آخرین اخبار
کد خبر: ۴۷۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶
یکی از فعالین عرصه اقتصاد مقاومتی:
امام علی(ع) فرمودند:« بیکاری کارگاه شیطان است». اگر در انجام کارها به خدا توکل نموده با همت و تلاش همراه باشیم، قطعا به موفقیت های بزرگی خواهیم رسید که می توانیم به سهم خودمان در ساختن ایرانی آباد کمک کنیم.

به گزارش تنویر، همواره از شعار تا عمل به وعده ها فاصله زیادی است که تنها با نگاه جهادی محقق می شود. فارس طی چند سال اخیر در صدر استان ها از جهت بالا بودن نرخ بیکاری قرار گرفته است. برای توقف و پایین آمدن این معضل، سپاه فجر استان فارس به سهم خود بیش از سه سال است طرح حمایت از کارآفرینان با اتکا به اقتصاد مقاومتی را در دستور کار قرار داده، حال بازده آن در گوشه و کنار استان می توان مشاهده کرد.

در همین راستا خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سپاه جهرم مصاحبه ای داشته است با یکی از فعالین عرصه اقتصاد مقاومتی که در ادامه آمده است:

تنویر؛ لطف خودتان را معرفی کنید و بفرمائید چند سال است عضو بسیج، می باشید؟

" پریسا اسماعیلی هستم" فارغ التحصیل رشته مهندسی کشاورزی از دانشگاه شهید باهنر کرمان، 5 سال است عضوکانون بسیج مهندسین جهرم هستم. قبلا سابقه فعالیت در بسیج دانش آموزی و دانشجوئی هم داشته ام. حدود 4 سال است که در زمینه پرورش قارچ خوراکی(دکمه ای) فعالیت اقتصادی دارم.

 بسیج چه خدمات و امکاناتی را برای بهروری در زمینه تخصص شما در اختیارتان قرار داده است؟

 در حال حاضر با همکاریی مسئول بسیج مهندسین شهرستان، جناب آقای شعبانپورو فرمانده سپاه جناب سرهنگ شادمند، دو سالن با مساحت تقریبا 90 متر مربع در اختیارم گذاشته شده که هر سالن، در طول سال ظرفیت 5 تا 7 تن کمپوست را دارد و در هر دوره 2 ماهه ای می توان 1/5 تن محصول قارچ با کیفیت برداشت کرد. البته وام اشتغال زائی به مبلغ 100 میلیون ریال نیز از طرف بسیج سازندگی دریافت کرده ام.

 اشتغالزائی در رشته و تخصص شما به چه صورتی شکل می گیرد؟

 در این کارگاه 4 نفر به صورت مستقیم که در پرورش، نگهداری و برداشت محصول ارتباط دارند و تقریبا 10 نفر از عوامل تولید کننده کمپوست،راننده،فروشنده و غیره به صورت غیر مستقیم اشتغالزائی و ارتباط با این حرفه شکل می گیرد. البته کارگاههای آموزشی نیز در همین مکان از طرف دانشگاه پیام نور شهرستان و همچنین اعضاء کانون بسیج مهندسین نیز به صورت عملی برگزار میشود.

 چه انتظاری از بسیج در عرصه اقتصاد مقاومتی دارید؟

جوانان بسیجی از توانایی ها و ایده های خوبی در زمینه های مختلف اقتصادی برخوردارند و می توانند در زمینه های تخصصی خود بسیار موفق باشند و بسیج نیز با ظرفیت و توانایی که دارد می تواند در هموار نمودن راه موفقیت جوانان قدم برداشته که در واقع موفقیت نظام را تثبیت می کند. ظرفیت های بسیج، بزرگترین حامیان جوانان در عرصه اقتصادی بدون هیچ چشم داشتی است.

بازار مصرف این محصول و استقبال مصرف کننده چگونه است؟

محصول تولیدی کارگاه، به بازارهای شهرستانهای جهرم، لار، گراش، خنج، بندر عباس و برخی شهر های دیگر صادر می شود. با توجه به اینکه قارچ یک محصول ارگانیک، سالم و مورد نیاز امروز جامعه است. می تواند از عطش گرایش به غذاهای فست فود و مضر بکاهد و در سبد مصرف خانوار ایرانی به راحتی جا باز کند و از مصرف غذاهایی مانند سوسیس و کالباس بکاهد.

 پیشنهاد یا انتقادی در زمینه اقتصاد مقاومتی ندارید؟

اگر نهاد مقدس بسیج بتواند،وامهای خود اشتغالی را به صورت قرض الحسنه با کارمزد کم در اختیار کار آفرینان قرار دهد، از یکی از دغدغه های کاسته می شود. وامهای اعطایی با کارمزد 13 تا 15 درصد است.

 درآخراگر صحبتی دارید بفرمائید؟

امام علی(ع) فرمودند:« بیکاری کارگاه شیطان است». اگر در انجام کارها به خدا توکل نموده با همت و تلاش همراه باشیم، قطعا به موفقیت های بزرگی خواهیم رسید که می توانیم به سهم خودمان در ساختن ایرانی آباد کمک کنیم.

تشکر .






نام:
ایمیل:
* نظر: