آخرین اخبار
کد خبر: ۴۵۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۰ - ۲۱:۴۲
سرلشکر رحيم صفوي بدترين بلا را براي يك جامعه و ملت از دست دادن و يا فراموش كردن هويت دانست و گفت: هويت يك ملت همانند شناسنامه و تمام سابقه يك فرد است كه در مقياس بزرگ تر در يك كشور اگر كشوري هويت خود را از دست بدهد علت وجودي خود را از دست مي دهد و از صحنه تاريخ محو مي شود

سردار سرلشگر سيد يحيي رحيم صفوي در نخستين يادواره شهيدان عبدالله و رحمت الله ميثمي كه در گلستان شهداي اصفهان برگزار شد، خطاب به جوانان اظهار داشت: بايد دليل چرايي برگزاري چنين يادواره هايي را براي شهدا در يابيم.
وي تصريح كرد: بيش از 23 هزار شهيد استان اصفهان و 500 شهيد روحاني و بيش از 8 هزار شهيد به خاك سپرده شده در اين گلستان به خلوصي رسيدند كه ما نرسيديم.
مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا وي با بيان اينكه از محضر اين شهدا شرمنده ايم چرا كه پس از 25 سال از شهادت آنها آغاز به برگزاري يادواره كرده ايم، ادامه داد: تاكنون پنج كتاب در مورد شهدا توسط نويسندگان نوشته شده است كه سخنان اين شهدا معمولي نيست و بسيار اثربخش است چرا كه نشان عمل به گفتار در سخنان آنان آمده است.
رحيم صفوي تاكيد كرد: بايد اين اخلاق، هدف و رفتار شهدا را به نسل هاي بعد از خود منتقل كنيم.
وي به جمله معروف كه "آنها كه رفتند كار حسيني كردند، آنها كه ماندند بايد كار زينبي كنند و گرنه يزيدي اند" اشاره كرد و گفت: من و يك سري از دوستان رزمنده در زمان جنگ شهادت را براي خود يك امر حل شده اي مي ديديم اما خداوند فيض بزرگ شهادت را نصيبمان نكرد.
مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا با بيان اينكه از اين حكمت خداوند سر در نياورديم، بيان داشت: تصور مي كنم اين ماندن ما نشان از يك امتحان سخت تري از هشت سال دفاع مقدس است تا در اين جبهه جهاد اكبر و مظلوميتي كه پس از فوت امام خميني (ره) نصيب جمهوري اسلامي شده است امتحان شويم كه آيا وفادار هستيم يا نه.
وي با اشاره به اينكه شايد خطرات و درگيري هايي در آينده در ميدان هاي بزرگ تر كشور را تهديد كند، گفت: اين امتحاني است براي افرادي كه خطرات و درگيري ها را ديدند و نلغزيدند تا آزمايش شوند كه باز هم در خطرات آينده از اين كشور دفاع مي كنند.
رحيم صفوي در ادامه صحبت هاي خود بدترين بلا را براي يك جامعه و ملت از دست دادن و يا فراموش كردن هويت دانست و افزود: هويت يك ملت همانند شناسنامه و تمام سابقه يك فرد است كه در مقياس بزرگ تر در يك كشور اگر كشوري هويت خود را از دست بدهد علت وجودي خود را از دست مي دهد و از صحنه تاريخ محو مي شود
وي به برخي خصوصيات و ساختار هويت يك ملت اشاره كرد و گفت: آنچه هويت ملت را مي سازند فرهنگ مشترك، ارزش ها، دين، مذهب، قوميت، تاريخ، وحدت ديني، انديشه سياسي و آرمان مشترك است كه شهيدان با نثار جان خود آن را براي هميشه زنده نگه داشته و تاريخ حال و آينده را رقم زدند.
مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا ارزش هايي چون شجاعت، روحيه فداكاري، صداقت در گفتار و عمل و روحيه حماسي و شهادت طلبي را از ارزش هاي قابل دفاع در ملت ايران برشمرد.
وي با تاكيد به اين نكته كه جنگ نرم هويت ما را مورد هدف خود قرار داده است، تصريح كرد: شهيدان قطب نماي حركت جامعه به سوي صراط مستقيم الهي و تشخيص حق عليه باطل هستند.
رحيم صفوي به برخي تحولات ايران از جمله كودتاي 28 مرداد سال 32 اشاره كرد و گفت: پيروزي نهضت امام خميني (ع) با فداكاري به پيروزي رسيد، چرا كه قطب نماي حركت ملت ما سنت نبوي و تبعيت از امام خميني (ره) بود.
وي ادامه داد: اكنون اين وصيتنامه هاي شهدا حكم اين قطب نما را دارد و شهدا همانند ستارگاني هستند كه در شب هاي تيره و تار راه درست را به ما نشان مي دهند.
مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا به فرموده رهبر معظم انقلاب مبني بر اينكه زنده نگه داشتن ياد شهدا كمتر از شهادت نيست، اشاره و ادامه داد: مصداق كربلاي حسين (ع) را مي توان به كربلاي ايران نسبت و معنا و مفهوم بخشيد.
وي به ذكر نام برخي فرماندهان شهيد در عمليات، كربلاي 5، كربلاي 4، عمليات فاو پرداخت و گفت: شهادت يك هزار شهيد در يك عمليات يك واقعيت بود.
رحيم صفوي ساختن فرهنگ، تاريخ و تمدن آينده ايران اسلامي و پايداري ملت را در گرو شهادت شهيدان و آرمان هاي آنها دانست و اظهار داشت: الگوي شهادت طلبي شهداي ما براي برخي كشورها به فرهنگ تبديل شده و اكنون شاهد مقاومت هاي اسلامي در كشورهاي لبنان، مصر و نيز ساير كشورها هستيم.
وي گفت: تاريخ آينده ايران اسلامي و خاورميانه، شمال آفريقا و جهان اسلام را آرمان هاي شهدا مي سازد و تمدن جديد ايران اسلامي و منطقه خاورميانه باز از تفكر و انديشه بزرگ شهداي انقلاب اسلامي با رهبريت آيت الله خامنه اي تاكنون پايدار مانده است.
مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا در بخشي از صحبت هاي خود به برگزاري كنگره شهداي روحاني اشاره كرد و گفت: 14 جلسه تاكنون براي برگزاري اين جشنواره ها برگزار شده است كه حاصل آن برگزاري چندين يادواره در شهرهاي تهران، قم و اصفهان است.
رحيم صفوي از برگزاري يادواره شهدا در روز ششم بهمن خبر داد و در ادامه جلسه به ذكر چندين خاطره از شهيد عبدالله ميثمي پرداخت.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: 0
انتشار یافته: 1
سيد
|
-
|
04:30 - 1389/06/23
0
0
اللهم بلغ مولانا صاحب الزمان عليه السلام

____________________

خداوند متعال در قرآن کريم مي فرمايد :

لهم قلوب لايفقهون بها و لهم اعين لا يبصرون بها و لهم آذان لايسمعون بهم اولئك كالانعام بل هم اضل اولئك هم الغافلون



آنها دلهايي [ عقل هايي ] دارند كه با آن [انديشه نمي كنند] و نمي فهمند و چشم هايي دارند كه با آن نمي بينند و گوش هايي دارد كه با آن نمي شنوند آنها همچون چهارپايانند، بلكه گمراه تر اينان همان غافلانند

(اعراف، آيه 179)
نام:
ایمیل:
* نظر: