کد خبر: ۴۲۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰

شهيد محمود الله ياري در مورخه اول ارديبهشت ماه 1347 در خانواده مذهبي در شهر لامرد ديده به جهان گشود . تحصيلات ابتدايي خود را در دبستان 13 آبان و تحصيلات راهنمايي را در مدرسه شهيد اندرز گو لامرد گذراند و در سال 1362 با افتتاح دانش سراي تربيت معلم لامرد باعشق و علاقه با شعل معلمي وارد اين مرکز شد تا بتواند نياز منطقه را نسبت به معلم مرتفع گرداند .
 به روحانيت و ولايت فقيه عشق مي ورزيد و به سخنان امام با دقت از دل و جان گوش مي کرد و دستورات ايشان را به مرحله عمل مي رساند . علاقه خاصي به بسيج و سپاه داشت و هميشه داوطلبانه و به طور افتخاري با سپاه همکاري مي نمود و بيشتر شبها را به نگهباني در سپاه و بسيج مي گذراند . ايشان براي آخرين بار که اعزام شده بود از همه حلاليت طلبيد و با همه خداحافظي نمود . 
از نظر حسن اخلاق نمونه بود و طبعي مهربان داشت و به همين دليل، لطف و ذکر کرده بود  که مبلغي پول در بانک صادرات لامرد دارد در اختيار تبليغات سپاه و بسيج و جهاد گذاشته شود تا صرف تبليغات فرهنگي ديني شود شهيد چندين مرحله به جبهه اعزام شد و در عمليات والفجر 8 فتح فاو در گردان حضرت زينب حضور داشت و بالاخره در آخرين مرحله از حضور خود در حاليکه ماموريتش به پايان رسيده بود و ايشان اصرار داشتند که در عمليات ديگري شرکت کنند که در تاريخ 19 فروردين ماه 1366 در عمليات کربلاي 8 در منطقه شلمچه به ديار مبعود شتافت و به شهادت رسيد يادش گرامي و روحش شاد باد .
قطره هاي بلورين باران در سال 1347 بافه اي زيبا از شقايق سرخ را در شهر لامرد روياند و طليعه ي سبز بهار را بشارت داد . پدر مهربانانه در چشمان فرزند نگريست و با ترنم دل انگيز اذان و اقامه ، شهد شيرين ايمان را نثارش کرد . محمود در محفل قرآني پدر و پدر بزرگ پرورش يافت .شش ساله بود که به محيط علم و دانش قدم نهاد ، دروس ابتدايي و راهنمايي را در لامرد با موفقيت به پايان رساند و وارد دانش سراي تربيت معلم امام صادق عليه السلام شد تا در کسوت شريف معلمي ، مشعل علم و دانش را همواره پر فروغ نگه دارد . 
محمود جوان با شروع جنگ ، شاگرد مدرسه ي عشق شد و روزها و شبها در بسيج مستضعفان ، تبليغات سپاه و جهاد سازندگي به کار فرهنگي مشغول بود . در سال 1364 پس از طي آموزشي 45 روزه ي نظامي ، همراه با جمعي از ياران همدل و صميمي ، عازم جبهه شد و زيباترين شکوه دلداگي را در عمليات والفجر 8 به نمايش گذاشت در دومين اعزامش به جبهه به عضويت لشکر المهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف در آمد .
اين بار ققنوس وجودش عزم سوختن داشت ، در تاريخ 1366/1/18 در عمليات کربلاي 8 جان خسته را به مسلخ برد و روز بعد پس از جان فشاني هاي بسيار ،بال در بال ملائک ، ملکوت آسمانها را در نورديد . يادش گرامي و راهش مستدام باد . 

دست نوشته ها و اسناد شهید:


برای اطلاعات بیشتر به وصیت نامه شهید مراجعه کنید.
/224224
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: