آخرین اخبار
کد خبر: ۳۸۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰
معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر گفت: بیمارستان سیار سیدالشهدا سپاه فجر استان فارس از امروز به مدت سه روز با حضور ۶۰ پزشک متخصص استان در استهبان راه‌اندازی شد.
به گزارش تنویر، سرهنگ سعید کوشکی در مراسم افتتاح درمانگاه تخصصی سیار سیدالشهدا سپاه فجر استان فارس گفت: دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین خدمت‌رسانی به مردم و نظام محسوب می‌شود زیرا در این برهه از زمان از دین اسلام، نوامیس مردم و مرزهای میهن اسلامی ایران دفاع شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر استان فارس با اشاره به ارائه خدمات رایگان در طول دوران دفاع مقدس افزود: دفاع مقدس حاشیه‌های خیلی زیبایی مثل خدمات‌رسانی به مردم و محرومین داشت و پزشکان ایران در زمان جنگ مردم را به صورت رایگان ویزیت می‌کردند.

وی ادامه داد: امروز برای رضایت شهدا و ادامه راه آنها باید به قشر محروم جامعه توجه بیشتری شود و یکی از بهترین نوع خدمت‌رسانی به این قشر ارائه خدمات پزشکی رایگان است.

راه اندازی بیمارستان سیار سپاه فجر در استهبان /حضور 60 پزشک متخصص در بیمارستان سید الشهدا

سرهنگ کوشکی خاطر نشان کرد: سپاه فجر استان فارس برای محرومیت‌زدایی اقدام به برپایی مراکز درمانی تخصصی سیار در مناطق محروم استان کرده است، که پیش‌بینی می شود در این طرح 6 هزار نفر از قشر محروم جامعه توسط پزشکان متخصص ویزیت شوند.

وی عنوان کرد: هدف از اجرای این برنامه خدمت‌رسانی به مردم، همراهی با ارزش‌های شهدا و محرومیت‌زدایی است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر استان فارس با اشاره به اینکه پزشکان حاضر در این طرح همه عضو بسیج جامعه پزشکی استان فارس هستند، بیان کرد: 60 پزشک متخصص استان فارس در این طرح شرکت کرده‌اند.

سرهنگ کوشکی با اشاره به اینکه برپایی درمانگاه تخصصی سیار سیدالشهدا استهبان سومین برنامه سپاه فجر استان فارس است و پیش از این نیز در داراب و قشم این درمانگاه برپا شده است، گفت: برنامه بعدی این بیمارستان سیار بعد از استهبان حضور در شهرستان خنج به مدت 7 روز است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر برگزاری اردوهای هجرت در استان فارس نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون 100 هزار نفر در روز به صورت اردوهای 14، 10 و 7 روزه طرح هجرت به فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی و سوادآموزی در مناطق محروم انجام داده‌اند که  بیشتر این اردوها در فصل تابستان توسط دانش‌آموزان و دانشجویان در مناطق محروم برگزار شده اما هم اکنون به صورت روز درروز های تعطیل این طرح تا پایان سال نیز ادامه دارد.
 
سرهنگ کوشکی در پایان از انعقاد تفاهم نامه مشترک بین نهضت سوادآموزی و بسیج سازندگی استان فارس خبر داد و تصریح کرد: براساس این تفاهم‌نامه از ابتدای مهرماه 500 تحصیل کرده برای ریشه‌‌کنی معضل فرهنگی بی‌سوادی در استان فارس فعالیت‌ می‌کنند.

یادواره 90 شهید بخش رونیز برگزار می شود

محمد مهدی شرفی فرماندار شهرستان استهبان نیز در حاشیه راه اندازی بیمارستان سیار مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت اظهار داشت: در این طرح پزشکان اعزامی به طور متوسط روزانه 800 بیمار را به مدت 3 روز که در مجموع 2هزارو 500 بیمار می باشند را به صورت رایگان ویزیت می کنند.

فرماندار شهرستان استهبان با اشاره به برنامه های اجرایی در هفته دفاع مقدس خاطر نشان کرد: در هفته دفاع مقدی شهرستان استهبان بیش از 55 برنامه از جمله افتتاح پروژه های آموزشی،؛ فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، برپایی نمایشگاه، محفل انس با قرآ« با حضور خانواده های شهدا و تجلیل از رزمندگان 8 سال دفاع مقدس را در دستور کار خود قرار داده است.

شرفی از برپایی نخستین یادواره شهدای بخش رونیز این شهرستان خبر داد و افزود: یادواره 90 شهید بخش رونیز به میزبانی روستای محمد آباد، دهستان خیر برگزار می شود که همزمان با برپایی این نمایشگاه ماکت عملیاتی سالروز شکست حصر آبادان، سخنرانی یکی از یادگاران 8 سال دفاع مقدس و عزاداری به مناسبت شهادت حضرت امام جواد(ع) با حضور قاریان و حافظان قرآنی و خانواده معزز شهداء برگزار می گردد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان استهبان باغ بزرگ انجیر دیم جهان در کنترل بیماری سرطان و تولید آنزیم فینیس نقش اساسی دارد افزود: انجیر دیم این شهرستان در زمینی به مساحت 23 هزار هکتار کشت می شود که سالانه حدود 200 هزار تن برداشت و از این مقدار 150 هزار تن به دیگر کشور ها صادر می شود.

فرماندار شهرستان استهبان با اشاره به برگزاری همایش علمی انجیر دیم اضافه کرد: چندی پیش این شهرستان یزبان همایش علمی انجیر دیم بود که 29 مقاله و 19 پوستر در مورد آسیب های انجیر دیم ارائه گردید.
نام:
ایمیل:
* نظر: