آخرین اخبار
کد خبر: ۴۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۷
حتما بارها اين جملات که «از يک آنتي ويروس کاملا به روز استفاده کنيد»، «تمامي اصلاحيه‌هاي سيستم عامل و نرم‌افزارها را اعمال کنيد» و «از ورود به سايت‌هاي نامطمئن خودداري کنيد» به گوشتان خورده است. تمامي اين نکات مهم است،

8 نکته مهم که براي نجات از شر هکرها ارزشمند است.

1- استفاده از نرم‌افزار مديريت کلمه عبور: نرم‌افزارهاي مديريت کلمه عبور به عنوان يک ابزار مهم براي مديريت و ايجاد کلمات عبور قوي و يکتا براي حساب‌هاي کاربري مختلف آنلاين ايجاد شده‌اند. اين نرم‌افزارها کمک مي‌کنند تا افراد از استفاده دوباره و چند باره از يک کلمه عبور خودداري کنند.

 برخي از نرم‌افزارهاي مديريت کلمه عبور که توسط سايت امنيتي ZDNet توصيه شده‌، عبارت است از: LastPass که داراي نسخه رايگان است، KeePass که يک نرم‌افزار رايگان است، 1Password، Stenagos و Kaspersky Password Manager.

2- استفاده از مرورگر Google Chrome : سايت امنيتي ZDNet اعلام کرد که به عقيده بسياري از محققان امنيتي، امروزه Google Chrome امن‌ترين مرورگر وب است. اين مرورگر با استفاده از ويژگي‌هاي امنيتي تکنيک sandboxing، مرور امن و اصلاحيه‌هاي بي سر و صدا و خودکار، در مقايسه با ساير مرورگرهاي هم رده خود به بهترين گزينه تبديل شده است. گروه امنيتي گوگل همچنين سرعت خوبي در ترميم آسيب پذيري‌هاي شناخته شده اين مرورگر دارد.

3- استفاده از رمزگذاري کامل ديسک:از رمزگذاري کامل ديسک براي محافظت از داده‌هاي محرمانه مي‌توان استفاده کرد؛ رمزگذاري کامل ديسک با استفاده از تکنيک‌هاي رياضي، داده‌ها را طوري دستکاري مي‌کند که بدون در اختيار داشتن کليد صحيح، مفهوم نخواهد بود. اين کار به طور مستقل از سياست‌هاي تنظيم شده سيستم عامل انجام مي‌شود.

4- پشتيبان‌گيري منظم از داده‌ها :از کار افتادن و گم شدن ناگهاني لپ‌تاپ موجب از دست دادن داده‌ها مي‌شود که براي جلوگيري از بروز چنين فاجعه اي بايد عادت کرد به طور منظم و خودکار محتويات سيستم را روي يک هارد ديسک خارجي ذخيره کرد.

5- از کار انداختن جاوا : جاواي Oracle Sun بيشتر از هر نرم‌افزاري هدف مورد علاقه هکرها در کيت‌هاي سوء استفاده است. براي حل اين مسئله يک گردش کاري بسيار ساده وجود دارد: بلافاصله جاوا را از سيستم بايد حذف کرد. البته اين راهکار در صورتي توصيه مي‌شود که کاربر ارتباط چنداني با سايت‌ها و نرم افزارهايي که نياز به جاوا دارند، نداشته باشد. حذف جاوا به طور قابل توجهي سطح حملات را کاهش خواهد داد و از کاربر محافظت خواهد کرد.

6- ارتقاي PDF Reader به Adobe Reader X : PDF Reader شرکت Adobe همچنان يک هدف بسيار ارزشمند براي گروه‌هاي هکري سازمان دهي شده و ماهر است، بنابراين حتما بايد اطمينان حاصل کرد که آخرين نسخه اين نرم‌افزار در حال اجراست. Adobe Reader X و Adobe Acrobat X با مود محافظت شده يک فناوري sandbox است که يک بازدارنده مهم در برابر سوء استفاده‌هاي خرابکاران به شمار مي‌رود.

7- احتياط در شبکه‌هاي اجتماعي :شبکه‌هاي اجتماعي مانند فيس‌بوک و توييتر به ابزارهاي آنلاين تبديل شده‌اند و همان طور که انتظار مي‌رفت، به هدف مورد علاقه مجرمان سايبري نيز بدل شده‌اند. توصيه مي‌شود تا حدامکان از استفاده از اين شبکه‌ها اجتناب شود.

8- فراموش نکردن نکات امنيتي اوليه : اگر نکات امنيتي اوليه فراموش شود، هيچ يک از نکات بالا به کار نخواهد آمد؛ بايد اطلاع‌رساني خودکار ويندوز در باره به روزرساني‌ها را فعال کرد تا اطمينان حاصل شود که اصلاحيه‌هاي سيستم عامل به موقع اعمال خواهد شد. استفاده از يک نرم‌افزار آنتي ويروس مشهور و اطمينان از به روز بودن آن يکي از راهکارهاست. اصلاحيه‌هاي امنيتي ديگر نرم‌افزارها را بايد به موقع اعمال کرد و در نهايت اين که به کنترل پنل سيستم مراجعه کرد و نرم‌افزارهايي را که استفاده نمي‌شود، حذف کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: