موسوم به RQ۱۷۰ که توسط سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) به منظور جاسوسی وارد فضای ایران شده بود توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران و در یک جنگ الکترونیکی، تسخیر شده و در خاک جمهوری اسلامی ایران به صورت صحیح و سالم بر زمین نشانده می‌شود.
ماجرا تا آن اندازه برای هیئت حاکمه آمریکا و سیستم‌های امنیتی و تکنولوژیکی این کشور بهت‌آور است که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه مطبوعاتی خود و در پاسخ به سوال خبرنگاران در این زمینه سکوت اختیار می‌کند.
کارشناسان موسسات تحقیقات نظامی و امنیتی آمریکا نیز این مسئله را یک افتضاح برای آمریکا نامیدند و ابراز تأسف عمیق خود را از اینکه جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با استفاده از مهندسی معکوس، سیستم‌های این هواپیما را هک و در تقابلات بعدی مورد استفاده قرار دهد اعلام کردند.
در واقع این رویارویی به آمریکا ثابت کرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نه تنها در عرصه راهبردهای نظامی خود در جنگ‌ مستقیم و فناوری‌های تسلیحاتی دست بالاتر را در مقابل ابرقدرت‌های جهان در اختیار دارد بلکه در عرصه جنگ‌های الکترونیک و سایبری نیز همانطور که فرضیات نیز از این حقیقت پرده برداشته بودند؛ یکی از قدرت‌های برتر جهان است.
۴_ بیش از ۳۰ سال جهاد سپاه پاسداران در مقابل شیطنت‌های امنیتی آمریکا در جنوبشرق ایران
کمتر کسی می‌داند که سپاه پاسداران از بدو تشکیل خود تاکنون دست به جهادی عظیم در مقابل شیطنت‌های امنیتی آمریکا و انگلیس در جنوبشرق ایران زده است.
جهادی که از قبل از آغاز جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و با تقدیم صدها شهید همچنان نیز ادامه دارد.
سپاه ابتدا با تشکیل یگان‌هایی در جنوبشرق ایران به مقابله با باند‌های شرارت و قاچاق مواد مخدر پرداخت. این فرآیند در دوران جنگ تحمیلی با حضور موفق یگان‌هایی از لشکر ۴۱ ثارالله در مناطق وسیع جنوبشرق ایران نیز ادامه یافت و تا سال‌ها پس از جنگ تحمیلی نیز ادامه یافت.
کشورهای مدعی ابرقدرتی جهان برای سال‌های متمادی با تجهیز کاروان‌های شرارت در جنوبشرق ایران به انواع و اقسام سلاح‌ها و تجهیزات مدرن و نیز با بستر سازی در خاک کشورهای افغانستان و پاکستان برای توسعه کشت مواد مخدر و فعالیت‌های تروریستی؛ توطئه‌های شومی را علیه کشورمان تدارک دیده بودند اما قسمت اعظمی از این توطئه‌ها با التزام سپاه به آرمان اسلام ناب و راهی که امام روح‌الله(ره) ترسیم فرمود نقش بر آب شد و شکست خورد.
سپاه پس از سال‌ها حضور موفق در جنوب شرق ایران و پس از وارد آوردن ضربات سخت بر پیکره توطئه‌های آمریکایی و شکست دادن آنها هم‌اکنون در قالب قرارگاه سلمان، فعالیت‌های بزرگ و فراوانی را در راستای ایجاد امنیت پایدار و توسعه در جنوبشرق کشور انجام می‌دهد.
فعالیت‌های مهمی که صد البته با خون شهدای مظلومی همچون نورعلی شوشتری و رجبعلی محمدزاده آبیاری شده‌اند و امروز نظام اسلامی و ملت ایران از ثمرات آنها استفاده می‌کنند.
_ آنچه که به آن اشاره شد تنها گوشه‌هایی از جنگ مستقیم آمریکا و انگلیس با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که طی ۳۲ سال گذشته در مواقعی رخ داده و البته اخبار مربوط به آن نیز افشا شده است.
در این زمینه پیروزی‌های فراوان دیگری نیز در پرونده سپاه پاسداران و در عرصه‌های مهم امنیتی، نظامی، حملات سایبری و جنگ نرم علیه دشمنان ایران اسلامی وجود دارد که تاریخ در روزگاری دیگر از آنها رونمایی خواهد کرد تا سند دیگری باشد بر وعده نصرت الهی که در قرآن کریم فرمود: "ان حزب الله هم الغالبون".

نام:
ایمیل:
* نظر: