آخرین اخبار
کد خبر: ۴۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۱
معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه گفت: راه پویای انقلاب اسلامی را شهدا هموار می کنند و هرکس در هر مقامی به شهید خیانت کند، خون شهید رسوا و ذلیلش می کند.

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی در یادواره 230 شهید خیابان 19دی قم، طی سخنانی به بیان ویژگیهای زندگی شهیدان بزرگوار دوران دفاع مقدس اشاره کرد و اولین ویژگی آنان را ولایتمداری و عشق به امام نامید.
وی گفت: شهدا واقعا عاشق امام و راه امام بودند بطوریکه جز امام کسی را نمی دیدند و به علایق خود نیز توجهی نداشتند.
وی همچنین دومین ویژگی شهدا را صداقت آنها نام برد و با ذکر خاطراتی از آن دوران گفت: آنها آدمهای پیچیده ای نبودند. با خود، خدا و مردم صادق بودند. طلای وجودشان ناب بود و یک ذره دنیا طلبی وشهرت در وجودشان نبود.
معاون تربیت وآموزش عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: امام حسین(ع) نیز بارها آیه "من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه "را که دلیل بر صدق و راستی یاران او بود می خواند.
حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی در ادامه، تلاش، پایداری و استقامت را ویژگی سوم شهدا ذکر کرد و با استناد به آیه شریفه " الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا" تلاش، پایداری و استقامت در راه ارزشها را همان چیزی دانست که انقلاب اسلامی اکنون به آن نیاز دارد.
وی همچنین معنویت شهدا را ویژگی چهارم آنان ذکر نمود و گفت: اگر به چهره آنان نگاه می کردیم به یاد خدا می افتادیم. آنها بی ریا بودند. رزق "من حیث لا یحتسب" نصیب آنها شده بود. از کسانی بودند که اگر آیات خدا را می شنیدند "زادتهم ایمانا" برایمانشان افزوده می شد.نگاه و گفتارشان تربیت کننده و انسان ساز بود. زیارت عاشورای جبهه ها ، دعای کمیل، نماز شب وسجده های طولانی به سبب صفای باطن آنها، لطف وصفای دیگری داشت.
معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه مردم داری را پنجمین خصوصیت شهدای بزرگوار برشمرد و گفت: آنها خودشان را خدمتگزار مردم می دانستند بدون آنکه شناخته شوند. مردم داری در وجود شهدا موج می زد و یک ذره هم توقع نداشتند. پدران و مادران شهدا باید افتخار کنند و سجده شکر به جای آورند.
وی با اشاره به ویژگی های شهدا افزود: :یاوران رهبر نیز باید با صداقت، مطیع ولایت، پرتلاش و با استقامت، با معنویت، مردم دار و در خدمت مردم و انقلاب باشند.
گفتنی است در این مراسم که از سوی حوزه مقاومت سه بسیج شهید عابدی ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) در مسجد فاطمیه (س) خیابان 19 دی برگزار گردید، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان، همرزمان شهدا، مسئولین استانی و فرماندهان سپاه و بسیج، امت حزب الله ، نمازگزاران و اهالی خیابان19دی قم حضور داشتند.

نام:
ایمیل:
* نظر: