آخرین اخبار
کد خبر: ۴۶۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
مصطفوی افزود : از صفات و ويژگي هاي امام حسن مجتبي (ع) كرم، احسان، حلم وبردباري آن حضرت بود كه بايد به عنوان يك الگو در جامعه موردتوجه قرارگيرد.
به گزارش تنویر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه احمد بن موسی(ع) حجت الاسلام والمسلمين مصطفوي مسئول نمايندگي ولي فقيه در ناحيه ي مقاومت بسيج سپاه احمد بن موسي (ع) شيراز در جمع كاركنان و سربازان اين ناحيه بيان داشت: آدمي همواره در جستجوي قهرمان و اسوه اي است كه او را الگو وسر مشق زندگي خود قرار دهد و از او پيروي كند تا در زندگي موفق باشد. قرآن مي فرمايد: ‹‹لقد كان لكم في رسول الله اسوة حسنة...قطعا براي شما، رسول خدا(ص) سر مشقي نيكوست››.

وی افزود: قرآن كريم، اسوه بودن پيامبر اكرم(ص) را يك تكليف بيان مي كند. اين كه هم در گفتار و هم در رفتار به پيامبر تاسي كنيد. چون كه پيامبر اكرم(ص) در همه ي كمالات و فضايل، در اوج قرار دارد(اشرف مخلوقات است) به طوري كه بالاتر از آن حضرت به جز خداوند متعال، هيچ كمالي قابل تصور نيست. امام صادق (ع) فرمود: ‹‹خداوند متعال پيامبرش را تربيت كرد و چون تربيتش كامل شد، فرمود: تو داراي اخلاق بزرگي هستي (انك لعلي خلق عظيم). آنگاه سامان دهي دين و ملت را به او واگذار كرد تا بندگانش را رهبري كند. به مردم دستور داد، هرچه پيامبر فرمانتان داد انجام دهيد و از هرچه بازتان داشت ، خود داري كنيد››.

حجت الاسلام مصطفوی بیان داشت: پيامبر(ص) هم، هرگز در اداره ي امور مردم ، خطا و اشتباه نكرد، چون پرورش يافته ي آداب خداوند متعال و تحت تربيت پروردگارش بود كه هم تغذيه ي روحي مي شد و هم تغذيه ي جسمي.لذا وجود مبارك پيامبر اكرم (ص) در عالم آفرينش بي نظير است و كمالات و فضايل او همه ي هستي را پر كرده است و يك شخصيت بي بديل است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود، زندگي امام حسن (ع) را،سه بخش دانست: يعني با پيامبر(ص)، (7سال)، با اميرالمؤمنين(37 سال) و بعد از اميرالمؤمنين (ع)، (10سال)، كه مجموعا 47 سال عمر مبارك آن حضرت بود. وي گفت : پيامبر (ص) هميشه به امام حسن، فرزند خطاب مي كرد. وي افزود شخصيت امام حسن در اين 7سال شكل گرفت. وپيامبر(ص) فرمود:‹‹ حسن فرزندم، نور چشمم وحجت خداست. امر او امر من است ، قول او قول من است، هر كس از او پيروي كند از من پيروي كرده است. و فرمود: هركس قلبش براي حسنم ناراحت شود(محزون شود)، روز قيامت قلبش محزون نخواهد شد››. و لذا پيامبر (ص) در تربيت وآموزش امام حسن(ع) توجه ويژه اي داشت.

مصطفوی افزود : از صفات و ويژگي هاي امام حسن مجتبي (ع) كرم، احسان، حلم وبردباري آن حضرت بود كه بايد به عنوان يك الگو در جامعه موردتوجه قرارگيرد.

وي در ادامه به مناسبت شهادت امام رضا (ع)گفت: خصوصيات اخلاقي و زهد و تقواي امام رضا(ع) به گونه اي بود كه دشمنان خود را شيفته و مجذوب خود كرده بود. با مردم در نهايت ادب و تواضع و فروتني رفتار مي كرد و هيچ گاه خود را از مردم جدا نمي كرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه احمد بن موسی(ع) تاكيد كرد: ما به عنوان پيروان  آن حضرت بايد با پيروي از سجاياي اخلاقي آن امام بزرگوار و پيروي از فرامين و دستورات امامان معصوم (عليهم السلام)، باعث سعادت و خوشبختي خود در زندگي  فردي و اجتماعي مان شويم.

وي ادامه داد :امام رضا (ع)با ذكرحديث سلسلة الذهب در نيشابور،شرط تحقق پيام توحيد وكلمه ي لااله الاالله را،پيروي از ولايت وامامت، ذكرفرموده است كه اين بيانگر اتصال حلقه ي توحيد وامامت و ولايت است.
نام:
ایمیل:
* نظر: