کد خبر: ۴۱۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
من براي شهادت به جبهه نيامدم و يا براي ترس از جهنم و يا خوشي در بهشت بلکه...
کل نفس ذائقه الموت و انما توفون اجورکم يوم القيمه فمن خرج عن النار و ادخل الجنه فقد فازو ما الحيوه  الدنيا الامتاع الغرور ( سوره آل عمران آيه 185) بنام خدائي که روح خود را در کالبدم دميد تا شکر گذار نعمتش باشم و به محمدي که آئين حيات بخش توحيدي را براي نجات مستضعفين از چنگال زورمندان برايمان به ارمغان آورد و به حسيني که رمز چگونه زيستن در زير پرچم پيامبر را به ما ياد داد با حماسه عاشورايش درس شهامت را به ما آموخت و با شهادتش آموزگار مکتبمان گشت تا اين زندگي ذلت بار در دنيا را به آخرت بفروشم و برما منت گذاشت و اين مرد الهي را براي هدايت ما فرستاد تا راه سعادت را پيش گيريم و در راه خدا جهاد کنيم . هم اينک وصيت نامه  خود را که چندمين بار است مي نويسم ، آغاز مي کنم. اميدوارم که اين ديگر آخرين وصيت نامه ام باشد و احتمال زياد مي دهم که در عملياتي که فردا شب يا امشب است به سعادت ديرينه خود برسم البته با رضاي خدا . مادر کاش مرا نزائيده بودي تا در تنگناي اين جهان فاني قرار بگيرم .

زندگاني در اين دنيا برايم تلخ است و دوست مي دارم هر چه زودتر اين دنيا را ترک گويم و کوله باري از گناه بر دوش دارم ، که کمرم دو تا شده در زير اين کوله بار اي خدا تو خود مي داني که من براي شهادت به جبهه نيامدم و يا براي ترس از جهنم و يا خوشي در بهشت بلکه براي اين به جبهه آمدم که واجب بوده که من اين عمل را انجام دهم تا دشمن زبون به اسلام و قرآن و ناموسم توهيني نکند.اي خدا مي خواهم در اين راه چيزي را هديه کنم که پيشم خيلي ارزش دارد و آن جانم است که در راه تو بدهم. ولي اي خداي بخشنده از تو در عوض رضايت مي خواهم و شفاعت ائمه بخصوص اقا ابا عبدالله و در وقت موت مي خواهم آقا امام زمان عجل الله تعالي و فرج الشريف  را بر سر بالينم بفرستي هر چند که لياقت ندارم ولي تو خودت اين لياقت را شامل حالم کن.
 پدر و مادر و همسر و خوهران و برادرانم با شما هم چند سخن دارم : اول اينکه هر وقت خبر شهادت مرا آوردند خدا را سجده و هر کدام دو رکعت نماز حاجت بخوانيد و از خدا بخواهيد که اين بنده حقير را به شهداي احد مخصوصاً حضرت حمزه ببخشد و شکر خدا را به جا آوريد که يکي از اعضاي خانواده را در راه خدا به شهادت رسيده اگر به گفته هاي من عمل کنيد ؛ مانند حضرت زينب(س) که در برابر کفار ايستادگي کرد ،هستيد
و هيچگونه اشک نريزيد اگر مي خواهيد گريه کنيد براي اين گريه کنيد که خدا مرا ببخشد . از طرف  من از کليه قوم و خويشان و دوستان و آشنايان و همسنگران حلاليت بطلبيد . به اميد آن روزي که همگي در پيش آقا امام حسين عليه السلام  باشيم . والسلام 3/10/65 ساعت 6 صبح روز چهارشنبه - محمدرضا جوانمردي ... در ضمن 2 ماه روزه و يکسال نماز برايم بخوانید که بدهکار هستم . 
والسلام    


شهید محمد رضا جوانمردی در سال 1343 در شیراز به دنیا آمد و در تاریخ 21 دیماه سال1365 در عملیات کربلای 5 به شهادت رسید.

برای اطلاعات بیشتر به زندگینامه شهید مراجعه کنید.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: