آخرین اخبار
کد خبر: ۴۱۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
اگر بخواهیم طبق سند عمل کنیم کسی که وارد محیط آموزش و پرورش می شود از اول ابتدایی تا وقتی دیپلم می گیرد، باید بیش از 46 خصوصیت داشته باشد.
به گزارش تنویر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانش آموزی، دوستدار در برنامه تلویزیونی زنده نگاه روز گفت: 13 آبان 57 دانش آموزان در دانشگاه حضور پیدا می کنند و تجمع اعتراض آمیزی دارند که منجر به شهادت ده ها دانش آموز می شود، حضور جدی دانش آموزان و شهید شدن آن ها منجر به استعفای وزیر علوم و سقوط کابینه می شود، این قبل از انقلاب. در بعد از انقلاب هم نقش دانش آموزان کماکان پر رنگ و بسیار سرنوشت ساز است.

مسئول بسیج دانش آموزان گفت: در دوران دفاع مقدس 5500 هزار دانش آموز در فضای جنگ حضور پیدا می کنند و از پشت نیمکت ها به جبهه اعزام می شوند تا مشق خون بنویسند. از جمع 5500 هزار دانش آموز 36هزار شهید دانش آموز سند افتخار دانش آموزان عزیز کشور هستند، هر دانش آموزی در کشور باید سرش را بالا بگیرد و افتخار کند که حدود یک پنجم شهدای عزیز ما دانش آموزان هستند.

وی ادامه داد: در استان ما  که یک استان ولایتمدار است سه هزار دانش آموز شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است. بسیار نقش پر رنگی است. اما اگر بخواهیم در فضای امروز صحبت کنیم امروز هم نقش دانش آموز، نقشی کلیدی است که باید برایش حساب ویژه باز کرد.

دوستدار گفت: دانش آموزی که قبل از انقلاب در فضای انقلاب اسلامی نقش آفرینی کرده، در زمان جنگ هم حضور داشته است، در زمان فعلی باید فضا را به گونه ای فراهم کنیم که عرصه ی ظهور و بروز استعدادهای دانش آموزان باشد.

وی اضافه کرد: هشت آبان سالروز شهادت شهید محمد حسین فهمیده هست. امام عزیز در مورد شهید محمد حسین فهمیده می فرمایند: "رهبر ما آن طفل 13 ساله ای است که با قلب خود که ارزشش از صدها قلم و زبان بیشتر است نارنجک به خود می بندد و زیر تانک می رود و شربت شهادت می نوشد." یک شهید دانش آموز وقتی شهید می شود هنوز به سن تکلیف نرسیده است و چه عظمتی پیدا می کند. شهید فهمیده یکی از این ستاره هایی است که به تعبیر مقام معظم رهبری: "شهدا ستاره اند و با ستاره ها می شود راه را پیدا کرد." دانش آموزان باید به امثال شهید محمد حسین فهمیده افتخار کنند.

مسئول بسیج دانش آموزی استان فارس گفت: شهید محمد حسین فهمیده مرزها را در نوردیده است. خانواده ی مصطفی مازح - مصطفی مازح یک جوان لبنانی است که برای اجرای حکم ارتداد سلمان رشدی به انگلستان رفت و شهید شد- وقتی ایران می آیند به سراغ خانواده شهید فهمیده می روند و می گویند: "مصطفای ما از محمد حسین شما یاد گرفته است."  یک دانش آموز می تواند مرز ها درنوردد.

دوستدار اظهار داشت: در دنیای امروز و در فضای امروز جامعه قدر دانش آموز خوب شناخته نمی شود اما دشمن خیلی خوب متوجه شده و فضای دانش آموزی را عرصه ای برای تاخت و تاز خود قرار داده است.  اما کسانی که باید تصمیم بگیرند، باید حواس خود را بیشتر جمع کنند و قدر فضای دانش آموزی را بدانند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در مورد دانش آموزان تعبیری دارند و می فرمایند: "هیچ سنگری را ندیدم که از خون شهید دانش آموز رنگین نشده باشد." و این یعنی حضور پررنگ دانش آموز در فضای دفاع مقدس. خانواده ها احتمالا بیشترین بیننده های برنامه ی ما هستند بنده همین جا به عنوان خدمتگزار همه ی دانش آموزان استان فارسی به همه ی خانواده هایی که فرزندانشان در عضویت بسیج دانش آموزی هستند تبریک عرض می کنم  و خوش حالم که خانواده ها این فرصت را قدر دانستند.

مسئول بسیج دانش آموزی استان فارس گفت: شاید یکی از مهم ترین سوال هایی  که در جامعه برای خانواده ها مطرح است این باشد که امروز چه نیازی هست که بسیج دانش آموزی در مدارس باشد. مقام معظم رهبری در این مورد تعبیری دارند و می فرمایند: " بسیج دانش آموزی نیاز امروز مراکز آموزشی است." وقتی ما سند تحویل بنیادین که یک سند بالا دستی است را نگاه می کنیم بیش از 46 خصوصیت برای دانش آموز طراز انقلاب اسلامی تعریف شده، اگر بخواهیم طبق سند عمل کنیم  کسی که وارد محیط آموزش و پرورش می شود از اول ابتدایی تا وقتی دیپلم می گیرد، باید بیش از 46 خصوصیت داشته باشد. از جمله: انسانی موحد و مومن؛ معتقد به معاد و متعهد به مسئولیت ها و وظایف در برابر خدا، خود، دیگران و طبیعت؛ حقیقت جو؛ عاقل؛ عدالت خواه؛ صلح جو؛ ظلم ستیز؛ جهادگر؛ شجاع و ایثارگر؛ وطن دوست؛ مهرورز؛  جمع گرا و جهانی اندیش؛ ولایتمدار و منتظر و...  و آخرین ویژگی آمادگی برای ورود به زندگی شایسته ی فردی، خانوادگی و اجتماعی بر اساس نظام معیار اسلامی.

وی افزود: اگر بخواهیم چنین دانش آموزی تربیت کنیم خیلی کار سخت است و نیاز هست به مجموعه هایی تا به آموزش و پرورش کمک کنند.  بسیج دانش آموزی یکی از مجموعه های مورد اعتماد نظام است که آمده تا گوشه ای از کار را بگیرد و به دانش آموزان کمک کند. ما در بسیج دانش آموزی فضا را فرهم کرده ایم که دانش آموز در کنار درس خواندن، چیزهایی که در کلاس درس امکان طرحش فراهم نیست را تجربه کند و تمرین مسئولیت پذیری کند و تجربه هایش را در بسیج دانشجویی تکمیل کند و فردا که به فضل الهی مسئولیت های نظام را به عهده گرفت؛ نخواهد آزمون و خطا کند و تجربه های دوره ی دانش آموزی و دانشجویی به کمکش بیاید.

 فضا در بسیج دانش آموزی به این سمت رفته است.  الحمدلله رب العالمین استان فارس در سال گذشته مبتکر این کار و امسال در کل کشور مسئولیت بسیج دانش آموزی در دبیرستان ها به عهده ی دانش آموزان گذاشته شده است و این یک فرصت استثنایی است که دانش آموزان می توانند  تمرین مسئولیت پذیری کنند.



http://upload.afsarejavan.com/uploads/14148445071.png

http://upload.afsarejavan.com/uploads/14148445072.png

http://upload.afsarejavan.com/uploads/14148445073.png
نام:
ایمیل:
* نظر: