آخرین اخبار
کد خبر: ۴۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۲
رییس سازمان بسیج علمی با اشاره به حمایت مالی از اختراعات و طرح های علمی گفت: بیش از 5 هزار نفر از نوآوران و مخترعان بسیجی به طور مستقیم با سازمان بسیج علمی همكاری دارند و حدود 7 هزار نفر نیز از طریق سازمان های مردم نهاد با سازمان در ارتباط هستند.

محمود تولایی دیروز با بیان اینكه مركز هدایت فناوران در بسیج برای ارتباط مبتكران بسیجی با صنایع مختلف ایجاد شده است اظهار داشت: با ایجاد مركز حمایت از مخترعان و مبتكران بسیجی در حال حاضر بیش از یك هزار و صد طرح پژوهشی و اختراع مورد حمایت مالی‘ حقوقی و علمی قرار گرفته است.

وی همچنین با خاطر نشان كردن اینكه هر فردی كه به اقتدار علمی كشور می اندیشد بسیجی است گفت: با رویكرد بسیطی كه بسیج دارد همه مخترعان و نوآورانی كه در كار خود دچار مشكل هستند و قادر نیستند برای طرح های خود از میان صاحبان صنایع حامی پیدا كنند؛ می توانند با مراجعه به سازمان بسیج علمی از این حمایت ها برخوردار شوند.

رییس سازمان بسیج علمی پژوهشی در خصوص میزان حمایت مالی از مبتكران نیز اظهار داشت: بسیج رسالت خود را فراهم آوردن فضا و شرایط برای نواوران كشور می داند و بر این اساس طرح های فناورانه و نواورانه را مورد حمایت قرار می دهد.

تولایی افزود: برای تعیین میزان حمایت از طرح های نواورانه كارگروهی تشكیل می شود كه تا سقف 50 میلیون تومان حمایت مالی ارایه می دهد.

وی اضافه كرد: در طرح های سنگین و بزرگ باید از مراحل ابتدایی اجرای طرح‘ سازمان های كاربر حمایت مالی خود را ارایه دهند تا طرح در میانه راه معطل نشود.

رییس بسیج علمی همچنین خاطر نشان كرد: برای جهاد علمی و اجرای نقشه علمی كشور نباید صرفا به حمایت از فارغ التحصیلان دانشگاهی اكتفا كرد بلكه همه افراد مبتكر باید مورد حمایت قرار گیرند.

نام:
ایمیل:
* نظر: